CEO-ul eMAG a povestit, la retailArena, despre începuturile sale în companie, dar și despre ce ar face dacă ar demara un nou business.

Tudor Manea, CEO eMAG, a relatat la retailArena cum a ajuns să se angajeze în compania al cărei șef este acum. ”Am fost angajatul cu numărul 23”, și-a amintit el. ”Am mers la interviu, am zis că sunt IT-ist, știu programare, http. Directorul de atunci, Bogdan Vlad, unul dintre fondatorii eMAG, m-a întrebat dacă știu să șofez. Am zis că da. «Bravo, ești angajat!» Era o lipsă de curieri la acel moment.”

Actualul CEO al eMAG își amintește acele vremuri ca pe o perioadă ”romantică”. E-commerce-ul avea atunci rate de creștere uriașe, 30-40% de la un an la altul. ”Adăugai produse în gamă și vânzările veneau”. Unul dintre elementele esențiale ale creșterii, spune el, a fost acela că, în momente cheie, eMAG a venit cu servicii inovatoare. De pildă, cel mai mare blocaj era transportul, astfel că prin 2010 a devenit gratuit. Următorul pas a fost returul gratuit, urmat de extinderea perioadei de retur la 30 de zile.

”Pe vremuri vindeam predominant componente IT, acum vindem orice. Eram o companie de 23 de oameni dintre care jumătate și livrau, acum suntem o companie de 10.000 de angajați”, a afirmat Tudor Manea. CEO-ul eMAG recunoaște însă că zona de e-commerce este foarte dinamică. ”Trebuie tot timpul să te uiți ce fac alții, cum se schimbă tehnologia. De multe ori ni s-a întâmplat să avem convingeri foarte puternice pe niște subiecte și a trebuit să le schimbăm cu 180 de grade. De pildă, ce s-a întâmplat post-pandemie: din cauza inflației, a trebuit să venim cu mai multe oferte. Cred că am dublat numărul de zile cu promoții, de unde înainte eram setați pe servicii. În pandemie era destul, apoi nu a mai fost destul. Era modelat în planurile noastre, dar ne-am adaptat.”

Ce ar face CEO-ul eMAG dacă porni un nou business? Ar căuta o nișă, în loc să intre cu toată gama de produse într-o piață unde deja sunt foarte mulți jucători, inclusiv unii cross-border. De asemenea, ar încerca să facă un shopping journey foarte bun pe acea zonă. Și le recomandă celor care vor să lanseze un nou business să aibă un plan, să nu se arunce să cheltuiască foarte mulți bani.

retailArena este organizat de retail.ro și wall-street.ro, având ca Online Commerce Partner pe Fan Courier, la categoria Gold Partners pe Mastercard, P3 Logistic Parks, WDP, eMAG, Penny, Lidl, dar și pe Altex, Offerista Group, httpool, Sameday, nhood, tbi bank, Mokka, Invest HK, Innnobyte, VIVO Mall, Hervis, Environ, IULIUS, Vodafone, Cometex și Payten ca Silver Partners, sponsori fiind Mavericks, ROPECO, e-Mobility Rentals, Tappy.ro, Tomra, Fepra, și 4pay.ro.

Sursa foto: wall-street.ro / Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri