Simona Crăciun este unul dintre micii antreprenori din București, tânără și cu idei mărețe, pe care pandemia a prins-o în laboratorul său din Grozăvești, unde prepara prăjituri și torturi cu bezea. Șocul provocat de coronavirus a fost resimțit până în cofetăria Tort de Bezea, de pe strada Roma, nr. 5, unde prăjiturile stau cuminți în vitrină și își așteaptă clienții.

Tort de Bezea a luat naștere în aprilie 2016, într-un mic spațiu de pe George Călinescu, Dorobanți, și pe o pagină de Facebook. Fostă corporatistă, Simona Crăciun povestește că a fost un test la bun început și nu știa dacă va reuși să construiască un business din pasiunea ei.

”În 2016, am observat o nișare a businessurilor. Din ce în ce mai mulți antreprenori din această industrie a cofetăriei și a patiseriei promovau un produs pe care știau să îl facă foarte bine. Pe atunci, nu mă gândeam că voi reuși să îmi dezvolt o afacere doar din pasiune”, a declarat Crăciun, într-un interviu wall-street.ro.

Mi-a plăcut foarte mult versatilitatea bezelei, pentru că este un produs care merge foarte bine într-o multitudine de sortimente, gusturi sau combinații. Nu ai nicio limitare în ceea ce privește toppingul sau crema folosită.

Retail jobs

Simona Crăciun, proprietar Tort de Bezea

Antreprenoarea își amintește că a investit inițial circa 3 - 4.000 de euro, iar principalii clienți erau prieteni de-ai prietenilor. Însă businessul s-a conturat rapid în piață, iar Crăciun s-a trezit cu mai multe comenzi decât își putea imagina. În acest sens, în noiembrie 2016 a apărut prima colegă a Simonei, Dana, pe numele ei.

”A fost o perioadă foarte interesantă la început. Stăteam în laborator de la 5:00 la 00.00 și pregăteam prăjituri sau torturi și le livram. După ce a apărut Dana, am avut și primii colegi care ne ajutau cu livrările. Acum îmi petrec timpul tot în laborator, însă nu mai sunt printre cei care gătesc, sunt șapte fete care fac asta”, mai spune Crăciun.

Citeste si:
Tazz by eMAG lansează Smart Friday: vouchere de 100 de lei cu...
Tazz by eMAG lansează Smart...

De la un laborator de 20 de metri pătrați la o cofetărie în centrul Bucureștiului

Simona Crăciun vorbește despre o creștere organică a businessului său. Comenzile au început să se înmulțească, iar singură nu mai putea face față. După ce, în noiembrie 2016, a angajat-o pe Dana, începând cu 2017, a început căutarea spațiului în care se află acum cofetăria, pe strada Roma, nr. 5, un spațiu în care a investit 30.000 de euro.

”Să fii antreprenor și să vrei să faci totul singur e un vis care nu poate deveni realitate. Acum suntem o echipă de 18 oameni și împărțim activitățile”, a dezvăluit antreprenoarea.

În plus, Crăciun mai spune și că, odată ce echipa s-a consolidat, atenția a început să fie atribuită și unor segmente precum corporate sau digital marketing, segmente pe care nu le putea acoperi de una singură.

Citeste si:
Facebook obligată de autorități să vândă Giphy, pe care a...
Facebook obligată de...

”Spațiul pe care îl avem acum pentru cofetărie e pentru cei care știu deja de noi, dar și despre cei care vor să vadă neapărat cum arată ceea ce cumpără. Ne gândeam și la o altă locație, însă pandemia ne-a dat planurile peste cap”, a continuat aceasta.

Livrarea, oxigenul pentru restaurante

Businessul Simonei Crăciun s-a bazat pe livrare încă de la bun început. Chiar și în prezent, în Tort de Bezea livrarea reprezintă circa 80%. Prin urmare, a se folosi de această metodă de supraviețuire nu a fost dificil pentru antreprenoare.

”Curierii au fost oamenii noștri din prima linie. Iar Tazz by Emag au fost cei care ne-au ajutat să ajungem la oamenii care voiau produsele noastre, dar la care noi nu puteam livra”, a afirmat aceasta.

Totodată, sprijinul Tazz By Emag s-a remarcat și prin promovarea ofertelor pentru produsele celor înscriși în aplicație, inclusiv Tort de Bezea.

Cât despre cel mai comandat produs din aplicație, proprietara Tort de Bezea spune că sunt mini bezelele cu fructe de pădure.

Pandemia, momentul maturității în business

Tort de Bezea a început de la o pasiune, mai cu seamă, de la bucuria de a găti a Simonei Crăciun. Însă aceasta precizează că pandemia a fost cea care a declanșat o maturitate în gândirea antreprenorială.

”A fost un șoc pentru mine și m-am temut că îmi voi pierde businessul. După anunțul din martie 2020, privind închiderea totală, timp de trei zile, nu am avut nicio comandă”, a povestit antreprenoarea.

Dacă a fi antreprenor și a încerca să rezolvi toate situațiile care pot apărea într-o afacere e o utopie, Crăciun mărturisește că pandemia i-a adus și cealaltă latură a problemei, mai exact teama de a le transmite colegilor că nu le mai poate plăti salariile sau că trebuie să înceteze colaborarea.

”Pandemia mi-a adus mai multă conștientizare și responsabilitate față de businessul meu. Nu a mai fost doar acel vis frumos, încărcat de pasiune. A fost o perioadă de creștere ca persoană și ca lider”, a adăugat aceasta.

Crăciun a precizat că a vorbit cu colegii săi, i-a anunțat de măsura scăderii salariilor și a făcut acest lucru în funcție de situația financiară a fiecăruia, astfel încât să poată supraviețui cu toții.

Tot pentru a menșine businessul pe linia de plutire, Crăciun a luat decizia eliminării limitei de comandă și a introdus posibilitatea de a cumpăra vouchere de 15%.

”Au fost oameni care au cumpărat voucherele și nu le-au folosit, drept o donație pentru noi. În plus, odată cu eliminarea limitei de livrare, am avut comenzi și de 15 sau 20 de lei, care ne-au ajutat”, a mai spus antreprenoarea.

De asemenea, Crăciun a ajustat puțin și meniul, introducând torturi la 500 de grame, care au fost mult mai la îndemână pentru oameni. În plus, s-a bazat foarte mult pe mini bezele, fiind cel mai căutat produs.

Nu în ultimul rând, Simona Crăciun a mărturisit că, pentru anul 2021, estimează o cifră de afaceri de circa 450.000 de euro. Totodată, aceasta își dorește să găsească un spațiu mai mare pentru încă o cofetărie, însă într-o zonă mult mai centrală, pietonală, din București. Însă, înainte de aceasta, Crăciun mărturisește că este mult mai atentă la bani și că încearcă să protejeze ceea ce a investit până în prezent, în cazul în care vom trece printr-un martie 2020 2.0.

Mai jos, iată și câteva secvențe din discuția purtată cu Simona Crăciun:

Acesta este un articol parte a unui proiect marca wall-street.ro, realizat în parteneriat cu Tazz by eMAG, prin care ne propunem să evidențiem micile restaurante care au supraviețuit celor mai tulburi vremuri, reinterpretând aromele tradiționale. Descoperă mai multe bistrouri de la colț folosind aplicația Tazz by eMAG.

Sursa foto: Start-up.ro/ Wall-Street.ro
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri