Vrei sa afli mai multe despre industria de fashion? Fashion ROute, conferinta dedicata retailului de fashion si industriei textile, se reintoarce cu a treia editie. Sub deviza „Fashion Upgrade”, Fashion ROute isi propune sa exploreze toate transformarile prin care industria trece si care este impactul acestora asupra pietei romanesti. Stay tuned pentru mai multe detalii!

Si sumele cheltuite de acestia pentru a fi la moda au crescut: 40% dintre consumatori platesc peste 301 lei lunar pe articolele de fashion, cu 5% mai multi in 2018 fata de anul anterior.

Mallurile raman locurile preferate pentru cumparaturile de fashion (85% obisnuiesc sa cumpere de la mall). Un plus de 3% il au magazinele online, de unde se imbraca 57% dintre romani, dar si magazinele second-hand, preferate de 24% dintre consumatori.

65% dintre romani cumpara fashion online

In prima jumatate a anului 2018, 88% dintre romani au vizitat magazine online de fashion, insa doar 65% dintre acestia au si cumparat ceva in aceeasi perioada de timp. Cei mai multi (69% dintre vizitatorii magazinelor online) folosesc magazinele virtuale pentru a se informa inainte de a lua o decizie de cumparare.

Haine romanesti: de unde poti...
Citeste si: Haine romanesti: de unde poti cumpara produse 100% create in Romania

Comparativ cu 2017, romanii au devenit mult mai atenti la banii lor: 47% dintre cei ce acceseaza magazinele online de fashion doresc doar sa compare preturi, cu 13% mai multi in 2018 fata de anul anterior.

Imposibilitatea de a proba hainele este principalul motiv pentru care clientii aleg sa cumpere offline, dar si cauza pentru care cei mai multi returneaza produsele vestimentare comandate online.

fashion route

Principala retinere a celor care aleg sa cumpere exclusiv din magazinele fizice este legata de neincrederea ca marimile produselor prezentate in magazinele online li se vor potrivi in realitate. 57% dintre cei care viziteaza magazinele online, dar cumpara offline se tem de acest lucru, cifra aflata in crestere cu 5% comparativ cu anul anterior.

Primaria din Cluj-Napoca vrea...
Citeste si: Primaria din Cluj vrea sa amendeze calatorii care miros urat

Aceasta temere este una intemeiata, din moment ce 50% dintre cumparatorii online au returnat cel putin o data produsele comandate pe Internet, iar cauza a 83% dintre retururi este nepotrivirea marimilor produselor (cu 5% mai mult decat anul anterior).

„Cea mai mare provocare a retailerilor ramane asadar crearea unei simbioze intre mediul online si cel offline, iar tehnologiile digitale (oglinzi digitale in-store sau inteligenta artificiala pentru magazinele online) sunt cele care pot oferi raspunsul atat pentru nevoile consumatorilor dar si pentru cele ale retailerilor”, a declarat Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting.

Cum arata magazinul viitorului in fashion

De altfel, apetenta consumatorilor romani pentru tehnologie si inovatie se regaseste si in felul in care descriu magazinul de fashion al viitorului. Acesta trebuie sa ofere experiente digitale personalizate (21% dintre raspunsurile consumatorilor), sa fie usor accesibil de pe orice dispozitiv (20%) si sa permita probarea virtuala cu ajutorul noilor tehnologii (8%).

Conform Corinei Cimpoca, „Experientele digitale s-au intensificat in 2018. Mai exact, 63% dintre romani au intalnit tehnologii digitale in sesiunile lor de cumparaturi de fashion, cu 30% mai multi fata de anul trecut. Consideram ca acesta este un semn ca retailerii au inteles pasiunea romanilor pentru fashion si tehnologie.”

Pretul ramane cel mai...
Citeste si: Fashion online: pretul ramane principalul criteriu pentru romani

Iar H&M si Zara dau tonul si atunci cand vine vorba de experientele consumatorilor, fiind cele mai apreciate branduri pentru experientele digitale oferite.

Studiul „Digital Fashion Consumer Trends" a fost realizat de agentia de market research MKOR Consulting in perioada septembrie-octombrie 2018, pe un esantion de 1,067 respondenti cu varste cuprinse intre 18-54 ani, reprezentativ national pe criterii de gen, varsta si distributie regionala. Studiul poate fi gasit aici.

MKOR Consulting este o agentie de cercetare de piata inovativa, care combina experienta practica in afaceri, know-how-ul la nivel MBA si expertiza de top pentru a oferi o intelegere aprofundata a mediului de business. In activitatea sa, MKOR Consulting acopera toate tipurile de cercetare si ofera o flexibilitate crescuta clientilor sai, cu scopul intelegerii si livrarii celor mai detaliate perspective asupra pietei.

MKOR Consulting este fondat de catre Corina Cimpoca, un profesionist cu peste 12 ani de experienta in marketing si cercetare de piata. Corina are titlul de MBA, obtinut la Cotrugli Business School. De-a lungul carierei sale, a colaborat cu mai multe organizatii in calitate de manager de marketing si PR si a initiat mai multe proiecte antreprenoriale.

Sursa foto: Iakov Filimonov/Shutterstock