Cele mai importante prevederi ar fi interzicerea detectoarelor radar, eliminarea ATV-urilor de pe sosele si introducerea dispozitivelor alcolock in autoturisme.

Dispozitivul alcolock este un sistem de imobilizare al autovehiculelor care blocheaza pornirea motorului in caz ca soferul a consumat alcool peste pragul legal. Soferii de vehicule comerciale vor avea o fiola speciala montata in masina, nu se stie inca daca si in autoturisme vor fi obligatorii.

Guvernul mai are in vedere si introducerea camerelor video cu radar la nivel national, reabilitarea soferilor care raman fara permis prin consiliere psihologica si ingrijirea victimelor din accidente rutiere.

De asemenea, amenzile ar putea creste, iar sanctiunile ar putea fi clasate dupa gravitate, fiind taxata diferit depasirea vitezei legale pe un segment de drum.

Totodata, se urmareste si promovarea conceptului de ”car-sharing” in orasele mari, pentru a reduce numarul de masini cu un singur sofer.

Citeste si:

Comisia Europeana a luat decizia de a elabora noile orientari pentru perioada 2011 – 2020 pentru un spatiu european de siguranta rutiera, mentinand obiectivul principal, de reducere a deceselor cu 50% fata de perioada anterioara.

Romania nu a avut o strategie pe termen lung privind siguranta rutiera, dar a preluat obiectivul european de reducere a numarului de decese odata cu aderarea la Uniunea Europeana in 2007.

Analizand distributia accidentelor grave de circulatie. in functie de varsta persoanei vinovate de producerea accidentului, s-a constatat ca, in cazul a 27% dintre accidentele grave, responsabili au fost conducatori auto tineri (categoria 18 – 25 ani).

Ponderea celor vinovati de producerea unor accidente rutiere grave este tot mai redusa, pe masura ce varsta acestora creste. Astfel, daca 25% dintre accidentele grave au fost comise de catre soferi cu varste cuprinse intre 31 si 40 de ani, soferii peste 60 de ani au fost vinovati de producerea a numai 6% dintre accidentele grave de circulatie.