Toyota si Hino va fi sustinuta de compania de cai ferate JR Hokkaido, din principala insula din nordul Japoniei, pentru a fabrica noul model de vehicul, ce va permite legatura dintre caile rutiere si cele feroviare, scrie AFP, citat de NewsIn.

JR Hokkaido a inceput dezvoltarea modelului de "vagon-autobuz" in 2004, o idee explorata de decenii in Marea Britanie si Germania, fara sa se treaca inca la aplicatii concrete. JR Hokkaido a dezvoltat un prototip functional in urma cu un an.

Un "vagon-autobuz" ar facilita economisirea la nivelul costurilor de infrastructura si de exploatare. De asemenea, permite planificarea unor rute rationale si flexibile in functie de cerere, utilizarea tronsoanelor de cale ferata acolo unde nu exista retea rutiera, si invers.

Citeste si:

Vehicului al permite si evitarea situatiei in care trenurile si masinile circula pe jumatate goale in zone rurale aproape parasite. Acest mijloc de transport este mai ecologic, folosind un motor diesel si evitand ambuteiajele pe portiunile feroviare. Prototipul actual al "vagonului autobuz" pare o imbinare intre automobil si camion.

Modelul are opt roti, similar cu garniturile de tren, rotile din cauciuc sunt ridicate pe parcursul portiunilor feroviare. Acest model efectueaza de trei ori pe zi un circuit de 36 kilometri, dintre care 11 kilometri portiune de cale ferata.

Noua versiune, pe care JR Hokkaido si Toyota estimeaza ca o vor dezvolta pana la mijlocul liu iunie, va avea o capacitate de 25 pasageri, fata de 12, in prezent.