Circulatia pe acest pod a fost deschisa in jurul orei 11:30. Primul pod al pasajului a fost finalizat 100%, inclusiv bretelele de acces, iar lucrarile la cel de-al doilea sunt in desfasurare, noteaza Mediafax. Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a spus ca prin acest proiect de infrastructura se inchide inelul de circulatie in partea de sud-est a orasului.

Din perspectiva descongestionarii traficului, edilul a mai spus despre proiect ca "readuce masinile in cartierele de sud ale orasului, acolo unde sunt multe foarte multe blocuri si destul de multi locuitori", si "incaleca doua sectoare, la figurat". "Avem speranta ca al doilea pod va fi gata spre sfarsitul anului (...) Sunt fericit ca compania care lucreaza aici deja a progresat foarte mult intr-un timp scurt", a adaugat el. Tot Oprescu preciza, in decembrie 2013, ca noul pasaj va fi traversat zilnic de peste 48.000 de masini.

Citeste si:

Potrivit municipalitatii, obiectivul general al proiectului este acela de a continua programul de optimizare a traficului cu posibilitatea realizarii unui pasaj rutier suprateran prin care sa se realizeze o legatura rutiera mai rapida intre Soseaua Mihai Bravu si Splaiul Unirii. Se urmareste, astfel, descongestionarea traficului din zona intersectiei Soseaua Mihai Bravu - Splaiul Unirii - Calea Vacaresti.

Pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii va avea doua poduri paralele, peste Splaiul Unirii/raul Dambovita si, respectiv, peste intersectia Prelungirea Sos. Mihai Bravu - Calea Vacaresti, fiecare cu un sens de mers si doua benzi. Primul pod, pe sensul Calea Vacaresti-Mihai Bravu, are lungimea de 675,4 metri, iar al doilea, pe sensul Mihai Bravu-Calea Vacaresti, va avea 687,7 metri. Latimea celor doua poduri este de 7,8 metri.

Primaria Capitalei a atribuit in august, prin licitatie restransa accelerata, asocierii italiene Astaldi Spa - Astalrom SA un contract de 155,7 milioane de lei (35 milioane euro), inclusiv TVA, pentru finalizarea lucrarilor la pasajul Mihai Bravu - Splaiul Unirii. Proiectul fusese inceput de Romstrade, firma detinuta de Nelu Iordache, insa contractul cu aceasta a fost reziliat in decembrie 2012, dupa ce municipalitatea a platit 37 de milioane de lei.

Sursa foto: Mediafax