Romanii devin din ce in ce mai atrasi de comertul online atunci cand vor sa isi achizitioneze un gadget si prefera sa stea in casa si sa se documenteze pe Internet decat sa mearga in magazine sa vada si sa testeze produsele, considera Laura Lungu, directorul de marketing al Soundmasters, importatorul marcilor JBL, Harman Kardon si AKG in Romania.

SoundMasters detine de 16 ani exclusivitatea in importul si distributia diviziei dedicate consumatorilor finali pentru brandurile JBL, Harman Kardon si AKG, precum si cablurile in-Akustik si mai nou pick-up-urile Perpetuum Ebner.

"Comertul traditional, cumva, in Romania nu mai este preferat, clientii alegand sa faca cumparaturi online. Aceasta fiind alegerea majoritara, facem eforturi sustinute pentru a educa clientul in a face o alegere documentata, nu sa cumpere orice pentru ca este frumos colorat si il poarta vedetele. Incercam sa aducem clientii in showroom pentru a testa un produs inainte sa il cumpere", a declarat Laura Lungu intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Anul acesta, trendul international a venit si in Romania unde au fost foarte cautate produsele multimedia portabile, spre deosebire de anul trecut cand interesul era mai mare pentru echipamentele de casa. In prezent, cele mai vandute sunt produsele multimedia si castile.

"Este o tendinta de crestere a vanzarilor pentru produse pe care le poti lua cu tine, portabile, rezistente la apa, spre deosebire de anul trecut cand lumea cauta produse pentru casa", a precizat Laura Lungu.

Anul acesta, compania se asteapta la o crestere cu aproape 50% a businessului, respectiv la 1,5 milioane euro. Dintre cele trei marci din portofoliul SoundMasters, cele mai vandute sunt produsele JBL, o marca care se adreseaza tineretului.

Laura Lungu, SoundMasters

Peste 60% din vanzarile SoundMasters se fac in online

"Vanzarile in online reprezinta 65% din vanzarile totale. Site-ul nostru este al doilea mare revanzator dupa eMAG. Vindem mai mult in online decat in magazine. Facem eforturi sa aducem lumea in magazine pentru a testa un produs inainte sa il cumpere. In showroom-ul de pe Calea Victoriei, uneori, clientii stau si cate doua ore pentru a observa care sunt diferentele intre produse similare. Se observa, ca ei cauta obiecte durabile si care sa se potriveasca perfect nevoilor lor, pe care sa nu le schimbe peste un an si sunt din ce in ce mai interesati de obiectul pe care il cumpara", a adaugat managerul.

Black Friday poate creste vanzarile de 4 ori

Varful vanzarilor pentru importatorul de sisteme audio premium este de Black Friday, de Craciun si la inceputul verii.

"Black Friday conteaza foarte mult in businessul nostru. Anul trecut, vanzarile online de Black Friday au crescut de 4 ori. Anul acesta, pentru 25 noiembrie avem pregatit un stoc si speram sa vindem mai mult de jumatate din produse. Resellerii principali au facut comenzi pentru aceasta perioada inca de la inceputul lunii septembrie, de mii de unitati", a mai spus Laura Lungu.

Romanii cumpara online produse care depasesc 1.000 euro

Managerul mai spune ca romanii comanda online si nu cauta cele mai ieftine lucruri.

"Nu cred ca romanii cauta cele mai ieftine lucruri. Spre exemlu, am vandut online casti audio In-ear AKG K3003 care costa 1.000 euro, chiar daca acestea nu pot fi testate. Clientii s-au uitat la recenzii pe Internet, au citit comparatii si au facut o alegere documentata. Intr-un an de zile am vandut sapte unitati", a mai spus Laura Lungu.

Cele mai scumpe produse pe care le are la vanzare Soundmasters sunt boxele de dimensiuni mari, care au un pret de 4-5.000 euro si sistemele audio care depasesc cateva zeci de mii de euro. Cele mai ieftine produse sunt casti la 43 de lei si o boxa portabila JBL la 135 de lei. Topul de gama la boxele portabile ajunge la 1.350 de lei.

Se vand din nou pick-up-uri

SoundMasters a inceput anul acesta sa importe pick-up-urile PE din Germania. Preturile sunt in jur de 1.700 de euro.

La finalul anului 2013, SoundMasters a deschis la Magazinul Muzica primul showroom pentru vizionarea si testarea produselor realizate de cunoscutele branduri americane, in urma unei investitii de peste 50.000 de euro.

Marcile importate, distribuite si vandute in Romania direct de SoundMasters sunt Harman Kardon (USA - aparatura electronica home cinema si stereo, sisteme de boxe si produse multimedia), JBL (USA - boxe audio si amplificatoare pentru autoturisme, boxe audio, sisteme de boxe home cinema, produse multimedia), AKG (Austria - casti), in-Akustik (Germania - cabluri pentru interconectari audio si video, instalari audio in automobile, PE (Germania - pick-up-uri).

Harman, achizitionat de Samsung

"Evident ca schimbarile majore aduc cu sine multe intrebari despre viitor. Dar, Harman ne-a asigurat ca intreaga companie va ramane de sine statatoare, cu toti angajatii si lantul de distributie de pana acum. Suntem, fara dubii, entuziasmati sa vedem noile produse ce vor rezulta din aceasta tranzactie, in special in zona de auto, zona pentru care Samsung si-a manifestat mai mult interesul. In mod cert, aceasta noua alianta va insemna, pentru clientul final, produse mai bune si inovative", a mai spus directorul de marketing al SoundMasters.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri