Fiind client al cluburilor de fitness am devenit interesata de domeniu

Cel mai mare vis al sau, inca din perioada liceului, a fost acela de a-si parasi micul stat natal, South Dakota, pentru a se stabili in locurile in care simtea ca se intampla lucruri cu adevarat importante si poate avea realizari remarcabile.

A urmat studiile facultatii de Management, cu specializare in Studii Organizationale, la Universitatea din California, iar in acesti ani si-a descoperit pasiunea pentru fitness.

“Fiind simplu client al cluburilor de fitness am devenit tot mai interesata de aceasta activitate, asa ca mi s-a parut o idee buna sa studiez mai mult si sa devin chiar instructor de aerobic”, isi aminteste Michelle Dietrich.

Avand cunostinte atat in domeniul management-ului, cat si al sportului a acceptat oferta de a lucra in Polonia pentru World Class Varsovia, inca de la deschiderea primului club in aceasta tara.

“In 1995 am acceptat aceasta provocare profesionala si, avand experienta in vanzari, am lucrat initial in acest domeniu, concomitent cu orele de aerobic pe care le sustineam la club”.

S-a vazut pusa din nou in fata unei alegeri in anul 2001, atunci cand World Class a luat decizia de a se extinde in Romania. Si de aceasta data raspunsul ei a fost afirmativ, iar de opt ani Michelle Dietrich ocupa functia de manager general World Class at Grant.

“Acesta este in mare parte rezultatul credintei mele cu privire la faptul ca o persoana, indiferent de formatia profesionala pe care o are, trebuie sa-si pastreze ochii deschisi pentru orice oportunitate si sa-si urmeze in primul rand aspiratiile”, adauga Michelle Dietrich.

Muncim mult, insa facem totul cu placere

Cand a venit din Statele Unite in Polonia, iar mai tarziu in Romania, a intalnit o noua filosofie in ceea ce priveste stilul de management adoptat.

Fiind educata intr-un spirit bazat pe munca in echipa si colaborare, specific tarii in care s-a nascut, a observat imediat faptul ca tarile Europei de Est se caracterizeaza print-un conflict permanent intre angajati si conducere.

“Din cate am vazut lucrand in aceste tari, oamenii nu se simt bine la locul de munca, nu simt cu adevarat ca fac parte din business-ul pentru care lucreaza si de multe ori nu exista respect intre angajati si manageri”, marturiseste Michelle Dietrich.

Dupa absolvirea cursurilor de MBA si-a propus sa schimbe acest aspect si sa gaseasca o modalitate prin care sa implementeze cunostintele sale teoretice de management participativ intrucat vede demersul ca pe o misiune pe care o are in calitatea ei de manager global. Are aceasta oportunitate la World Class si considera ca a reusit sa insufle pasiune angajatilor ei, astfel incat fiecare sa-si faca meseria cu placere si dedicatie.

“Cred ca angajatii acestei companii sunt fericiti aici si ne simtim bine impreuna. Este adevarat ca muncim mult si avem obiective de atins, insa, cu toate acestea, facem totul cu placere”.

Am observat imediat diferenta dintre Polonia si Romania

A ajuns in Romania in prima zi a lunii decembrie, in anul 2000, si recunoaste ca prima impresie nu a fost una placuta deoarece pe Aeroportul Otopeni totul i se parea trist si gri. Starea de spirit s-a schimbat insa atunci cand a ajuns la JW Marriott, prima locatie World Class din Romania si a intrat in contact cu oamenii. Marturiseste ca acela a fost momentul in care a simtit ca are cel mai frumos job din lume, fiind inconjurata de oameni distractivi si sanatosi, dar, in acelasi timp, profesionisti.

“Am observat imediat diferenta dintre Polonia, unde oamenii sunt mai reci, si Romania, unde am intalnit oameni deschisi si dispusi sa colaboreze, zambetul si buna dispozitie fiind elemente esentiale in relatia angajat-client”, adauga Michelle Dietrich.

Chiar daca orasul i s-a parut atunci intunecat, i-au placut oamenii. Din prima clipa a apreciat entuziasmul romanilor, modul in care au primit-o si faptul ca, desi trec prin vremuri grele isi pastreaza mereu entuziasmul si incearca sa faca ceva pentru a-si depasi situatia.

“In Polonia simteam mai mult pesimism, asa ca imi place modul de a gandi optimist al romanilor, care nu uita totusi sa priveasca situatia dintr-un punct de vedere cat se poate de realist”, declara Michelle Dietrich.

Timpul liber si-l petrece de cele mai multe ori calatorind. Este atrasa de frumusetea Muntilor Carpati pe care ii considera unul dintre cele mai frumoase locuri de pe pamant, iar o zi perfecta pentru ea este o sambata in care la ora sapte dimineata urca deja pe munte.

“Sunt uimita de felul in care ati reusit, ca popor, sa pastrati specificul fiecarei regiuni a tarii. Imi place sa descopar mereu lucruri noi asa ca in vacante imi aleg un loc in care pot sa fac exercitii in mediu natural, dar in acelasi timp sa ma relax intr-un spa, departe de viata urbana de zi cu zi”.

Ii face, de asemenea, placere sa calatoreasca in Panama, un loc in care a fost de patru ori si pe care il aseamana cu Romania, deoarece, in ciuda faptului ca se afla in curs de dezvoltare, gasesti oricand oportunitati de a petrece timpul in mod placut, inconjurat de natura.

Am incercat sa privim criza ca pe o oportunitate

In ciuda crizei economice, World Class nu a inregistrat scaderi in ultima perioada, primele trei luni ale anului caracterizandu-se chiar printr-o crestere a numarului de membri cu 10 la suta, ajungand la nivelul de 2.300 de clienti doar la World Class at The Grand, locatia din incinta hotelului Marriott.

In ciuda veniturilor in crestere, Michelle Dietrich analizeaza inca rezultatele primului trimestru, fiind constienta de faptul ca acestea pot fi influentate de sezon. Sezonul de iarna este de obicei unul profitabil pentru cluburile de fitness si wellness, dupa care urmeaza o perioada de scadere in perioada verii cand clientii merg in vacante, urmand o noua perioada de boom in luna septembrie.

“Oamenii sunt tot mai stresati, iar noi oferim servicii de relaxare, de mentinere a tonusului si a unei bune conditii fizice. Acesta este motivul pentru care, in vreme de criza, ei renunta la achizititia unor bunuri de lux, dar nu si la statutul de membru al unui club de fitness si wellness”, este de parere Michelle Dietrich.

Totodata, ea considera ca aceste cresteri se datoreaza in primul rand faptului ca au avut mereu in plan de rezerva pentru situatii neprevazute, dar si firii sociabile a romanilor care merg impreuna la cluburi de fitness si le face placere sa se intalneasca si sa petreaca timpul in compania prietenilor.

Cu toate acestea, Michelle Dietrich declara ca aceasta perioada dificila i-a facut sa-si imbunatateasca si sa-si extinda gama de servicii oferite clientilor.

“Am incercat sa privim criza financiara ca pe o oportunitate, sa oferim clientilor adevarate experiente si sa construim o strategie bazata pe extinderea serviciilor de wellness ale SPA-urilor noastre, astfel incat sa dispunem de un avantaj competitiv”, adauga Michelle Dietrich.

Vice-presedintele World Class Romania considera, de asemenea, ca majoritatea consumatorilor au devenit mult mai exigenti, cerintele lor sunt tot mai variate, cautand intr-un complex sportiv si de wellness nu doar un spatiu in care sa se miste, ci si un loc in care sa primeasca informatii, sa fie educati cu privire la un stil de viata sanatos.

“De multe ori in vremuri de criza oamenii se refugiaza in alcool sau jocuri de noroc care duc la agravarea situatiei lor pe termen lung. As vrea ca ei sa aleaga o alternativa mai sanatoasa si sa constientizeze ca exercitiul fizic si relaxarea ii ajuta sa-si pastreze echilibrul in activitatea pe care o desfasoara zi de zi”.

Clienti si strategia de dezvoltare pentru 2009

Clienti si strategia de dezvoltare pentru 2009Cand se gandeste la clientii care trec pragul World Class, Michelle Dietrich ii imparte in mai multe categorii. Parteneri si clienti foarte buni sunt cei corporate, printre care se numara Vodafone, cu o colaborare de aproape noua ani, dar si Orange sau Citibank.

La acestia se adauga antreprenori, oameni care detin propria afacere, au venituri mari si isi fac abonamente pentru aproape toate tipurile de servicii de la fitness, piscina si jacuzzi si pana la spa si relaxare.

O categorie aparte este constituita din persoane cu functii de conducere, romani sau expati, politicieni, diplomati si ambasadori.

Pentru anul 2009, Michelle Dietrich isi propune cresterea numarului de membri ai clubului, dar, mai ales, pastrarea partenerilor mai vechi, cat mai multe traininguri pentru angajati in domeniul vanzarilor si promovarea noului spa in randul clientilor.

De asemenea, World Class va avea din acest an trei locatii noi. Prima va fi deschisa in aproximativ trei luni in Mall Vitan, dupa care urmeaza inaugurarea clubului din apropierea Scolii Americane.

La sfarsitul anului, compania va inaugura primul boutique de lux, cu acces doar pe baza de invitatie si un numar maxim de doua sute de membri.

In sport, cea mai importanta este consecventa

Pe langa indeplinirea obiectivului de a avea o afacere profitabila, Michelle Dietrich si-a propus sa educe oamenii si sa-i faca sa devina constienti cu privire la importanta unei vieti active.

“Cel mai important lucru pentru fiecare este pastrarea unei anumite consecvente in tot ceea ce face, iar daca nu toata lumea isi permite abonamente la cluburi de wellness, fiecare poate sa alerge in parc, sa urce pe scari sau sa lase masina acasa pentru a merge pana la metrou”, considera Michelle Dietrich.

Atunci cand lucreaza cu un client al clubului ii recomanda mereu sa faca exercitii de trei ori pe saptamana, cate treizeci sau patruzeci si cinci de minute, daca vrea sa vada rezultate.

“Nu trebuie sa stai cate trei ore in sala de forta, dar este obligatoriu sa fii consecvent si sa te concentrezi pe ceea ce faci”, adauga Michelle Dietrich, care continua sa tina cursuri de aerobic de trei ori pe saptamana la ora 7:30 dimineata si are aceleasi cliente de trei ani, acesta fiind modul in care isi exprima in continuare pasiunea pentru acest domeniu.

“Viata mea inseamna exercitiu, dar nu fiindca sunt fanatica, ci pentru ca imi confera incredere in mine atunci cand am o zi mai grea. Fac exercitii de cinci ori pe saptamana, fie ca tin cursuri sau exersez separat”.