A doua generatie a modelului Sports Activity Coupé BMW X6 ajunge in Romania in decembrie la un pret de pornire de 70.100 euro cu TVA pentru X6 xDrive30d 258 CP, 90.700 euro cu TVA pentru M50d 381 CP si 92.600 euro cu TVA pentru xDrive50i 449 CP.

In primavara 2015, BMW X6 xDrive35i 306 CP si BMW X6 xDrive40d 313 CP vor completa gama de modele. Transmisia noului X6 este sport Steptronic cu opt trepte in standard.

BMW X6 xDrive50i sprinteaza de la 0 la 100 km/h in 4,8 secunde - este mai rapid cu 0,6 secunde fata de modelul anterior. Motorul nou de 306 CP introdus din 2015 pe xDrive35i va sprinta de la 0 la 100 km/h in 6,4 secunde, iar BMW X6 xDrive40d va atinge 100 km/h in 5,8 secunde.

Noua generatie X6 dispune de o gama de dotari standard care o depaseste cu mult pe cea a generatiei anterioare: faruri bixenon, jante de 19 toli din aliaj usor, operare automata a hayonului si transmisie sport Steptronic cu opt trepte, cu clapete pe volan pentru schimbarea vitezelor, precum si tapiterie cu piele, aer conditionat reglabil pe doua zone, oglinda retrovizoare cu efect antiorbire si pachet de siguranta Driving Assistant din portofoliul BMW ConnectedDrive. Functionalitatea extinsa se datoreaza si spatarului banchetei ce poate fi divizat/rabatat in raport 40:20:40, ceea ce permite portbagajului sa fie extins de la 580 de litri la un maxim de 1.525 de litri (un plus de 75 de litri fata de modelul anterior).

In combinatie cu sistemul de navigatie Professional, transmisia automata are capacitatea de a lua in calcul profilul traseului pentru schimbarea vitezelor. Pe baza datelor de navigatie, cutia de viteze isi adapteaza strategia de schimbare a treptelor in functie de situatia de moment - de exemplu cand automobilul se apropie de un viraj, de un sens giratoriu sau banda de acces pe autostrada. Daca masina se apropie de o intersectie sau de un viraj, transmisia retrogradeaza in treapta potrivita, utilizandu-se optim frana de motor. Ulterior, cutia de viteze trece in treapta optima pentru o accelerare dinamica la iesirea din viraj. In plus, interactiunea cu sistemul de navigatie permite evitarea urcarii in trepte superioare intre doua viraje succesive. Acest sistem nu este inca disponibil pentru Romania.

Pe langa setarile COMFORT, SPORT si SPORT+, butonul Driving Experience Control de pe consola centrala permite conducatorului sa activeze si modul ECO PRO. In modul ECO PRO, gestiunea motorului, raspunsul acceleratiei si caracteristicile transmisiei sunt adaptate sistematic pentru a sustine un stil de condus la turatie redusa si deosebit de eficient. In acelasi timp, modul ECO PRO programeaza si functiile operare electric precum controlul aerului conditionat, scaune incalzite si oglinzi retrovizoare incalzite pentru management foarte eficient al energiei.

Modul ECO PRO include si o functie coasting, care decupleaza motorul de restul sistemului de propulsie cand conducatorul elibereaza acceleratia la viteze cuprinse intre 50 si 160 km/h si nu franeaza in acelasi timp. Aceasta permite ca noul BMW X6 sa ruleze fara frana de motor, ceea ce asigura eficienta maxima a combustibilului. Prima generatie BMW X6 a avut vanzari de peste 250.000 de unitati la nivel global.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri