Sau cel puțin așa ar trebui să fie, pentru că de prea multe ori clienții știu mai multe decât angajații.

Opinie scrisă de Răzvan Căzănescu, expert în antreprenoriat și fondatorul TBF.

Acum... singurul criteriu de cumpărare al unui client puțin educat este prețul. Orice om poate să compare două prețuri de la doi furnizori. Mai puțin politicienii noștri, dar asta este o poveste pentru o altă zi.

Însă dacă serviciul sau produsul tău are o calitate mai bună față de cea oferită de concurență, rezistă mai mult timp, este mai ușor de folosit, echipa ta rezolvă potențialele probleme mult mai rapid, iar clienții tăi continuă să te compare doar pe baza prețului, atunci știi că ai o problemă creată de educația precară a clientului în legătură cu segmentul tău.

Motivul pentru care merită în aceste cazuri să investești în educație, fie ea prin divertisment sau prin seminarii, este că oferi clienților mai multe criterii de comparare pentru a face alegeri mai bune pentru ei.

Normal, sunt afaceri care profită de carența de educație a clienților oferindu-le produse de calitate joasă la un preț mai bun decât al concurenței. Produse care pe termen lung ajung să coste clientul mult mai mult.

Dar dacă tu ai produse bune și totuși pierzi constant clienți în favoarea unei concurențe cu produse mai slabe, ar fi bine să iei mai în serios eforturile de educare.

În afaceri avem tendința să supraevaluăm importanța inovării și să subevaluăm importanța predictibilității când vine vorba de relația cu clienții

Am vorbit de multe ori despre importanța procedurilor într-o afacere.

Ne permit să omogenizăm talentul. Ne permit să creștem productivitatea. Ne permit să creștem salariile. Ne permit să scalăm. Și multe, multe altele...

Însă unul dintre cele mai importante aspecte este predictibilitatea.

Și aici nu vorbesc de predictibilitatea din punct de vedere al managementului.

Ci vorbesc despre predictibilitatea în fața clienților.

Să fim predictibili în fața clienților este ceea ce construiește încredere și creează acel confort necesar pentru a rămâne loiali companiei pe termen lung.

Această predictibilitate este necesară în toate punctele de interacțiune cu clienții:

  • La trimiterea unui newsletter.
  • La modul în care li se răspunde la telefon.
  • La modul în care se livrează și se împachetează.
  • La modul în care li se rezolvă problemele.
  • La modul în care primesc oferta.
  • La modul în care sunt tratați în showroom sau magazin.
  • La modul în care arată website-ul și materialele publicitare.

Foarte puțini antreprenori înțeleg importanța predictibilității în fața clienților și ridică în slăvi noutatea și inovarea. Iar procedurile și trainingul aferente sunt critice în acest proces.

Sursa foto: TBF

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri