DN 67C are caracter de santier, Neaga declarand, luni, in urma unei vizite facute in zona respectiva, ca turistii care se aventureaza dincolo de statiunea Ranca pentru a vedea peisajele montane fac acest lucru pe cont propriu, CNADNR neasumandu-si nicio responsabilitate, informeaza Mediafax.

"Acest drum nu apartine CNADNR, ci constructorului, dar Romstrade e in insolventa. Noi am facut demersuri pentru a rezilia contractul, in contract existand o prevedere conform careia rezilierea se poate face doar pe cale judiciara. Am facut o notificare catre casa de insolventa, care nu a fost de acord cu rezilierea contractului. In consecinta, noi nu am putut prelua nicio parte din drum pentru a incepe lucrarile de intretinere si sa continuam ceea ce nu s-a facut pana acum”, a declarat Neaga.

Conform acestuia, garantiile de buna executie sunt de 130 de milioane de lei, din care aproape 90 de milioane de lei ar reprezenta ”garantii expirate”, pentru care CNADNR a instituit insa masura sechestrului asiguratoriu, pentru diferenta de 40 de milioane compania facand demersuri de executare silita a Romstrade.

CNADNR isi calculeaza pagubele

Directorul general al CNADNR afirma ca, in prezent, compania pe care o conduce isi calculeaza pagubele si va apela la instanta pentru a obtine inclusiv rezilierea contractului incheiat cu Romstrade, firma respectiva incepand lucrarile de modernizare a soselei in 2007, muncitorii fiind retrasi insa de pe Transalpina in 2012, dupa arestarea patronului Nelu Iordache.

"Pana la sfarsitul lunii iulie, vrem sa vedem ce prejudiciu a produs necontinuarea contractului pentru CNADNR pentru ca exista doua tipuri de prejudiciu. Unul e prin necontinuarea contractului, iar celalalt e datorat escaladarii preturilor si calitatii lucrarilor. Cand avem aceste toate aceste date ne adresam justitiei si aceasta va spune da sau nu pentru reziliere. De ce nu vrea casa de insolventa rezilierea? Simplu, pentru ca noi mai avem sa le platim din acest contract aproximativ 400 si ceva de milioane de lei pana la sfarsitul lui 2015, lucru foarte convenabil pentru casa de insolventa", mentioneaza Neaga.

Conform acestuia, lucrarile la Transalpina sunt finalizate in proportie de 75-80%, insa soseaua nu are elemente de siguranta, de genul parapetelor de protectie, al indicatoarelor rutiere sau chiar al marcajelor. Directorul general al CNADNR spune ca nu doreste ca turistii veniti pe munte sa fie implicati in evenimente rutiere si, ca urmare, singura decizie pe care o poate lua este aceea de a mentine circulatia inchisa pana la finalizarea litigiului cu Romstrade.

Situatia e neplacuta pentru toti cei din zona, pentru ca inseamna o franare a dezvoltarii turismului

"Daca se intampla cel mai mic accident suntem pusi la zid cu totii. De asemenea, nu putem face o preluare pentru punere in trafic pentru ca miza adevarata o reprezinta viciile ascunse pe care noi incercam sa le descoperim. Situatia e neplacuta pentru toti cei din zona, pentru ca inseamna o franare a dezvoltarii turismului, lucru care va fi cuantificat in prejudiciul pe care il calculam. Doar pana la Ranca incercam sa mentinem cu elemente de siguranta traficului ca sa circule in siguranta lumea care vine pana aici. Dupa Ranca, cine va circula, va circula pe propria raspundere. Noi nu deschidem drumul cel putin pana la data la care vorbim acum”, mentioneaza Neaga.

Citeste si:

Seful CNADNR spune ca nu stie cand vor putea circula soferii pe Transalpina fara sa riste amenzi pentru ca intra cu masina pe un drum pe care sunt indicatoare prin care sunt avertizati ca circulatia rutiera este interzisa.
"Traficul e inchis, drumul nu ne apartine. Soferii ar trebui sa nu fie speriati de amenzi, ci de ce ar putea pati orice, oricand. Amenda o platesti, dar daca patesti ceva? Ati vazut ce am patit dupa 6-7 ani cu tanara care a patit ce a patit si inca o data ne exprimam regretul pentru situatia creata. Daca nu suntem atenti, exista posibilitatea ca aceste cazuri sa se intample zilnic, ceea ce nu ne putem permite si nu neaparat din cauza banilor, ci pentru ca e vorba de o chestiune de viata, de siguranta persoanei.

Pana la Ranca lucrurile stau destul de bine din punct de vedere al sigurantei traficului. Pana la Ranca vom intari masurile pentru siguranta traficului. Dupa Ranca nu pot sa afirm acum daca se va deschide acum sau in urmatoarea luna sau doua luni”, a mai declarat Narcis Neaga.
In 26 aprilie 2013, Nelu Iordache, administratorul firmei Romstrade, a fost trimis in judecata intr-un dosar privind deturnarea fondurilor europene pentru primul tronson din autostrada Nadlac - Arad, de aproximativ 22 de kilometri, fiind acuzat de delapidare, fals in inscrisuri, spalare de bani si inselaciune.

In 5 mai, Curtea de Apel Bucuresti a decis definitiv ca omul de afaceri Nelu Iordache, care se afla in detentie de circa un an si cinci luni in dosarul in care este acuzat ca a deturnat fonduri europene pentru primul tronson din autostrada Nadlac-Arad, sa fie judecat in stare de arest la domiciliu.

Curtea de Apel Bucuresti a admis atunci solicitarea de inlocuire a masurii preventive, dupa ce Tribunalul Bucuresti a respins aceasta cerere in mai multe randuri. Iordache se afla in arest din 2 decembrie 2012.