Evolutia in 2010 si obiective pentru 2011

Evolutia in 2010 si obiective pentru 2011Lufthansa, Austrian Airlines si Swiss au transportat in 2010 peste un milion de pasageri intre Romania, Austria, Germania, Italia si Elvetia. Gradul mediu de incarcare al aeronavelor grupului Lufthansa s-a ridicat la peste 80%.

„Anul trecut, am depasit pragul de un milion de pasageri in Romania. (...) Anul acesta, ne vom creste capacitatea pe rutele din Romania cu peste 3 procente”, a declarat Stefan Versemann, director general de vanzari pentru Romania si Moldova.

Versemann, in varsta de 50 de ani, lucreaza pentru Lufthansa din 1984. De pe functia de director general de vanzari pentru Romania si Moldova, acesta se subordoneaza directorului general pentru Europa Centrala Lufthansa Group, Tamour Goudarzi-Pour.

In 2010, Lufthansa German Airlines a atins cel mai bun rezultat de la intrarea pe piata romaneasca, cu peste 40 de ani in urma, primind la bordul aeronavelor sale peste 615.000 de pasageri pe rutele dintre Romania si Germania.

Lufthansa, Austrian Airlines si SWISS vor oferi pentru pasagerii romani 147 de zboruri pe saptamana din Bucuresti, Cluj, Iasi, Timisoara si Sibiu, catre Frankfurt, Munchen, Dusseldorf, Vienna si Zurich, incepand cu orarul de vara 2011. Compania aeriana a crescut numarul de locuri cu 69% pentru Timisoara prin introducerea unui nou zbor.

Incepand cu 27 martie, compania va spori frecventele pe ruta Cluj-Napoca – Munchen, adaugand inca un zbor zilnic. Vom creste numarul de zboruri de la 7 la 14. Noile curse completeaza serviciile existente si au fost concepute astfel incat sa permita orare de zbor cat mai adaptate calatoriilor pentru afaceri sau in scop turistic".

In cadrul curselor pe distante lungi, pasagerii care vor calatori spre Beijing, Tokyo, Johannesburg, New York JFK sau San Francisco vor avea posibilitatea sa rezerve un bilet pe una dintre cele cinci aeronave Lufthansa Airbus A380. In configuratia specifica Lufthansa, acesta va gazdui peste 526 pasageri in cele trei clase (First, Business si Economic).

Cifrele anului 2010

Cifrele anului 2010Lufthansa a obtinut profit pe piata romaneasca, potrivit lui Stefan Versemann. Mai departe, grupul aerian se asteapta la o crestere semnificativa a veniturilor si estimeaza o depasire a pragului de 800 milioane de euro pentru rezultatul operational anual, mentinand obiectivele de cost existente. Rezultatul anual pentru 2010 va permite actionarilor sa primeasca valoarea dividendelor.

„In perioada urmatoare nu ne asteptam la schimbari in ceea ce priveste gradul ridicat de competitivitate la nivel global, dar nici la diminuarea presiunii puternice aplicate preturilor pentru segmentul curselor pe distante scurte. Prin urmare, toate companiile aeriene din grup trebuie sa continue implementarea programelor specifice de reducere a costurilor”, a declarat presedintele consiliului de conducere si CEO Lufthansa, Wolfgang Mayrhuber.

Pe viitor, principalele riscuri sunt reprezentate de incetinirea economiei, posibilul impact negativ al taxei pe traficul aerian, precum si cresterea semnificativa a preturilor de combustibil.

Grupul Lufthansa a inregistrat un profit operational de 612 milioane de euro in primele noua luni din 2010, reprezentand o crestere anuala de 386 de milioane de euro. Grupul a raportat un profit net de 524 de milioane de euro, in aceeasi perioada a anului precedent, nivelul profitului net situandu-se la 31 milioane de euro.

Toate categoriile de business Lufthansa au contribuit cu profit operational la rezultatul pozitiv la nivel de grup. Segmentul de trasport pasageri a inregistrat un rezultat pozitiv de 218 milioane de euro in primele noua luni din 2010. Din aceasta suma, 158 de milioane de euro sunt atribuite Lufthansa Passenger Airlines, iar 194 de milioane de euro SWISS, in timp ce Germanwings a avut pierderi de 11 milioane de euro.

Austrian Airlines si bmi au avut pierderile operationale estimate pentru primele noua luni: 47 de milioane de euro pentru Austrian Airlines, respectiv 90 milioane de euro pentru bmi; cu toate acestea, pe parcursul celui de-al treilea trimestru, ambele companii au inregistrat un profit operational.

