Paul Badea JR (25 ani) conduce de trei ani compania Badsi, cel mai mare dealer Nissan, primul importator al marcii japoneze pe piata locala in urma cu 22 de ani, un business cu peste 100 de angajati. Tanarul are tinte ambitioase: o cifra de afaceri de 20 milioane euro in 2020 si 20 de parteneri, precum si o marca premium in portofoliu din 2016. Tanarul antreprenor mizeaza pe masinile electrice, pe noi tehnologii si crede ca peste cateva zeci de ani masinile vor fi configurate prin aplicatii direct in uzine, ceea ce ar insemna ca dealerii auto vor disparea.

Primul pas in business-ul de familie, infiintat de tatal sau (Paul Badea) cand avea 2 ani, l-a facut in iunie 2008 (18 ani) ca agent de vanzari. Desi la acea varsta nu era foarte preocupat de activitatea de angajat, a avut mai multe de invatat decat in orice cultura organizationala, considera antreprenorul. Un an mai tarziu, in 2009, a trecut pe functia de business development, lucrand prin toate departamentele din cadrul companiei, a invatat ce inseamna management, cum sa isi organizeze munca si ce nu trebuie sa faca in afaceri. Din 2012, Paul Badea JR este directorul general al Badsi, companie ce ofera servicii de vanzare si post-vanzare in industria auto. Badsi Nissan

Wall-Street.ro: Care este tendinta in piata, cum se comporta clientii, sunt bine informati cand intra in showroom?

Paul Badea: Paradoxul este ca desi sunt mult mai bine informati, nu sunt si mai decisi in ceea ce priveste achizitia. Este un fenomen pe care il regasim in mai multe domenii de activitate: cu cat exista mai multe informatii, mai multe optiuni, cu atat decizia de cumparare este intarziata.

Wall-Street.ro: Ce oportunitati de investitii sunt in prezent? Ce alt business ar putea fi profitabil?
Paul Badea:
O piata de interes pentru noi in momentul acesta este piata de vehicule electrice. Intarzierea cu care Romania se orienteaza catre aceasta piata, este din perspectiva noastra o oportunitate de a replica din punct de vedere al infrastructurii ceea ce Romania a realizat la inceputul anilor 2000 cu internetul. Fiind ultimii vom avea o tehnologie mai buna implementata.

Cred foarte tare in masinile electrice. O masina electrica de 30.000 de euro finantata pe 5 ani, la care adaugi costurile de intretinere, impozit, asigurari si beneficii fiscale, poate fi mai rentabila decat una clasica. Am vrea ca in 2016 sa incepem un proiect cu marii retaileri pentru implementarea de statii de incarcare pentru masini electrice, intrucat oamenii stau peste 30 de minute in astfel de magazine, timp in care si-ar putea incarca autoturismul. Avem un plan ca pana in 2020 sa facem 4.000 de statii de incarcare. Toata Romania ar trebui sa aiba 10.000 de statii de incarcare. Statiile de incarcare vor trebui cumparate de retaileri, furnizorii de borne trebuie sa dea marja zero in cadrul acestui proiect.

Wall-Street.ro: Din tehnologiile auto viitoare care ti se pare cea mai interesanta?

Paul Badea: Masina autonoma mi se pare cea mai interesanta tehnologie, insa mai realizabil vad intai masina care parcheaza singura si apoi masina autonoma pentru ca este nevoie de infrastructura. Masina care va cauta singura un loc de parcare va avea nevoie de o infrastructura moderna de parcare, o zona unde o lasi si ea pleaca sa caute un loc acolo. Aplicatia ar trebui sa comunice si cu masina si cu sistemul de parcare. Este un concept care se numeste solar roadways, sunt niste panouri solare hexagonale care pe langa faptul ca se incarca de la soare si se incalzesc topind zapada, trasarea soselei se face cum vrei tu pentru ca au leduri pe ele si modificarile pot fi facute electronic. Acestea vor fi un mare ajutor dat tehnologiei auto, pentru ca va putea fi integrata masina cu infrastructura mult mai bine. Peste 50 de ani, clar va fi o masina autonoma, electrica, fara proprietar impartita de mai multi oameni (car sharing).

Mi-as dori ca in 20-30 de ani sa iti poti comanda singur masina la fabrica asa cum iti doresti, cat vrei tu de in detaliu, dar atunci noi, dealerii, vom disparea ca si concept.

Wall-Street.ro: Te gandesti si la o alta marca in portofoliu?

Paul Badea: Incepand cu 2016, ne gandim la o eventuala extindere de portofoliu, dar numai catre o marca premium. 2015 este anul dedicat eficientizarii activitatii.

Wall-Street.ro: Care ar fi valoarea medie a unui Nissan nou in 2015 fata de 2008?

Paul Badea: Gama Nissan s-a orientat mult dinspre 4x4 in 2008 intre masini de oras si crossovere in 2015. Automat valoarea medie a unui model a scazut. Majoritatea clientilor de Nissan au intre 13.000 si 18.000 euro pentru un autoturism nou, aici intra modele cu echipare de top Micra si Note, medii Pulsar si Juke, standard Qashqai.

Wall-Street.ro: Ce prognoze sunt pentru piata auto in 2015?
Paul Badea:
Ne asteptam ca piata sa depaseasca 90.000 de vehicule noi vandute in 2015.

Wall-Street.ro: Ce vanzari estimezi anul acesta?

Paul Badea: Anul trecut am inchis cu vanzari de 620 de unitati iar anul asta ne propunem sa depasim pragul de 700. Bugetul nostru este la 740 de vehicule noi, dar sentimentul meu este ca vom inchide undeva intre 710 si 730 de masini.

Wall-Street.ro: Cate masini a vandut Badsi din 1992 pana in prezent si care ar fi valoarea cumulata?
Paul Badea:
Peste 9.000 de unitati, aproximativ 170 milioane euro.

Wall-Street.ro: Ce cifra de afaceri ati avut anul trecut? Care a fost cea mai mare cifra de afaceri a Badsi?
Paul Badea:
Anul trecut, am avut o cifra de afaceri de aproximativ 3,2 milioane euro, suntem agent, nu se inregistreaza valoarea vanzarilor de masini la noi, ci la importator. Cea mai mare cifra de afaceri pe care a avut-o Badsi a fost in 2006, de 9 milioane euro.

Wall-Street.ro: Cum merge activitatea de service, ce aport are la cifra de afaceri?
Paul Badea:
Avand in vedere statutul nostru de agent (rulam doar comisionul nu si valoarea masinii) service-ul are o proportie de 80% din veniturile Badsi. In ceea ce priveste evolutia acestei ramuri, strategia noastra este sa inbunatatim continuu procesele si intelegerea nevoilor clientului cu scopul dezvoltarii unui produs integrat masina-servicii post-vanzare orientat catre clientul de retail care sa elibereze clientul de orice alta grija legata de mobilitate in afara de cea a condusului. Conceptul se numeste Just Drive, iar in efect avem 4 pachete proiectate cu grija in jurul nisei de clienti catre care se adreseaza. Aceasta strategie a facilitat o crestere de 30% pe segmentul service retail in anul 2014, crestere pe care vrem sa o mentinem si in 2015.

Uneori, managerul paraseste biroul pentru a merge in service sa lucreze cu angajatii sai.

Paul Badea Nissan

Wall-Street.ro: Cum merg flotele? Ce procent din clienti sunt persoane juridice?
Paul Badea:
Exista o diferenta intre ideea de flota si cea de persoana juridica. Flotele reprezinta aproximativ 30% din business-ul Badsi in timp ce persoanele juridice (unde includem si persoanele fizice care achizitioneaza masina pe firma) sunt peste 60%.

Wall-Street.ro: Ce procent din clienti sunt femei?
Paul Badea:
In 2008 aveam 27-28% clienti femei, acum avem 35% femei din clienti.

Wall-Street.ro: Cum vezi programul Prima Masina, poate stimula piata auto mai bine decat Rabla?
Paul Badea:
Din perspectiva noastra programul favorizeaza un singur model, anume Micra. In ceea ce priveste impactul general al programului in piata auto, este o completare armonioasa a programului Rabla, dar nu cred ca se pot compara ca si impact, cel din urma avand o arie de acoperire mult mai mare. Anul trecut, putin peste 100 de masini au fost vandute prin Rabla.

Wall-Street.ro: Care este modelul tau preferat Nissan, dar de la o alta marca?
Paul Badea:
Daca luam in considerare toata gama Nissan, GTR-ul este masina mea preferata. Din gama comercializata de noi, as alege Navara. In ceea ce priveste o alta marca, Infiniti FX 50S este masina mea de suflet.

Wall-Street.ro: Ce hobby-uri ai?
Paul Badea:
Enduro-Cross si Escalada.Paul Badea Nissan

Wall-Street.ro: Cat timp petreci in vacanta si care sunt destinatiile preferate?
Paul Badea:
Campina - cel mai insorit oras din Romania, Delta Dunarii (Holbina) si ca destinatie exotica Bali mi-a ramas in suflet. Anul trecut am avut trei saptamani de vacanta.Paul Badea

Wall-Street.ro: Care a fost anul trecut cea mai ispititoare oferta?
Paul Badea:
Anul trecut, am facut pentru Nissan Navara un discount de 9.000 de euro.

Wall-Street.ro: Cat ai fi dispus sa dai pe o masina?
Paul Badea:
Nu as da niciodata pe o masina mai mult de 40% din venitul meu net anual si daca acesta ar depasi 100.000 de euro, nu as da mai mult de 100.000 de euro.

Compania Badsi a fost infiintata in 1992 avand ca obiect principal de activitate service auto. In 2002, Badsi a investit 2,5 milioane de dolari intr-un complex auto in zona Pipera, iar in 2005 a deschis un showroom in zona Stefan cel Mare. Badsi a cedat importurile catre Renault-Nissan Romania in 2002. In 2009, Badsi a investit 1,2 milioane euro in relocarea service-ului de tinichigerie si vopsitorie.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri