Anvelopele de iarna nu sunt obligatorii de la data de 1 noiembrie

Anvelopele de iarna nu sunt obligatorii de la data de 1 noiembrie

Anvelopele de iarna nu sunt obligatorii de la data de 1 noiembrie, daca nu circulam pe drumuri acoperite cu zapada, gheata sau polei. Legea, care a implinit doi ani, nu tine cont de un interval de timp, ci doar de starea carosabilului.

Anvelopele de iarna sunt necesare in sezonul rece nu doar in zilele cu zapada, ci si intr-o zi obisnuita, pentru ca la temperaturi scazute aderenta lor nu mai este la fel de buna precum in timpul verii. Este recomandat sa avem anvelope de iarna cand temperatura scade sub 7 grade.

Ce anvelope ne scapa de amenzi

Ce anvelope ne scapa de amenzi

Sunt acceptate pe drumurile acoperite cu zapada si anvelopele all seasons. Pentru anvelopele all season este nevoie de certificat de conformitate de la service.

Conform Directivei Europene 92/23/CE din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor pentru ca o pereche de anvelope sa fie considerate bune in sezonul de iarna trebuie sa aiba semnele fulg de nea, creasta alpina si M+S, M/S, M-S, M&S.

Manopera pentru schimbarea a patru anvelope costa intre 80 si 100 de lei.

In caz de accident cu anvelope de vara asigurarea RCA ramane valabila

In caz de accident cu anvelope de vara asigurarea RCA ramane valabila

Daca autoturismele implicate intr-un accident pe un segment de drum acoperit cu zapada au anvelope de vara asigurarea RCA (obligatorie) ramane valabila, cea CASCO (facultativa) ar putea sa nu acopere toate costurile.

Companiile de asigurari vor acoperi integral daunele in cazul asigurarii RCA chiar daca masinile au pneuri de vara.

In cazul CASCO, unele companii de asigurari au o conditie in contract care spune ca asiguratul este obligat sa aiba anvelope de iarna pentru a fi despagubit integral. Daca acesta a circulat cu roti de vara se aplica o franciza de 30%, deci asiguratorul plateste 70% din costul reparatiei.

Daca un autovehicul cu roti de vara va bloca un sector de drum unde este zapada, pe langa sanctiunea contraventionala va fi obligat sa achite costurile aferente interventiei de degajare a sectorului de drum afectat in cel mult 15 zile.

In cazul unui accident asigurarea obligatorie de raspundere civila (RCA) va trebui sa acopere si costurile pentru degajarea portiunii de drum afectat. In situatia in care limitele de despagubire stabilite prin contractul de asigurare obligatorie de raspundere civila pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule nu acopera in totalitate prejudiciul produs, administratorul drumului notifica conducatorului auto vinovat de producerea accidentului.

Ce amenda primim daca avem roti de vara pe un drum acoperit cu zapada

Ce amenda primim daca avem roti de vara pe un drum acoperit cu zapada

Amenda pentru conducerea unui autovehicul cu roti de vara pe un drum acoperit cu zapada, gheata sau polei, sunt aceleasi ca si in cazul in care am avea roti cu dimensiuni diferite fata de cele din certificatul de inmatriculare (Art.100, aliniatul 6 din Noul Cod Rutier).

Soferii risca intre 9 si 20 de puncte de amenda, cu o valoare de 80 de lei fiecare, adica intre 720 si 1.600 de lei.

Anvelope all season sau de iarna?

Anvelope all season sau de iarna?

Pneurile all season sunt recomandate in tarile in care iarna este blanda, nu si in Romania, pentru ca la fabricarea lor nu se folosesc elemente naturale sau chimice care sa confere anvelopei aceleasi proprietati tehnice in sezonul de iarna la -7 de grade Celsius cat si in cel de vara la +7 de grade Celsius.

Este foarte dificil ca un pneu sa-si pastreze caracteristicile tehnice - flexibilitate, suprafata petei de contact, forta de tractiune, eficienta la franare, intr-un interval larg de temperatura.

Varful de sezon la vanzarea anvelopelor de iarna sunt lunile octombrie - decembrie.

Anvelope doar pe rotile de tractiune sau pentru toate rotile?

Anvelope doar pe rotile de tractiune sau pentru toate rotile?

Anvelopele de iarna sau all season omologate sunt necesare pentru toate cele 4 roti in cazul autoturismelor si doar pe rotile de tractiune pentru camioane, potrivit Ordonantei nr.5 din 26 ianuarie 2011.

Este interzisa circulatia autovehiculelor cu lanturi montate pe roti, pe portiunile de drum care nu sunt acoperite cu zapada, gheata sau polei.