Brakeul 9-2X incoprporeaza toate elementele luxului cu care Saab si-a obisnuit cumparatorii. Noul model pastreaza elementele de design inconfundabile ale mastii fata, are contactul pe consola dintre cele doua scaune din fata, insa este primul model Saab cu tractiune integrala permanenta, ca optiune standard.

9-2X este construit pe platforma modelului Subaru Impreza Break, dar are un motor mai puternic si ofera un numar mai mic de optiuni. Motorul este un 2,5i cu 4 cilindri in linie si dezvolta 173 cai putere. A doua varianta de motorizare pune la dispozitia clientilor cu dare de mana un motor cu 4 cilindri, supra-alimentat ce dezvolta nu mai putin de 230 cai putere. Ambele motorizari dispun de doua variante de cutii de viteza. Prima este manuala si are 5 trepte, a doua are doar 4 si este automatica. Cea din urma este optionala.

Sistemul de franare este unul asistat electronic, iar masina este prevazuta, standard, cu discuri de frana pe toate rotile. Nordicii au prevazut 9-2X cu suspensii independente fapt ce ii confera o manevrabilitate sporita indiferent de conditiile meteorologice.

Citeste si:

Constructorii sustin ca in ciuda faptului ca toate rotile sunt motoare, masina este mult mai eficienta din punct de vedere al consumului, decat un SUV. Totodata, este prevazuta cu mai multe dotari de siguranta. Are suplimentar, air-baguri laterale si un sistem de protectie a capului la impact din spate.

Saab-ul vine cu un interior acoperit in piele aproape integral, de la scaune pana la manerul franei de mana. Toate acestea sunt optiune standard. Jantele din aliaj (17 inci) sunt echipate din fabrica cu cauciucuri all-seasons, iar farurile au beccuri cu xenon de mare intensitate.

Din pacate aceasta superba masina are un pret destul de ridicat, pret ce l-a facut si pe predecesorul sau 9-2X din 2005 sa nu devina o masina foarte populara. Saab 9-2X 2006 este cea mai scumpa masina la clasa compact de pe piata.