Skoda, care tocmai a dezvăluit noua generație a SUV-ului Kodiaq, a anunțat că va experimenta cu diverse planuri de subscripție similare cu cele încercate de BMW. Astfel, unele funcții considerate deja banale cum ar fi navigația de la bord vor deveni accesibile doar dacă clientul alege să le cumpere separat de achiziția mașinii. Alternativ, șoferul poate plăti un abonament pe o perioadă finită, scrie Autocar.

Noul Kodiaq vine cu obligația de a continua povestea de succes a predecesorului său și aduce câteva argumente clare în acest sens, deși ascunde cel puțin o surpriză mai puțin plăcută pentru clienții tradiționaliști. BMW anunța, în septembrie, că va renunța măcar parțial la ideea de a cere bani clienților, pe bază de abonament sau ca o plată unică, pentru diverse echipamente. În schimb, Skoda merge în sens invers.

Bavarezii au demonstrat deja că axiomatica expresie engleză „bad publicity is still publicity” nu se mai aplică într-o lume în care construirea unei imagini pozitive este dificilă, betonarea ei este de durată, dar dărâmarea ei este foarte facilă. Practic, BMW a recunoscut că decizia a venit ca urmare a tuturor criticilor primite - pe bună dreptate sau nu - ca reacție la decizia sa de a aplica metoda Tesla de subscripții plătite pentru opționale pe bază de software. Nu doar BMW a făcut asta, dar germanii au primit cele mai multe roșii în figură, ceva ce Skoda crede că ar putea evita.

Noul Kodiaq este, practic, un model-pilot ca parte a acestei noi strategii. Rulând cea mai nouă generație a sistemului de infotainment a grupului Volkswagen, MIB4, SUV-ul este conectat mereu la internet. Legătura dintre mașină și cloud se numește Skoda Connect,iar Skoda vrea să exploateze legătura mașinii cu eterul digital, conform lui Martin Jahn.

„Ne dorim să explorăm noi posibilități în materie de utilități, funcțiuni și opționale on-demand și să le oferim clienților șansa de a achiziționa unele funcții online”, a spus Jahn, Director de Marketing & Sales. Concret, deși anumite versiuni de echipare ale Skodei Kodiaq vor veni cel mai probabil cu sistemul de navigație integrat în infotainment, altele, mai ieftine, nu vor avea această funcție, iar clienții vor putea să o cumpere după ce și-au luat mașina. Alternativ, există opțiunea deblocării navigației pe perioada în care se achită un abonament.

Cu alte cuvinte, hardware-ul nu este schimbat, ci doar se deblochează posibilitatea accesării software-ului necesar pentru a rula navigația cu toate hărțile și funcțiile integrate. Cei de la BMW spuneau, când motivau decizia de a lansa paid subscriptions pe diverse piețe, că este o cale către o flexibilizare a personalizării vehiculului. Echiparea de bază fiind oricum mai ofertantă decât acum un deceniu sau două, clientul poate să acceseze chiar mai multe funcții fără să fie nevoit să plătească prețul mai mare al unui nivel de echipare superior ce poate include și unele elemente pe care clientul nu și le dorește.

Sursa foto: Skoda

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri