Conform documentatiilor, traseul autostrazii incepe din Sectorul 2, de la strada Petricani, in prelungirea strazii Fabrica de Glucoza, traverseaza Valea Saulei si ajunge la calea ferata Bucuresti - Constanta, de unde iese din Capitala si intra in judetul Ilfov, scrie Mediafax.

"Pentru zona de inceput, de la strada Fabrica de Glucoza, autostrada este proiectata intr-un rambleu de 0,5 - 1 metru, aproape de nivelul tramei stradale ce urmeaza sa se dezvolte in zona", se arata intr-un comunicat de presa al Primariei Sectorului 2.

Potrivit sursei citate, pentru realizarea relatiilor de trafic in toate directiile a fost prevazuta o intersectie "in cruce decalata" spre pepiniera din zona, pentru a nu afecta liniile de tramvai de pe strada Petricani, urmand ca proiectul de semaforizare a intersectiei, precum si executia acestui sistem sa fie realizate de Primaria Capitalei.

Pentru facilitarea traficului rutier si asigurarea legaturii autostrazii cu zona Colentina - Fundeni si DN 2, la intersectia cu strada Gherghitei va fi amenajata o intersectie care va avea sens giratoriu si patru benzi de circulatie.

Totodata, avand in vedere faptul ca in Sectorul 2 autostrada Bucuresti - Brasov are si caracter urban, s-a decis montarea unor sisteme de iluminat pe timpul noptii, care vor contribui la cresterea sigurantei traficului rutier.

Ministrul Transporturilor, Dan Sova, a declarat, vineri, ca "mare parte" din cei 6,5 kilometri restanti din autostrada Bucuresti-Ploiesti vor fi finalizati in acest an, dar a precizat ca firma constructoare cere CNADNR 90 de milioane de euro pentru lucrari suplimentare efectuate.

Citeste si:

Sova a precizat ca inca de la inceput au existat o multime de probleme la proiectul respectiv.

"Si acolo este ceva problematic. Inca de la inceput s-au cerut foarte multe lucrari suplimentare de catre autoritatile publice. Au fost probleme legate de mediu, dar acum cred ca am rezolvat toate lucrurile. S-a facut o analiza a contractului initial si a lucrarilor care au fost facute in conformitate cu contractul initial, pe banii alocati initial. Si s-a ajuns la o concluzie comuna si cred ca acum se vor debloca lucrurile", a afirmat Sova.

Acesta a anuntat ca pe autostrada Bucuresti-Ploiesti va fi necesar un nou proiect pentru a remedia probleme mari care exista acolo.

"Problema mare pe proiectul Bucuresti- Ploiesti este ca proiectul initial avea prea putine iesiri si, de asemenea, avea probleme pe benzile de siguranta. Si astea reprezinta un nou proiect. Vrem sa facem inca un nod rutier si sa facem niste reamenajari la benzile de sigurantta. Asta o sa insemne un proiect nou, o licitatie noua, dar nu are legatura, practic, cu actualul proiect al autostrazii. Cei 6,5 kilometri vor fi facuti", a mai spus Sova.

In plus, acesta a afirmat ca "a mostenit" un proces in instanta prin care constructorii autostrazii Bucuresti-Ploiesti cer CNADNR 90 de milioane de euro pentru lucrari suplimentare efectuate.

In acest an, CNADNR vrea sa finalizeze 93,1 kilometri de autostrada, avand la dispozitie un buget de 2,65 miliarde lei, mai mic cu 1,1 miliarde lei fata de anul trecut. Printre altele, CNADNR intentioneaza sa inaugureze in acest an o portiune de 6,5 kilometri a autostrazii Bucuresti - Ploiesti.