Principalul constructor de automobile din Japonia, Toyota, si divizia sa de camioane Hino au anuntat ca vor participa la dezvoltarea unui model de autobuz capabil sa se deplaseze atat pe sosele cat si pe cai ferate, un mijloc de transport in comun maleabil si rentabil.
Toyota si Hino va fi sustinuta de compania de cai ferate JR Hokkaido, din principala insula din nordul Japoniei, pentru a fabrica noul model de vehicul, ce va permite legatura dintre caile rutiere si cele feroviare, scrie AFP, citat de NewsIn.

JR Hokkaido a inceput dezvoltarea modelului de "vagon-autobuz" in 2004, o idee explorata de decenii in Marea Britanie si Germania, fara sa se treaca inca la aplicatii concrete. JR Hokkaido a dezvoltat un prototip functional in urma cu un an.

Un "vagon-autobuz" ar facilita economisirea la nivelul costurilor de infrastructura si de exploatare. De asemenea, permite planificarea unor rute rationale si flexibile in functie de cerere, utilizarea tronsoanelor de cale ferata acolo unde nu exista retea rutiera, si invers.

Vehicului al permite si evitarea situatiei in care trenurile si masinile circula pe jumatate goale in zone rurale aproape parasite. Acest mijloc de transport este mai ecologic, folosind un motor diesel si evitand ambuteiajele pe portiunile feroviare. Prototipul actual al "vagonului autobuz" pare o imbinare intre automobil si camion.

Modelul are opt roti, similar cu garniturile de tren, rotile din cauciuc sunt ridicate pe parcursul portiunilor feroviare. Acest model efectueaza de trei ori pe zi un circuit de 36 kilometri, dintre care 11 kilometri portiune de cale ferata.

Noua versiune, pe care JR Hokkaido si Toyota estimeaza ca o vor dezvolta pana la mijlocul liu iunie, va avea o capacitate de 25 pasageri, fata de 12, in prezent.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri