Șefii Volkswagen au venit cu un plan de „salvare” pe fondul cererii mai scăzute pentru mașini electrice, în contextul în care noile regulamente legate de emisiile mașinilor noi strâng cu ușa toți producătorii de pe Bătrânul continent. Germanii pariază pe o extindere a gamei de PHEV-uri (plug-in hybrid electric vehicles), în contrast cu planurile inițială prin care majoritatea fondurilor se îndreptau către divizia ID care adună la un loc electricele mărcii, conform Automotive News care citează Bloomberg.

Volkswagen, care se teme de legislația tot mai strictă pentru mașinile noi cu motoare termice comercializate în Uniunea Europeană, va investi mai mult în hibridele care se bagă în priză. Aceste modele, văzute ca o soluție de moment pe drumul tranziției de la motoare tradiționale la cele 100% electrice, sunt acum o soluție de avarie pentru producători.

Pe fondul scăderii de moment a cererii pentru EV-uri, constructorii trebuie să găsească alte metode să-și reducă emisiile de CO2 la nivel de flote de mașini noi vândute. Doar în 2020, când au început să se acorde amenzi pentru depășirea acestor limite, Volkswagen a plătit o amendă de 100 de milioane de euro.

Din 2025, producătorii vor trebui să-și reducă emisiile de CO2 la doar 93,6 g/km la nivelul flotei, față de 95 g/km cât era limita impusă în 2021 prin NEDC. Între timp, calculul emisiilor se face în ciclul WLTP - același care se folosește și pentru EV-uri. Regimul de testare impus prin WLTP este mai strict decât în cazul NEDC, deci și rezultatele sunt mai apropiate de cele din lumea reală.

Hibridele, o soluție susținută de CEO-ul Volkswagen Thomas Schaefer

Thomas Schaefer a recunoscut că una dintre prioritățile cele mai importante pentru Volkswagen în acest moment este extinderea gamei de PHEV-uri. „Clienții își doresc hibride acum, iar asta se observă și în China, și în Statele Unite”. La începutul anului, ritmul de creștere al vânzărilor pentru mașinile cu acest tip de propulsie a depășit creșterea segmentului electricelor pure.

Această schimbare de strategie se poate observa la nivel macro în cadrul Grupului VAG: o uzină dedicată producerii de mașini electrice ar fi trebuit să fie ridicată în Germania cu un cost de 2 miliarde de euro, dar proiectul a fost pus în așteptare. Dar asta nu înseamnă că nu vom mai vedea electrice noi de la Volkswagen, din contră. Germanii se pregătesc lanseze modelul (ceva mai) ieftin ID.2All, care va fi urmat de unul cu un preț chiar mai accesibil (ID.1?) care ar putea fi dezvoltată în parteneriat cu Renault.

Trendul pro-hibride se vede și la alte mărci. Mercedes-Benz a anunțat că va vinde mașini cu motoare termice (cu tehnologie hibridă) pe o perioadă mai lungă decât se credea, iar Ford ar vrea să amâne trecerea la EV-uri în 2030. Toyota, care deja se baza pe hibride clasice și cele cu tehnologie plug-in în dauna electricelor pure, a avut de câștigat în 2023 - un an cu câștiguri și venituri record pentru niponi.

Trebuie spus, însă, că PHEV-urile nu reprezintă, în condiții reale, acel „happy medium” așa cum este prezentat de către constructori. Conform unui studiu al UE, unele PHEV-uri au emisii de CO2 și cu 350% mai mari decât se credea pe baza datelor oficiale. Motivul este simplu: oamenii nu le conduc ca pe niște EV-uri, nu le încarcă la priză pentru a profita de autonomia pur electrică (ce poate depși 100 de kilometri pe cele mai noi modele), ci se bazează doar pe motorul pe benzină, la fel ca într-o mașină de modă veche.

Dar, pe drept vorbind, producătorilor probabil că nu sunt interesați de această realitate. Atât timp cât ei trec sub plafonul de emisii cu ajutorul acestor PHEV-uri (calculele se fac pe baza datelor oficiale calculate prin ciclul WLTP, nu pe baza aparatelor de măsurare în timp real pe care UE le montează pe mașini), toată lumea e fericită - mai ales că producătorii își permit astfel să-și păstreze și marjele și cotele de producție, căci un PHEV este mai scump ca o benzinară standard.

Sursa foto: Volkswagen

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri