"Volvo e interesata de problema mediului inconjurator, iar in prezent am aratat ca transporturile cu emisii zero de dioxid de carbon reprezinta o posibilitate, iar noi, ca producator auto, putem ajuta la gasirea unei solutii pentru problemele mediului inconjurator", a declarat directorul executiv al Grupului Volvo, Leif Johansson.

Cele sapte camioane Volvo FM sunt echipate cu motoare Volvo de noua litri, modificate special pentru a arata ca exista posibilitatea transportului cu emisii zero de dioxid de carbon. Potrivit unui studiu recent, 14% din totalul emisiilor de dioxid de carbon vin din sectorul transporturilor, 10% fiind din transportul rutier.

Cele sapte camioane prezentate pot functiona pe baza unor carburanti precum; gaz, biodiesel, biogaz cu biodiesel, metanol, etanol, diesel sintetic sau hidrogen cu biogaz, ori combinatii intre aceste substante.

Citeste si:

"Motorul diesel este un convertor de energie eficient care se potriveste cu diferite tipuri de combustibil", a declarat reprezentantul Volvo Group, Jan-Eric Sundgren. "Putem produce si motoare pentru diferite tipuri de combustibil regenerabil si sa cream de asemenea posibilitatea de a folosi tehnologie cu emisii zero de dioxid de carbon pentru transporturi in sectorul autobuzelor, barcilor si al echipamentelor de constructii", a adaugat acesta.

Compania suedeza, ce vinde camioane grele sub marcile Renault si Mack, precum si sub brand propriu, a fost afectata de scaderea cu 40% a pietei americane a camioanelor in cursul acestui an, dupa ce anul trecut a reusit sa vanda 350.000 de unitati in aceasta regiune.

Grupul Volvo este unul dintre cei mai mari producatori mondiali de camioane, autobuze si echipamente de constructii, pentru diferite aplicatii, de la aeronautica, pana la industria navala. Grupul are 93.000 de angajati, produce in 18 tari si isi comercializeaza produsele in 180 de state. Volvo Group a avut vanzari anuale de 27 miliarde euro.