Indicatorii tehnico - economici ai obiectivului de investitie vor fi aprobati printr-o hotarare de Guvern, proiectul urmand sa fie sustinut din fonduri bugetare si bani europeni, prin Programul Operational Sectorial Transport 2007 - 2013.

Conform anexei proiectului de act normativ, lucrarile vor avea o durata de patru ani si o valoare de 215,8 milioane lei (47,3 milioane euro), care va fi actualizata potrivit evolutiei ulterioare a preturilor.

Portul Constanta are o suprafata totala de 3.926 hectare, din care 1.313 hectare uscat si 2.631 hectare apa.

Complexul portuar este alcatuit din doua mari zone, "Portul Constanta Nord" si "Portul Constanta Sud".

Citeste si:

Portul dispune de 156 de dane, din care in prezent 140 sunt operationale. Lungimea totala a cheurilor este de 29,83 km, iar adancimile variaza intre 5 si 19 metri.

"Pe baza informatiilor existente si a investigatiilor suplimentare in teren efectuate la momentul elaborarii documentatiei, s-a constatat ca exista numeroase zone in care adancimea existenta a senalelor (canale care servesc la intrarea navelor in port sau pentru trecerea acestora printr-un loc ingust, n.r.) si bazinelor este mai mica decat cea necesara operarii unor nave moderne de capacitate sporita. Adancimile existente nu asigura utilizarea eficienta a infrastructurii existente, conducand la intarzieri in efectuarea manevrelor de acostare/ plecare de la cheu si la aparitia unor costuri generate de operatiunile suplimentare de incarcare/ descarcare si de remorcaj pentru dezesuare", se precizeaza in nota de fundamentare a proiectului.

In perioada 2001-2011, traficul de marfuri in Portul Constanta a integistrat o crestere de peste 40%. La nivelul anului 2011, ponderea cea mai mare o reprezentau cerealele - 21%, urmate de
minereuri - 16%, marfuri generale - 14% si petrol - 12%.

Autorii documentului arata ca evolutia traficului in Portul Constanta si tendintele inregistrate la nivel mondial justifica realizarea interventiilor legate de cresterea adancimii senalelor si bazinelor navigabile, prin acestea asigurandu-se conditiile necesare pentru operarea navelor de capacitate medie si mare si cresterea eficientei in utilizarea cheurilor existente.