În urmă cu 3 ani, Seat a a transformat Cupra într-un sub-brand, cu modele de performanță bazate pe cele existente în portofoliul Seat (Ateca, Leon). Acum, spaniolii au adus pe piață un SUV compact crossover (segment C) - Cupra Formentor - un model de sine stătător, care nu are niciun corespondent în gama Seat.

Cupra Formentor este un crossover coupe, cu un design atrăgător și un nume preluat de la o peninsulă pitorească din Mallorca.

Ca model entry-level, Formentor folosește motorul pe benzină turbo de 1,5 litri TSI 150 CP (26.800 euro cu TVA), întâlnit și pe Ateca și pe o serie de alte mașini VW Group. Există însă și versiuni mai puternice, care se potrivesc mai bine cu acest design sportiv, cum ar fi motorizările plug in hybrid.

Motorizările hibride de 204 CP și 245 CP (Formentor 1.4 e-HYBRID) combină un motor pe benzină de 1,4 litri turbo cu un motor electric de 115 CP. Puterea celor două sisteme hibride diferă în ceea ce privește motorizarea pe benzină, care are 110 CP pentru primul hibrid și 150 CP pentru cel de-al doilea hibrid (Formentor VZ).

Hibrizii sunt disponibili doar cu tracțiune față. Transmisia este DSG cu 6 trepte în cazul ambelor versiuni hibride.

Hibridul de 204 CP poate rula electric 69 de km (WLTP), în timp ce hibridul de 245 CP poate rula electric doar 58 de km (WLTP), chiar dacă bateria este aceeași pentru ambele versiuni, are 12,8 kWh și poate fi încărcată la 3.6 kW în 3 ore și 30 de minute.

Exemplarul de test a fost hibridul de 204 CP, care accelerează până la 100 de km/h în 7,8 secunde, fiind mai lent cu aproape o secundă decât cel de 245 CP.

Poziția de conducere în Cupra Formentor este foarte joasă pentru un SUV, dar poți ridica mai mult scaunul șoferului și ai o vizibilitate mai bună. Reglarea pe înălțime și suportul lombar reglabil sunt standard pe toate modelele. Scaunele par confortabile pentru călătorii lungi și oferă o bună susținere laterală.

Suspensia este foarte plăcută și moale pentru un model cu design sportiv. Aș fi pariat pe o suspensie rigidă.

Interiorul lui Formentor oferă spațiu suficient pentru patru adulți care merg într-o vacanță. Însă dacă aceștia au un hibrid vor trebui să împartă un spațiu pentru bagaje care poate fi la limită.

Electrificarea a redus spațiul portbagajului la 345 de litri. Un model care nu este hibrid are un portbagaj de 450 de litri cu tracțiune față și de 420 de litri cu tracțiune integrală.

Planșa de bord este simplă, fără butoante. Există un display pe care sunt afișate ceasurile digitale și o tabletă pentru sistemul infotainment. Majoritatea funcțiilor utile pot fi găsite pe panoul de instrumente digital, care este standard pentru toate versiunile.

Formentor nu are comenzi rapide pe tabloul de bord prin urmare totul se face după câteva clickuri prin meniu. Sistemul de infotainment are un ecran mare de 10” (25.4 cm), cu radio DAB, Apple CarPlay / Android Auto. Sub acesta sunt porturi USB-C și un suport pentru încărcarea wireless a telefonului.

Ecranul este luminos și clar, iar sistemul de operare răspunde rapid. La început trebuie să te joci cu meniurile pentru a înțelege aranjamentul lor diferit de al altor modele. Dacă vrei să oprești / pornești climatizarea, trebuie să cauți în meniu și nu este foarte intuitiv și la îndemână.

Interiorul Cupra Formentor este asemănător cu cel din Lamborghini Urus, dar este mai plin de culoare.

Cât consumă Cupra Formentor 1.4 e-HYBRID 204 CP

Dacă alegeți un Formentor hybrid plug-in veți economisi mulți bani pe care altfel ia-ți fi dat pe combustibil. Cu bateria descărcată, modelul reușește un consum mediu de 6 kWh/100km și 6,4 litri/100km.

Consumul de energie este de 16,4 kWh/100 km în modul 100% electric, dacă aveți curent în baterie.

În afara orașului, la o viteză de 70 de km/h, computerul de bord a afișat un consum de 5,8 litri/100km.

Spre deosebire de alte modele plug-in hybrid, Formentor are doar modurile de conducere – Comfort, Sport, Individual. Lipsește modul Eco sau Auto.

Padele de pe volan sunt pentru acționarea cutiei de viteză, nu au funcții brake ca în cazul altor modele hibride plug-in.

Cupra Formentor 1.4 e-HYBRID 204 CP are un preț în România de 34.000 euro cu TVA, în timp ce Formentor VZ 245 CP costă 40.000 euro cu TVA.

În standard, SUV-ul spaniol vine cu detector de oboseală, cruise control adaptiv (funcție „follow to stop” pentru DSG), diferențial electronic (XDS), Front Assist, cu funcție de frânare automată în caz de urgență și avertizare, prezență pietoni și cilclisti, Lane Assist (sistem menținere bandă de circulație), Light Assist (sistem asistare fază lungă faruri), faruri Full LED, Climatronic 3 zone (sistem de climatizare cu reglaj automat al temperaturii, individual pentru șofer, pasager, banchetă), Kit pană.

Citeste si:

    Date tehnice Cupra Formentor 1.4 e-HYBRID 204 CP

    • Motor 1.395 litri benzină
    • Putere max. 204 CP / 5.000 rpm
    • Cuplu max. Nm/rpm 350 / 1.550
    • Tracțiune față
    • Cutie automată 6 trepte
    • L/l/h 4450/1839/1510 mm
    • Masă proprie 1.681 kg
    • Portbagaj 345 litri
    • 0–100 km/h 7,8 secunde
    • Viteză max. 205 km/h
    • Capacitate baterie 12,8 kWh
    • Consum 5,4 l/100 km (WLTP)
    • Emisii CO2 33 g/km (WLTP)

    Sursa foto: Wall-Street.ro

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Cristian Gubandru
    Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Auto »


    Setari Cookie-uri