La nivel national, pe strazi au fost inregistrate 3.901 accidente grave de circulatie, soldate cu 427 persoane decedate si 3.744 raniti grav.

Pe drumurile nationale au fost inregistrate 3.147 accidente grave de circulatie, soldate cu 1.097 persoane decedate si 2.966 raniti grav;

Pe drumurile judetene au fost inregistrate 1.562 accidente grave de circulatie, soldate cu 362 persoane decedate si 1.476 raniti grav;

Pe drumurile comunale au fost inregistrate 501 accidente grave de circulatie, soldate cu 108 persoane decedate si 445 raniti grav;

Pe autostrazi au fost inregistrate 61 accidente grave de circulatie, soldate cu 17 persoane decedate si 57 raniti grav;

De asemenea, cele mai multe accidente grave de circulatie s-au produs in anul 2012 pe urmatoarele drumuri nationale:

- D.N. 1 – unde au fost inregistrate 270 accidente grave de circulatie, soldate cu 88 persoane decedate si 276 raniti grav;
- D.N. 2 – unde au fost inregistrate 236 accidente grave de circulatie, soldate cu 111 persoane decedate si 226 raniti grav;
- D.N. 6 – unde au fost inregistrate 198 accidente grave de circulatie, soldate cu 86 persoane decedate si 176 raniti grav;
- D.N. 7 – unde au fost inregistrate 178 accidente grave de circulatie, soldate cu 53 persoane decedate si 188 raniti grav;
- D.N. 1C – unde au fost inregistrate 92 accidente grave de circulatie, soldate cu 34 persoane decedate si 91 raniti grav.

Cu rosu, principalele Drumuri Nationale pe care au avut loc accidente in 2012.

Citeste si:

Numarul accidentelor grave de anul trecut a fost mai redus decat in 2011, cand au avut loc 9.290 accidente grave de circulatie cu 2.018 morti, 8.768 raniti grav si 3.362 raniti usor din accidentarile grave. Numarul accidentatilor mortal a fost insa similar.

„Avand in vedere faptul ca reducerea numarului accidentelor de circulatie constituie un obiectiv major al Politiei rutiere, modul de actiune se axeaza pe doi piloni importanti, respectiv activitati preventiv-educative si actiuni de impunere a legii”, au declarat reprezentantii Politiei Romane, pentru wall-street.ro.

Astfel, pentru reducerea riscului rutier, la nivel national, se urmareste combaterea sistematica a cauzelor generatoare de accidente, in special in zonele si in intervalele orare in care sunt inregistrate cele mai multe asemenea evenimente rutiere, „prin aplicarea ferma a legislatiei in domeniu, concomitent cu dezvoltarea activitatilor de educatie rutiera, pe baza parteneriatului strategic cu societatea civila”.

„In cadrul Campaniei nationale “ALEGE VIATA!”, demarata in anul 2009, s-a reusit cresterea gradului de constientizare a riscului rutier de catre un numar insemnat de participanti la traficul rutier, fapt reflectat in mod direct in reducerea numarului si consecintelor accidentelor de circulatie inregistrata in ultimii ani”.

Grupurile vulnerabile de participanti la trafic sunt considerati pietonii, mopedistii, motociclistii si biciclistii. Alaturi de categoriile de varsta cu risc crescut (copii, tineri intre 18-25 de ani si persoane varstnice), politia urmareste sa diversifice gama mijloacelor de lucru in vederea eficientizarii transmiterii mesajului preventiv- educativ catre grupurile tinta, prin folosirea modalitatilor moderne de comunicare.

In Bucuresti, in 2012, au murit in accidente rutiere 80 de oameni.

80 de oameni au murit in 2012 in accidente rutiere in Capitala

80 de oameni au murit in 2012 in accidente rutiere in Capitala

Pentru a creste siguranta rutiera, este insa necesar, pe langa prezenta politiei „in zonele fierbinti”, ca Romania sa dispuna de strazi si autostrazi la standarde Europene. Pana una-alta, se pare ca statul roman si primariile nu sunt capabile sa puna la punct simple piste de biciclete sau trotuare iar in ceea ce priveste reparatiile anumitor sectoare, deseori cetatenii trebuie sa indure adevarate calvare si, inerent, pericole.

Ei fac piste de bicicleta incalzite subteran LA O PATRIME din pretul aruncat de Primarie pe "benzile galbene" din Bucuresti

Ei fac piste de bicicleta incalzite subteran LA O PATRIME din...

Sursa foto.

Tu ce masuri consideri ca ar fi cele mai importante pentru cresterea sigurantei rutiere in Romania? wall-street.ro te incurajeaza sa comentezi.