Membrii Parlamentului European sustin propunerea Comisiei Europene care prevede dotarea incepand cu 2009 a tuturor masinilor din UE cu un sistem care va pozitiona automat accidentele si apelurile de urgenta. PE sustine Comisia prin proiectul britanicului Gary Titley, care a fost deja dezbatut si votat, informeaza EUobserver. Tehnologia, cunoscuta sub numele de eCall, va transmite semnale operatorilor pe numarul 112, numarul de urgenta pan-european.

Operatorii vor fi astfel capabili sa identifice locul in care s-a petrecut accidentul si sa trimita ajutoarele necesare. Britanicul explica necesitatea acestui sistem prin ''salvarea a aproximativ 2.500 de vieti pe an si va reduce cu 15% gravitatea pagubelor''. Instalarea acestui echipament in masini se bucura de suportul producatorilor de automobile si de cel al clientilor. In scurt timp, impunerea acestui sistem va fi o cerere absolut naturala, la fel ca si airbag-urile, iar unele companii precum Peugeot au trecut deja la producerea acestui sistem'', a punctat Titley.

4,5 miliarde de euro pentru noul sistem

Referitor la costul pe care clientii trebuie sa il plateasca pentru noul sistem sunt estimari diferite. De exemplu, Comisia Europeana a preconizat un cost intre 30 si 100 de euro pentru fiecare masina in parte, in timp ce producatorii de masini sustin ca este vorba despre o suma de 450 de euro.

''In orice caz suma totala estimata pentru acest proiect este de aproximativ 45 miliarde de euro, suma care depaseste cu mult suma de 26 miliarde de euro pe an calculata de Comisie'', a declarat britanicul. Insa principalul beneficiu va ramane reducerea numarului de victime, expertii argumentand ca este vorba despre reducerea cu 40% pentru mediul urban si 50% pentru mediul rural.

CE cere actualizarea serviciului de urgenta

In vederea punerii initiativei in practica, Comisia Europeana a inceput sa preseze statele membre UE sa isi actualizeze serviciile de urgenta. ''Trebuie sa punem bine la punct sistemul 112, care pentru apel de urgenta cere ca operatorii sa localizeze apelul iar in caz de eCall sa localizeze locul accidentului'', a declarat un purtator de cuvant al institutiei europene.

Bruxelles-ul a initiat deja o procedura de presare a unor state care nu si-au pus infrastructura la punct in acest sens. ''Stim ca este o procedura care cere un efort financiar, dar toate statele trebuie sa respecte legislatia UE'', a adaugat purtatorul de cuvant. Intelegerea pentru punere in aplicare a sistemului eCall s-a bazat pe initiativa voluntara a 10 state impreuna cu o serie de companii de automobile. Insa Germania si Austria au manifestat ingrijorari in privinta nerespectarii intimitatii personale prin eventuala implementare a acestui proiect.

''Nu trebuie sa ne facem probleme din acest punct de vedere, pentru ca persoana va putea fi identificata doar in caz de accident si nu in alte situatii'', a explicat initiatorul proiectului.