Propulsoarele disponibile cu sistemul Adaptive 4x4 sunt 2 litri benzina 250 CP si 2 litri diesel 160 CP. In cazul caroseriei sedan pretul de pornire este de 29.800 euro cu TVA pentru benzina si 29.000 euro cu TVA pentru diesel.

Pentru motorizarea diesel, diferenta de pret intre versiunea cu patru roti motrice si cea cu tractiune fata este de circa 2.300 de euro.

Sistemul Adaptive 4x4 vine cu un diferential autoblocant (eLSD), controlat electronic, care imbunatateste tractiunea pe axa spate. In cazul pierderii de aderenta puntea spate primeste pana la 50%.

In conditii normale, rotile din fata asigura tractiunea, insa la accelerare sau in curbe, divizarea puterii intre fata si spate confera o senzatie predominanta de tractiune pe spate. Diferentialul autoblocant electronic (eLSD) din spate directioneaza, de asemenea, cuplul catre roata spate care are cea mai mare nevoie de putere.

Stabilitatea automobilului este asigurata de sistemele ESP plus, TC (controlul tractiunii) si CBC (controlul franarii in curbe).

Modelul de test a fost Insignia sedan 4x4 de 2 litri diesel 160 CP si transmisie manuala cu 6 trepte.

Masina se comporta bine la drum lung fiind mult mai stabila decat cea cu tractiune fata, iar cei 160 de cai putere sunt suficienti cat sa faci o depasire rapida. Cel mai bine masina se misca in treapta a treia.

Viteza maxima este de 215 km/h, iar acceleratia de la 0 la 100 km/h se face in 10,2 secunde, modelul 4x4 fiind mai lent decat varianta cu tractiune fata, care atinge 100 km/h in 9,5 secunde. Consumul in oras a fost putin peste 9 litri, iar cel extra-urban in jur de 7 litri.

Citeste si:

Insignia beneficiaza de sistemul de stabilitate adaptiv FlexRide, care ne ofera modul Sport pentru o conducere mai dinamica si o suspensie mai rigida sau modul Tour pentru o conducere relaxata.

Pentru Insignia 4x4 sunt disponibile trei niveluri de echipare: Edition, Sport si Cosmo. Modelul de test a fost Sport cu cateva optiuni in plus care au crescut pretul de la 31.200 euro cu TVA la 37.000 euro cu TVA.

Printre dotari am avut tapiterie din piele Indian Summer (2.700 euro) care poate fi comandata optional doar pe nivelurile de echipare Sport si Cosmo, volan si schimbator de viteze OPC, pachet interior OPC Line, faruri bixenon, frana de parcare electrica, jante de 19 inch.

Vopseaua metalizata "Mahon" impreuna cu pielea Indian Summer ii confera autoturismului o imagine business, fiind cea mai buna combinatie. Printre lucrurile placute care iti atrag atentia sunt scaunele mari si confortabile, iar printre cele mai putin placute sunetul motorului diesel la semafor.

Modelul Insignia este asamblat la uzina din Russelsheim, Germania. Opel Insignia sedan are sapte motorizari pe benzina, 1,4 litri (140 CP), 1,6 litri (115 CP), 1,6 Turbo (180 CP), 2,0 litri (220 CP ssau 250 CP 4x4) si 2,8 V6 (260 CP, 325 CP), precum si trei diesel de 2,0 litri, cu injectie directa, cu puteri de 110, 130, 160 CP si 160 CP 4x4. Toate motorizarile respecta normele EURO5.

Mai multe informatii despre Insignia sunt disponibile aici

Detalii tehnice Opel Insignia sedan 4x4
Motor: 2,0 litri diesel
Transmisie manuala cu 6 trepte
Putere maxima: 160 CP/4.000 rpm
Cuplu maxim: 350 Nm/1.750 rpm
Viteza maxima: 215 km/h
Acceleratie (0-100 km/h): 10,2 s
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 7,8/ 4,8/ 5,9
Emisii CO2 g/km: 156 g/km
L/l/h: 4,83/1,85/1,49 m
Volum portbagaj: 500 l