Segmentul Logistica a obtinut un profit operational de 230 milioane de euro in perioada celor noua luni.

Angajari la Lufthansa prin Facebook

Angajari la Lufthansa prin FacebookAlaturi de canalele clasice de recrutare, Lufthansa apeleaza si la mijloacele new media, pagina de Facebook a programului de resurse umane „Be Lufthansa” fiind una dintre cele mai populare din Germania.

In 2011, Lufthansa va angaja aproximativ 4.000 de persoane in Germania. Suplimentarea de personal va fi concentrata in special pe sectoarele operatiuni. Compania aeriana cauta 2.200 de insotitori de bord pentru hub-urile din Frankfurt si Munchen.

Grupul aerian nu are in plan sa faca angajari in Romania.

„Lufthansa se afla intr-o noua etapa de expansiune. Doar in centrele din Germania, recrutam 4.000 de oameni, in timp ce, in paralel continuam efortul de eficientizare si reducere de costuri. Cresterea capacitatii de locuri prin folosirea de aparate de zbor mai mari pe cursele regionale sau a aeronavelor A380 pe rutele intercontinentale impune nevoia de personal suplimentar atât la bord, cât si la sol”, a precizat presedintele si CEO Lufthansa, Christoph Franz.

Personalul de suport, cu rol de asistare a pasagerilor la sol, necesita de asemenea o suplimentare de 900 de persoane. Alti 270 de cursanti sunt gata de „decolare” si se pregatesc de inceperea sesiunilor de formare pentru a deveni piloti de aeronave.

Posturi libere sunt deschise si in alte domenii de activitate, grupul Lufthansa pregatindu-se pentru a primi peste 300 de debutanti pentru o viitoare cariera in aviatie.

Grupul Lufhansa are peste 117.000 de angajati din peste 150 de tari, dintre care 65.000 sunt in Germania.

Planuri de investitii

Planuri de investitiiGrupul aerian va investi 13 miliarde de euro pentru achizitionarea a 155 de aeronave noi pana in 2016, din care 34 de avioane vor fi cumparate anul acesta.

In iunie 2010, compania a introdus aeronavele A380. Aparatul A380 are un numar total de 526 de locuri, incluzand 8 locuri First Class, 98 la clasa Business si 420 in cea Economica.

Aeronavele Lufthansa ce deservesc zboruri pe distante scurte si medii vor fi modernizate anul acesta, investitia se ridica la 170 de milioane de euro. Compania va instala aproximativ 32.000 de noi scaune in peste 180 de aparate de zbor. Pasagerii Lufthansa din Romania vor beneficia de noul model de cabina in cadrul zborurilor catre Frankfurt, Munchen si Dusseldorf.

Datorita dimenisunilor mai subtiri ale noilor scaune Recaro, fiecare aeronava va putea fi dotata cu pana la doua randuri de scaune in plus. Astfel, Lufthansa va oferi in 2011 aproape 2.000 de locuri suplimentare, reprezentand capacitatea a douasprezece avioane de tip Airbus A320s.

Noua cabina de zbor introdusa pe cursele europene va contribui si la eficientizarea costurilor, tarifele de transport vor porni de la 99 de euro cu tot cu taxe.

Datorita structurii ergonomice a scaunului si a spatarului mai subtire, pasagerii vor avea peste patru centimetri in plus pentru spatiul alocat picioarelor.

„Dimensiunea mai subtire a scaunelor ne va permite sa crestem numarul de locuri pe fiecare aeronava ce deserveste zboruri pe distante scurte si medii, ceea ce ne mentine gradul de competivitate pentru viitor”, a spus Stefan Versemann, director general de vanzari pentru Romania si Moldova.

Pentru ca pasagerii sa beneficieze de un spatiu mai generos de depozitare, spatarele noilor scaune au fost proiectate la un unghi de inclinare diferit ceea ce permite amplasarea bagajelor sub scaunul din fata. In privinta flotei Boeing 737, spatiul de depozitare de deasupra scaunelor a fost reproiectat si adancit pentru ca bagajul de mana sa poata fi, de asemenea, transportat si in partile laterale directiei de zbor, facilitate oferita pana acum doar de modelele Airbus.

Pasagerii clasei economice ce zboara pe curse interne vor fi serviti cu o selectie variata de bauturi, dar si cu o gustare, in timp ce pe zborurile europene cu o durata mai mare de doua ore, vor primi o masa calda. Pe viitor, Lufthansa va coopera cu bucatari renumiti pentru a crea meniuri noi si variate pe rutele europene, primul care s-a alaturat acestei initiative fiind Heiko Antoniewicz, un bucatar-sef german consacrat.