Buy Now, Pay Later (BNPL) începe să devină o soluție de plată tot mai populară în România, a explicat la retailArena 2023 Dan Stănică, Director of Ecommerce Business tbi bank.

tbi bank a adus în piață conceptul de Buy Now, Pay Later, BNPL încă din 2018. Dar, pentru a fi mai clar, conceptul înglobează 2 metode de plată și un tool de achiziție pentru client, a explicat Dan Stănică la retailArena 2023.

Buy Now, Pay Later clasic reprezintă acele plăți eșalonate – 3-4 plăți succesive. Conceptul de BNPL a fost adus consumatorilor și retailerilor din România a fost adus la noi în varianta unei finanțări pentru perioade extinse. ”Avem clienți care cumpără de la 6 la 60 de luni, în funcție de nevoia fiecăruia și de produs”, a explicat Dan Stănică.

În momentul de față sunt peste 15 industrii unde este prezentă această metodă de plată, a spus reprezentantul tbi bank. BNPL este prezent în electro-IT, mobilă, home&deco, dar banca și-a propus să depășească aceste frontiere și să se uite spre noi industrii, cum ar fi cele de articole sportive sau domeniul medical.

Cel mai recent, această soluție de plată a intrat în zona de asigurări, unde tbi bank deja a cuprins top 10 jucători din piață. Și în industria de energie verde au fost introduse, recent, soluții de plată BNPL.

Ce avantaje și ce dezavantaje are Buy Now, Pay Later

Beneficiile sunt multiple pentru Buy Now, Pay Later, a explicat Dan Stănică. Din perspectiva clientului, e o metodă de plată disponibilă non-stop, care nu necesită deplasări sau un dosar greoi și este la îndemână exact unde clientul are nevoie, atât online cât și offline.

Beneficiile sunt multiple și pentru comerciant, a explicat reprezentantul tbibank: nu costă absolut nimic, îi dă acces la o nouă plajă de clienți, cei care nu își permit să cumpere cu banii jos, și este o metodă de plată care începe să atragă din ce în ce mai mult generația millennials.

”Nu găsesc dezavantaje, totul e foarte transparent, foarte ușor”, a afirmat Dan Stănică. ”Poate deveni chiar și un instrument de educație financiară”.

tbi bank a adus soluții BNPL la clienți încă din 2018. ”2019 ne-a surprins cu dublare față de previziuni, iar în 2023 suntem la 72% creștere de la un la altul, deci trendul pare optimist”, a conchis reprezentantul băncii.

retailArena este organizat de retail.ro și wall-street.ro, având ca Online Commerce Partner pe Fan Courier, la categoria Gold Partners pe Mastercard, P3 Logistic Parks, WDP, eMAG, Penny, Lidl, dar și pe Altex, Offerista Group, httpool, Sameday, nhood, tbi bank, Mokka, Invest HK, Innnobyte, VIVO Mall, Hervis, Environ, IULIUS, Vodafone, Cometex și Payten ca Silver Partners, sponsori fiind Mavericks, ROPECO, e-Mobility Rentals, Tappy.ro, Tomra, Fepra, și 4pay.ro.

Sursa foto: wall-street.ro / Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri