"Forta de munca este o provocare si cred ca va ramane in urmatorii ani. Somajul in Romania este mult sub media europeana, in orasele mari este sub 1 %, Timisoara, Cluj Napoca, Bucuresti, deci nu se mai poate reduce somajul. Este o provocare sa gasesti oameni buni, care sa vina la program, oameni pe care ii intereseaza ceea ce fac, care sa se lase dezvoltati", a declarat Catalin Pozdarie, director general Hervis Romania, in cadrul evenimentului Retail Arena, organizat de Wall-Street.ro

Toti dintre noi avem programe de dezvoltare a personalului. Si incercam sa ii dezvoltam, insa pleaca dupa doua saptamani.

Despre deficitul de candidati a vorbit si Alex Bratu, contry manager Jysk Romania.

"Cred ca provoarea pe care o au toti angajatorii din Romani este gasirea fortei de munca calificate, adica sa gasesti oameni care chiar vor sa lucreze, sa isi faca o cariera, sa fie seriosi, sa vina la program", a spus Bratu.

Potrivit managerului Hervis, multe provocari vin si dintr-un mediu "pe care retailerii nu il pot controla, respectiv mediul legislativ.

"Schimbarea impozitelor, marirea salariului minim pe economie, care este un rau necesar, nu trebuie crescut de pe azi pe maine, trebuie sa poti sa il bugetezi", a explicat Pozdarie.

Lipsa spatiilor comerciale, provocare la zi

Catalin Pozdarie a mai adaugat ca o alta provocare majora tine de greutatile pe care retailerii le intampina in expansiune, in lipsa spatiilor comerciale. Si aceasta este legata de deficitul de angajati.

"Sunt foarte multe provocari, ne lovin zi de zi de provocari, porvocari privind extinderea, expansiunea. Spatiile nu sunt livrate la timp, din cauza intarzierilor din constructii, caci nici ei nu au oameni. In constructii aduc mai multi oameni din strainatate. Pentru noi este mai greu, caci interactioneaza cu clientii, trebuie sa stie limba romana", a precizat Pozdarie.

Alex Bratu, director general Jysk, a precizat ca lipsa spatiilor comerciale este mai pregnanta in orasele mici.

"A doua mare provocare este legata de disponibilitatea spatiilor comerciale. Cu rata noastra de expansiune, este din ce in ce mai greu sa gasim spatii disponibile in orase mici, unde nu exista dezvoltare si nimeni nu vine sa investeasca", a detaliat Alex Bratu.

Evenimentul retailArena se adreseaza atat marilor lanturi de retail, magazinelor online cat si furnizorilor de servicii, specialistilor in logistica si marketing, proprietarilor de spatii comerciale si producatorilor din FMCG. retailArena 2019 este un eveniment sustinut de: Carrefour Romania, eMag, VTEX, Fan Courier, Mastercard, CustomSoft, Iulius Town, Metro, Answear.ro, Enterprise Concept, Filip & Company, La doi Pasi, Hervis, Leverage, ING, SAP, Colliers, JYSK, Danone, Cushman & Wakefield, Quik, Cris-Tim, Mondelez, Kik, Environ si Altex.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu