Mircea Nuțu, CEO Tshirt Factory, ne-a povestit despre readaptarea companiei în această perioadă. Pe scurt, despre Tshirt Factory, a cărui conducere a preluat-o în 2015, “când încă era un brand care nu ajunsese la maturitate”: în 2009 a pornit ca un studio de grafică în Galați, iar 3 ani mai târziu a început să producă tricouri personalizate. În noiembrie 2015, Nuțu a intrat în acționariatul companiei, iar un an mai târziu muta afacerea la București, într-un spațiu de 80 de metri pătrați.

“Atât aveam nevoie atunci pentru birouri, echipamente și depozit. Din 2016, în fiecare an am crescut cu minimum 100% prin comparație cu anul precedent. Anul acesta, estimăm o nouă creștere față de anul trecut de aproximativ 30% - 40%”, spune Mircea.

Tshirt Factory în pandemie

Cum poate un business de personalizare de tricouri să crească în această perioadă dificilă din punct de vedere economic? Mircea Nuțu spune că pandemia nu le-a oprit traseul și că au reuși să rămână în targetul propus pentru an. Asta datorită faptului că au introdus în oferta Tshirt Factory măști personalizate.

Vezi și: Pierzătorii pandemiei: retailerii de fashion închid magazine pe bandă rulantă și concediază oameni

“Am fost prima firmă din România care a introdus aceste măști, la începutul lunii martie. Am început să comercializăm acest produs în prima fază datorită faptului că nu puteai să-ți achiziționezi măsti nici măcar în farmacii, urmând ca apoi să ne dăm seama că nevoia clientului TSF este mult mai mare în această zonă și ne va ajuta să trecem mai ușor peste perioada COVID19. Suntem foarte mândri de faptul că, împreună cu oamenii care au cumpărat de la noi, am reușit să nu fim afectați până acum de această pandemie, să nu trimitem oameni în șomaj, să nu apelăm la fonduri ale statului și să sprijinim pe cât putem companiile care au nevoie de ajutor”, spune Mircea Nuțu.

Impactul pandemiei asupra afacerii

În prima fază a pandemiei, compania din București a făcut disponibilizări; cei care au putut lucra de acasă și-au mutat biroul în sufragerie și au existat și câtiva angajați care au stat acasă fără să lucreze, dar au primit salariul întreg. După aproximativ o lună, Tshirt Factory a reangajat personalul disponibilizat pentru a reuși să livreze toate comenzile la timp, perioadă în care firma își revenise. Ulterior, producătorul de tricouri personalizate a mai scos la bătaie câteva posturi întrucât numărul comenzilor continua să crească.

“Am aplicat toate normele impuse de autorități - măști, dezinfectanți, mănuși, distanțare între angajați. Apoi am închis showroomul și a am început să facem livrări pentru clienții din București chiar în aceeași zi. Da, unii dintre ei se miră și astăzi, însă orice comandă plasată la Tshirt Factory are opțiunea de a fi livrată în aceeași zi”, spune Nuțu.

Tot în prima parte a epidemiei de Covid-19 producătorul s-a confruntat cu probleme pe partea de importuri de tricouri și de materiale textile, în condițiile în care jumătate dintre tricourile Tshirt Factory provin de la furnizori externi, în timp ce 50% sunt fabricate în România. “Planul nostru este să ajungem să fabricăm 80% dintre tricouri în România pentru a sprijini cât mai mult companiile locale”, spune Nuțu.

Vânzările de tricouri personalizate au scăzut cu 20% în pandemie, însă compania a compensat pe partea de măști personalizate. “Masca va rămâne un accesoriu fashion și după această pandemie și va fi purtată cu brio de cei care merg pe trotinete, biciclete”.

Te-ar putea interesa și: Românii cumpără din ce în ce mai mult online în pandemie, cu precădere articole sportive și de sezon

Măști personalizate de la 15 lei

Măștile Tshirt Factory sunt produse atât în atelierul propriu, cât și în cele partenere. “Din punct de vedere al prețului, am preferat să mergem pe un preț scăzut - 15 lei cu TVA inclus - întrucât scopul inițial a fost să venim către clienți cu variante în momentul în care nu se găseau măști pe față. Foarte mulți au încercat să speculeze lipsa măștilor punând prețuri absolut fenomenale, au existat măști personalizate și la 50 de lei, însă pentru noi profiturile nu au fost și nu vor fi pe primul plan, mai ales într-un moment de criză de orice natură. De exemplu, în toată această perioadă orice persoană care a participat la salvarea noastră - poliție, pompieri, doctori - au avut posibilitatea să ne scrie și au primit măști gratis. Am trimis câteva mii de măști în toată țara pentru eroii din prima linie care au luptat ca noi să trecem mai ușor peste această pandemie”.

Faptul că am fost primii care au comercializat măști personalizate și că am avut cele mai corecte prețuri ne-a ajutat să avem cifre foarte bune pe aceste produse, cifre care au ținut compania pe linia de plutire și care ne-au ajutat să ținem personalul intact.

Chiar dacă măștile au ajutat compania să treacă cu bine pestre efectele pandemiei, în continuare pe Tshirt Factory tricourile rămân cele mai bine vândute produse. Mai mult, magazinul online a introdus o nouă categorie - cărți, unde momentan sunt listate câteva recomandări ale echipei.

Revenire și planuri

Despre situația retailului de fashion, Mircea Nuțu crede că adevărata criză se va simți din toamna acestui an, iar revenirea va începe să își producă efectele începând cu primăvara anului viitor. Cu toate acestea, producătorul de tricouri personalizate plănuiește să se extindă fără a ține cont de contextul actual.

“Vom încheia câteva parteneriate pe partea de offline, iar în online vom face mai multe schimbări la site și ne vom lărgi gama de produse. Nu ne vom opri cu investițiile”, spune Nuțu. “Cred că în viitor, de la an la an, piața de online în general va înregistra creșteri din ce in ce mai mari. Timpul costă bani și toți ne dorim să pierdem cât mai puțin timp în magazine pentru a ne bucura de momentele libere (foarte puține de altfel) alături de familie și prieteni”.

Ce recomandă CEO-ul Tshirt Factory celor afectați de pandemie? “Vă sfătuiesc pe toți, fie că sunteți angajați sau antreprenori, să încercați să faceți din portofelul vostru o mică afacere. Încercați să vă gândiți la banii pe care-i câștigați, să vă calculați foarte bine cheltuielile și să faceți investiții care vă pot da înapoi venituri pasive, venituri pentru care implicarea voastră să fie cât mai mică. În următoarea perioadă trebuie să fim foarte atenți pe ce cheltuim banii, trebuie, în orice domeniu, să căutăm cel mai bun raport calitate-preț și să nu ne aruncăm să investim în lucruri care nu au sustenabilitate”.