Astfel, proiectarea si constructia Autostrazii Transilvania, sector 3A, Cluj Vest (Gilau) - Mihaiesti, tronsonul 3A1, cu o lungime de 8,7 kilometri, vor fi executate de asocierea Spedition UMB- Tehnostrade, potrivit Mediafax.

Valoarea ofertei castigatoare este de 258,2 milioane de lei, fara TVA (57 milioane de euro), iar durata contractului este de 6 ani, din care 6 luni perioada de proiectare, un an si jumatate executia si 4 ani de perioada de garantie.

Contractul va fi semnat dupa finalizarea perioadei de depunere a eventualelor contestatii.

La licitatia pentru construirea acestui tronson au participat patru companii (Consorzio Stabile Alveare, Tirrena Scavi, Collini Lavori si FCC Construccion) si noua consortii (Selina SRL - Doprastav as - Sodi Constructii SRL, OHL ZS - Tel Drum, Pa&Co International - Hochtief Solution, Lena Engenharia e Construcoes - Apolodor Grup Construct - Via Design SRL - Arcadis Eurometudes, Copisa Constructora Pirenaica - Consinit SRL - Eurocerad International SRL, Azvi - Delta ACM 93, Porr Bau GmbH - Hidroconstructia - Studio Corona SRL, Spedition UMB - Tehnostrade si Strabag SRL - Straco Grup SRL - Consitrans SRL - Drum Proiect SRL.

Guvernul a esuat si in acest an, al doilea consecutiv, in tentativa de a inaugura macar un tronson din Autostrada Transilvania pe langa cei doar 10 kilometri din 2010, o autostrada care trebuia executata in opt ani, dar care nici dupa aproape zece ani de la avizare nu are data certa de finalizare.

Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu compania americana Becthel care trebuia executat pana cel tarziu in 2012. Pe fondul disputelor politice initiate de partidele care s-au succedat la guvernare si fara bani alocati de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat intr-un ritm lent, iar pana in prezent nu au fost executati decat 52 kilometri.

Citeste si:

Pentru acest tronson de doar 52 kilometri construiti intr-un interval de sapte ani, statul a cheltuit pana in prezent 5,6 miliarde lei, reprezentand mai mult de jumatate din totalul fondurilor care ar fi trebuit alocate pentru intregul proiect.

Ultima inaugurare a fost organizata la sfarsitul anului 2010 si a vizat o portiune de doar 10 kilometri din tronsonul Campia Turzii-Gilau, totalul lucrarii executate reprezentand putin peste 10% din traseul total.

Guvernul a decis recent sa esaloneze datoriile CNADNR fata de constructorii de drumuri, de 1,3 miliarde lei in total, pentru acest an fiind disponibila suma de 200 milioane lei.

Firma Spedition UMB a participat, printre altele, la constructia autostrazii Bucuresti-Ploiesti, a reabilitat o serie de sosele si lucreaza la constructia autostrazii Timisoara-Lugoj. Tehnostrade a executat, alaturi de UMB, primul tronson al autostrazii Timisoara Lugoj, si a reabilitat o serie de drumuri in tara.

Primul tronson al Autostrazii Timisoara-Lugoj, in lungime de 9,5 kilometri, a fost deschis circulatiei, marti.

Romania are in prezent putin peste 300 de kilometri de autostrada.