Vanzarile la autovehiculele din SUA au scazut cu 12% in luna martie, fata de aceeasi luna a anului trecut, la 1.356.868 de unitati vandute, cifra reprezentand cel mai slab rezultat inregistrat pana acum.

De asemenea, in primul trimestru al anului in curs, vanzarile de masini in Statele Unite s-au aflat mai jos cu 8 procente, fata de primul trimestru din 2007, cand s-au vandut 3.577.293 de automobile.

Cei mai mari producatori de automobile din SUA au avut rezultate mai mici luna trecuta – vanzarile General Motors au scazut cu 18,9% (277.751 de automobile vandute), unitatile Ford au inregistrat doar 212.379 de masini cumparate de consumatori (ceea ce releva o scadere de 14,2%), iar Chrysler a vandut pe piata americana 166.386 de autovehicule, actiunile de vanzari ale companiei scazand cu 19,4%, arata Business Week.

Totodata, masinile de import nu au detinut, nici ele, rezultate satisfacatoare: Toyota Motor a vandut 217.330 de automobile, cu 10,3% mai putin decat in martie 2007, Honda a avut cu 3,2% mai putine vanzari (138.734 de unitati vandute), iar Nissan a scazut cu 3,8 procente, pe piata americana, inregistrand 106.921 de automobile vandute.

Consumatorii pun interesul scazut in achizitionarea de masini pe seama economiei incerte care exista, la ora actuala, in Statele Unite, si pe pretul ridicat al petrolului, scrie Business Week.

“Un consumator care este ingrijorat de situatia financiara si de rata fortei de munca, nu va investi in imobiliare sau in piata automobilelor. In acelasi timp, este putin probabil sa se investeasca in capacitate noua si inovatie, iar bancile si institutiile financiare nu sunt dispuse sa imprumute bani pentru dezvoltarea sectoarelor sus-mentionate, iar daca o fac, cer o dobanda mult prea mare”, declara Emily Kolinski Morris, economist al diviziei nord-americane Ford.

Industria auto ar putea scadea cu 400.000 de unitati, in acest an, dat fiind faptul ca achizitiile sunt trecute in plan secund de catre consumatori, din cauza problemelor create de creditele la banci sau de imprumuturi, conform unui studiu sustinut de CNW Marketing Research.

Citeste si:

Automobilele si SUV-urile de dimensiuni mici, hibrizii, dar si cateva branduri de lux sunt singurele segmente de pe piata din Statele Unite care vor posta cresteri in vanzari, anual.

Astfel, Ford afirma ca modelul Edge crossover a vandut cu 23,8% mai multe unitati in luna martie a acestui an, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. De asemenea, desi nu este cel mai adecvat exemplu, tinand cont ca Edge a fost lansat in ultimul trimestru al anului trecut, vanzarile la automobil au crescut cu 47,2%, in ultimul trimestru.

Totodata, hibridul Toyota Prius, hibridul Camry si micul automobil Toyota Yaris au avut vanzari record in luna martie, in Statele Unite, dupa cum afirma Bob Carter, vicepresedinte si manager general al diviziei Toyota din SUA.

Asadar, potrivit celor spuse de Carter, Toyota este imuna in fata problemelor de ordin economic care exista in regiunea nord-americana, intrucat clientii companiei nu se lasa influentati de acest aspect.

Cu toate acestea, rezultatele slabe din industria auto de pe tot parcursul Statelor Unite, in luna martie, vor influenta si vanzarile altor producatori de automobile, chiar si pe cele ale Toyota: “Este evident faptul ca industria auto, la nivel general, va influenta targetul de 16 milioane de unitati pe care ni l-am propus pentru acest an”, a opinat Carter.

“Cu siguranta, nu ne face placere sa ne aflam in aceasta situatie”, declara vicepresedintele diviziei din America de Nord a Toyota. “Insa, in sase luni, am crescut foarte mult pe piata. Mi-ar placea sa etalam castiguri lunare, insa piata americana nu ne ofera aceasta posibilitate”, a conchis acesta.