Un purtator de cuvant de la JCB a confirmat informatiile publicate in cotidianul Financial Times si preluate de Rompres, potrivit carora presedintele JCB, Anthony Bamford, ar dori sa preia Jaguar daca grupul Ford este dispus sa separe marca Jaguar de constructorul auto Land Rover, care in ultima perioada inregistreaza constant pierderi. Grupul Premier Automotive Group (PAG), grupul controlat de Ford, a refuzat sa faca orice comentariu.

Ford a preluat Jaguar in anul 1989 pentru suma de 1,6 miliarde lire sterline si incearca sa o transforme intr-o divizie profitabila prin includerea in grupul Premier Automotive Group (PAG), entitate din care fac parte marcile Volvo, Aston Martin si Land Rover.

Potrivit analistilor, de preluarea Jaguar ar fi interesat si omul rus de afaceri Nikolai Smolensky, care in 2004 a achizitionat constructorul auto britanic TVR, dar si o serie de fonduri de investitii, precum si o serie de mari constructori auto interesati de posibilitatea extinderii spre gama automobilelor de lux. Recent, grupul Hyundai Motor Co., cel mai mare constructor auto sud-coreean, a anuntat ca nu este interesat de preluarea Jaguar, desi a existat o perioada in care a analizat posibilitatea achizitionarii unei marci de automobile de lux.

La sfarsitul anului trecut, Ford a anuntat ca a injectat alte 1,2 miliarde lire sterline in Jaguar pentru a acoperi pierderile acestei divizii, aceasta fiind a doua recapitalizare in tot atatia ani la Jaguar. Anterior, in anul 2004, Ford a concediat 1.150 de angajati de la Jaguar si a mutat productia de la uzina Browns Lane (Coventry) la o alta uzina din apropiere de Birmingham.

In momentul de fata, JCB se numara printre primii cinci producatori mondiali de utilaje, cu o gama variata de produse ce include utilaje pentru constructii, utilaje terasiere si utilaje industriale. Miercuri, vehiculul Dieselmax produs de JCB a depasit recordul pentru cel mai rapid autovehicul echipat cu un motor diesel, fiind inregistrat cu o viteza de 350 mile pe ora.