Afacerea nu a inceput intr-un garaj. Insa planul ei a fost conceput intr-o gradina

Afacerea nu a inceput intr-un garaj. Insa planul ei a fost conceput intr-o gradinaBusiness-ul a descins ca urmare a diverselor situatii de slaba gestiune pe care le-au avut membrii fondatori ai companiei in relatiile dezvoltate cu clientii lor.

“Ca sa enumar doar cateva situatii, utilizarea mai multor canale de comunicare, transmiterea greoaie sau partiala a unor informatii critice despre clienti, tratarea clientilor multumiti sau nemultumiti in acelasi mod, imposibilitatea anticiparii unei nevoi de piata, echipe de vanzari sau marketing care lucreaza cu informatii diferite referitoare la acelasi client pentru ca folosesc instrumente diferite, oferte corecte trimise gresit catre clienti, lipsa cunoasterii persoanelor de decizie au facut obiectul principal al inceperii unei astfel de afaceri”, spune Daniel Ionescu (foto), CEO-ul myCRM.

In cadrul celor doi ani de studiu la MBA-ul Romano-Canadian, initiatorii myCRM au constientizat nevoia acuta pe care o are piata romaneasca de solutii software si s-au decis sa infiinteze o companie care sa furnizeze solutii si servicii conexe imbunatatirii managementului relatiilor cu clientii.

Planul de afaceri a fost, practic, proiectul de absolvire al MBA-ului. Ne-am orientat catre IT pentru ca toti patru avem o experienta de peste 10 ani fiecare in acest domeniu. Faptul ca este o zona specifica, cu bariere de intrare, dar si pentru ca stiam destul de bine jucatorii din piata le-am considerat avantaje”, spune Ionescu.

Afacerea celor patru absolventi nu a inceput intr-un garaj, asa cum s-a intamplat, de exemplu cu Apple sau cu majoritatea firmelor de software americane, declara CEO-ul companiei. “Insa planul de afaceri a fost construit intr-o gradina”, adauga el.

Lansarea publica a companiei a avut loc in luna noiembrie 2008, dupa patru luni de pregatire a infrastructurii tehnico-comerciale – alegerea numelui, inregistrarea companiei si a domeniilor web, constructia site-ului, achizitia si configurarea serverelor pe care ruleaza aplicatia, ofertele si contractele comerciale pregatirea materialelor de training si a metodologiei de implementare.

myCRM Solutions ofera o gama completa de servicii de implementare, migrare date, suport tehnic si consultanta in implementarea unei strategii de imbunatatire a relatiilor cu clientii, cu orientare in special pe zona de servicii, care vrea, astfel, sa acopere toate nevoile “comerciale” ale unei companii, plecand de la stabilirea obiectivelor strategice functie de sectorul in care activeaza un client, continuand cu constructia unui plan de afaceri, planuri strategice si operationale de marketing si vanzari, defalcarea obiectivelor la nivel de echipa si individ, pregatirea personalului in ceea ce inseamna procesele si tehnicile de vanzari, cursuri si tehnici de marcom, stabilirea indicatorilor de performanta, generare de leaduri pentru clienti si terminand cu furnizarea de servicii de call center sau suport post-vanzare.

“Tot procesul este sustinut prin platforme software specializate in gestiunea relatiilor cu clientii, pentru care asiguram, de asemenea, consultanta in customizare, implementare, training catre utilizatori si servicii de mentenanta si suport tehnic in functie de nevoile fiecarui client in parte”, potrivit lui Ionescu.

Seful myCRM: Profitul il vom reinvesti in companie, in dezvoltarea capitalului uman

Seful myCRM: Profitul il vom reinvesti in companie, in dezvoltarea capitalului umanInvestitia initiala realizata in cadrul companiei de solutii si servicii software a fost alocata preponderent capitalului uman, si s-a constituit in 40.000 euro.

“In situatia in care obiectivul de break-even la sfarsitul anului 2009 va fi atins, profitul va fi reinvestit in companie, tot in dezvoltarea capitalului uman”, mentioneaza Daniel Ionescu.

Dat fiind faptul ca myCRM s-a lansat public cu doua luni inainte de incheierea anului 2008, compania a avut o cifra de afaceri de 16.000 euro la finele anului trecut. Pana la sfarsitul lui 2009, Ionescu estimeaza afaceri de 50.000 euro.

Marjele de profit cu care s-a lucrat in 2008 sunt cele uzuale in industria software, de circa 15-20%. “Un factor important care ne asteptam sa duca la cresterea profitului in viitor este modelul de business, software ca serviciu. Investitiile in infrastructura tehnica raman relativ constante indiferent de numarul de clienti”, a marturisit seful companiei.

Pentru ca myCRM se adreseaza in principal sectorului IMM, firma de solutii si servicii software concureaza, pe piata din Romania, cu solutii ca Teamshare (Entelion), Anytime (ASF) sau Dynamics (Microsoft).

Compania are, in prezent, cinci angajati, iar numarul acestora va creste direct proportional cu evolutia pe care o va avea compania in urmatoarea perioada.

Contextul economic actual - moment de maturizare a pietei

Contextul economic actual - moment de maturizare a pieteiIn contextul economic actual, fiecare companie trebuie sa se reinventeze in raport cu clientii, spune Ionescu. Mai mult decat atat, myCRM Solutions ofera o solutie viabila in contextul economic actual, conform opiniei lui Ionescu

“Este un moment de maturizare a pietei, indiferent de industrie. Importanta relatiilor si satisfactiei clientilor trebuie constientizata extrem de rapid. Vad un potential urias sa capitalizam pe aceasta maturizare a pietei. Daca in situatia actuala orice firma isi propune cresterea veniturilor si scaderea costurilor, probabil suntem furnizori de solutii magice”, afirma CEO-ul companiei.

In plus, tot potrivit declaratiilor facute de Ionescu, criza financiara se va transforma intr-o criza de consum.

“Daca firmele se gandesc deja sa obtina venituri mai mari cu costuri mai reduse, in cazul unui blocaj de lichiditati se vor gandi doar cum sa obtina costuri mai reduse. In orice caz, vorbim despre eficientizare operationala, despre o comunicare mai buna atat in exteriorul companiei, cu clientii, cat si in interior, cu angajatii. Este o perioada in care clientii trebuie sa auda un mesaj unitar, coerent, din partea companiilor, iar companiile sa auda cat mai rapid si clar cerintele clientilor. Altfel, nu vor deveni suficient de agile pentru a supravietui crizei”, conchide reprezentantul myCRM.

Portofoliul myCRM Solutions contine, pana in momentul de fata, doua solutii: myCRM Plug&Play, o aplicatie axata pe gestiunea relatiilor cu clientii, si myCRM Professional, recomandata in special companiilor care doresc si o gestiune a stocurilor, facturilor, comenzilor de vanzare sau cumparare.

Solutia Plug&Play este usor de instalat si utilizat, cu costuri minime de intretinere si se adreseaza oricarei companii care nu lucreaza extesiv cu stocuri, comenzi de livrare/vanzare, inventar cu piese sau componente. Din aceasta categorie ar putea fi incluse agentiile de turism, agentiile imobiliare, firmele de consultanta, de contabilitate, notariate si altele.