53% dintre români au descoperit magazine online noi ca urmare a distanțării sociale impuse de pandemia de COVID-19, 31% dintre români au cheltuit mai mult pentru achiziții online în perioada pandemiei, iar 42% consideră în continuare livrarea gratuită principalul stimulent al achiziției. Sunt câteva dintre concluziile studiului desfășurat de GLAMI în perioada pandemiei.

GLAMI, primul motor de căutare online de modă din România, lansează a doua parte a Raportului Covid-19, inclus în proiectul de analiză pe termen lung a fashion e-commerce în România, denumit Fashion (Re)search. Noul studiu arată comportamentul utilizatorilor și preferințele lor în materie de cumpărături online în timpul stării de urgență Covid-19 în România și a fost realizat prin colectarea de date dintr-un sondaj online, pe un eșantion de 12.000 de utilizatori www.glami.ro.

31% dintre români au cheltuit mai mult pentru achiziții online

Pandemia Covid-19 a împărțit România în grupuri distincte de cumpărători și ne-a arătat că toată lumea reacționează diferit la schimbările generate. Unii au cheltuit la fel (42%), alții nu au cumpărat sau au redus costurile pentru îmbrăcăminte (24%). Și în sfârșit, există unele persoane care au cheltuit mai mult (31%). Un alt fapt surprinzător oferit de studiul GLAMI a fost faptul că 19% dintre respondenți au cumpărat haine online pentru prima dată în timpul distanțării sociale din starea de urgență.

36% dintre respondenți au achiziționat îmbrăcăminte la reducere

Principalul factor motivant pentru cumpărături online, chiar și în perioada de distanțare socială în pandemie, au fost reducerile. Un sfert dintre respondenți au cumpărat pentru că aveau nevoie de lucruri specifice, iar 13% dintre persoane au fost motivate să sprijine brandurile locale. Un alt sfert dintre cei chestionați au spus că nu și-au schimbat obiceiurile de cumpărături.

În general, 71% dintre respondenți au cumpărat haine online în timpul stării de urgență, iar 36% dintre respondenți au achiziționat îmbrăcăminte care le-a plăcut, dar care a fost, de asemenea, la reducere.

Citește și: Coronavirus | Vânzările cu 50% mai mari în fashion online. Halatele de baie, cele mai cumpărate

44% dintre utilizatori vor continua să urmărească reducerile la articolele dorite

Întrebați care sunt planurile lor în ceea ce privește achizițiile online, 44% dintre respondenți au răspuns că își vor reduce bugetele, dar așteaptă cel mai bun preț actualizat pentru articolele dorite pentru a finaliza o potențială achiziție. 31% au răspuns că nu vor schimba obiceiurile de cumpărături, în timp ce 15% și-ar reduce drastic cumpărăturile.

Categoriile de produse în atenția respondenților în perioada următoare sunt tricouri și topuri (30%), rochii și fuste (26%), pantaloni și blugi (25%), încălțăminte sport (23%), sandale și flip-flops (21%), balerini și mocasini (18%). Cele mai puțin atrăgătoare pentru respondenți în viitor sunt categoriile de eșarfe, pălării sau bijuterii, care ocupă ultimele poziții printre preferințele consumatorilor.

Vezi și: Coronavirus | Glami: Se observă o scădere a traficului, dar cererea pieței de fashion pare să fie similară ca până acum

42% consideră în continuare livrarea gratuită principalul stimulent al achiziției

Livrarea gratuită la domiciliu este importantă pentru cea mai mare parte din respondenți - 42%. Siguranța livrării va juca, de asemenea, un rol important - 40% dintre oameni susțin că este importantă pentru ei. 36% dintre persoane sunt interesate de un raport calitate-preț bun, iar reducerile brandurilor populare contează pentru 27% dintre clienți. Urmează prețul ieftin (26%) și transportul rapid (22%). Contactul cu magazinul în caz de probleme cu comanda este, de asemenea, un aspect important pentru consumatori. La fel ca și transportul gratuit și rapiditatea acestuia (22%). Un lucru interesant este faptul că românii par să fie mai puțin interesați dacă magazinul este local sau sustenabil și de modul în care brandul comunică pe rețelele de socializare.

53% dintre români au descoperit noi magazine online și vor continua să cumpere online

53% dintre respondenți au descoperit noi magazine online, din cauza situației Covid-19 și probabil vor continua să cumpere online, deoarece găsesc multe avantaje în acest sens.

În ceea ce privește intenția de cumpărături, 54% dintre români cumpără de obicei cu o intenție specifică, însă uneori cumpără ceva neplanificat, în timp ce 31% finalizează o achiziție online numai cu o intenție clară.

Mai mult de jumătate dintre utilizatori au în vedere sustenabilitatea

Jumătate dintre utilizatori au răspuns afirmativ la întrebarea dacă ar fi dispuși să plătească suplimentar pentru ambalaje reciclate. Doar 6% sunt complet împotriva acestui lucru. 17% dintre utilizatori sunt familiarizați cu articole de modă sustenabilă și ar fi dispuși să plătească mai mult pentru acestea. 72% dintre respondenți se concentrează mai mult pe calitatea produselor decât pe sustenabilitate. Dacă produsele sunt de bună calitate, sunt dispuși să plătească mai mult.

Raportul Covid-19 - partea a 2-a - studiul de comportament al utilizatorilor realizat de GLAMI compară perioada de timp cuprinsă între 1-30 aprilie 2020 și luna precedentă pe www.glami.ro. Scopul sondajului online prezentat vizitatorilor GLAMI.ro a fost să afle cum percep ei cumpărăturile online de modă în timpul stării de urgență impusă de pandemia Covid-19 și cum își vor schimba obiceiurile ulterior. Mai jos puteți găsi câteva aspecte importante din raport, pe care le puteți citi integral aici: https://www.fashion-research.ro/raport-covid-19

GLAMI România a fost lansat în iunie 2017. Primul motor de căutare e-fashion din România are peste 300 de magazine partenere înregistrate pe www.glami.ro și peste 700.000 de produse de la +12.000 de mărci. GLAMI a lansat proiectul de căutare Fashion (Re)search în 2018, ca proiect de cercetare pe termen lung asupra stării pieței de modă online, bazat pe colectarea continuă de date.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri