BMW X3 facelift a primit linia de design xLine, culori noi, cateva modele de jante, iar la interior, o noua consola centrala cu tehnologie Black Panel, joystick-ul iDrive cu touchpad, sistemul de sunet optional Harman Kardon, noi fete de usi, ornamente din lemn si alte elemente cromate. Pentru prima oara, X3 a primit si functia de deschidere a portbagajului printr-o simpla miscare cu piciorul aproape de bara.

Sapte motorizari echipeaza noul BMW X3 facelift, 2 litri benzina 184 CP (tractiune spate sDrive20i sau integrala xDrive20i) si 245 CP (xDrive28i), 3 litri 306 CP (xDrive35i); si propulsoarele diesel 2 litri 150 CP (sDrive18d) si 190 CP (xDrive20d), 3 litri 258 CP (xDrive30d) si 313 CP (xDrive35d).

Modelul de test a fost BMW X3 xDrive20d (42.400 euro cu TVA) cu echiparea xLine (2.300 euro) si optionale in valoare de 20.000 de euro, care au saltat pretul la 65.400 euro cu TVA. Propulsorul de 2 litri diesel are acum 190 de CP, fata de 184 CP la varianta fara facelift si accelereaza pana la 100 km/h in 8,1 secunde. Cifrele de consum din timpul testului au fost: sub 10 litri la 100 km in oras, 5 litri pe DN1 la o viteza de 70-100 km/h si 7 litri la 110 km/h pe autostrada.

Atat pe autostrada, cat si in oras, BMW X3 impresioneaza prin confort, un habitaclu bine izolat fonic, o pozitie inalta la volan cu vizibilitate buna fara unghiuri moarte, o masina calma in modul Eco Pro si una rapida in modul Sport. Fata de modelul vechi, actualul este mult mai rafinat, poate fi un diesel pe care nu il auzi deloc, dar poate si sa iti ofere multa putere instant atunci cand il provoci. Functia coasting permite in modul Eco Pro, la ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie, rularea in gol cu motorul decuplat de la transmisie la viteze intre 50 si 160 km/h.

Citeste si:

Placerea de a conduce un BMW X3 vine din mai multe directii, in primul rand felul cum miroase interiorul, culorile bine alese, calitatea materialelor si facilitatile oferite. Este foarte relaxant, dar in acelasi timp si sigur, sa privesti pe Head-Up Display-ul color indicatiile de orientare ale sistemului de navigatiei, viteza maxima pe sectiunea de drum pe care te afli si viteza de deplasare. Si daca vrei sa te simti si mai in siguranta poti activa in afara orasului cruise controlul adaptiv (ACC), care franeaza in locul tau si mentine distanta fata de masinile din trafic. Nemtii s-au gandit si la persoanele care nu stau bine la capitolul parcari, astfel ca ofera optional pe X3 facelift functia de parcare automata (soferul doar accelereaza si franeaza, volanul se rotese singur pentru parcare).

Odata cu a doua generatie, BMW X3 a devenit mai mare, mai spatios, apropiindu-se de dimensiunile celei de-a doua generatii a SUV-ului BMW X5, care a devenit si mai mare cu a treia generatie. Pe lista de optionale in valoare de 20.000 de euro, modelul de test a avut scaune din piele Nevada - 1.200 de euro, sistem de navigatie - 2.600 euro, head-up display - 1.150 euro, jante pe 19 - 1.000 euro, faruri LED adaptive - 1.880 euro, vopsea metalizata Deep Sea Blue - 880 euro. Mai multe informatii despre noul BMW X3 facelift sunt disponibile aici.

Test Drive Wall-Street: A treia generatie BMW X5, schimbari majore

Test Drive Wall-Street: A treia generatie BMW X5, schimbari majore

Date tehnice: BMW X3 xDrive20d 190 CP
Capacitate cilindrica 1.995
Transmise 8AT
Putere maxima 190 (4.000)
Cuplu maxim 400 (1.750-2.500)
0-100 km: 8,1 secunde
Viteza maxima 210 km/h
Dimensiuni L/l/h (m) 4,65/1,88/1,68
Capacitate rezervor litri 67
Greutate kg 1.800
Capacitate portbagaj litri 550/1.600