Vanzarile de autoturisme noi din Romania au scazut cu 2,9% in primele opt luni ale anului, la 198.934 unitati, in timp ce piata autovehiculelor noi a crescut cu 1%, potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA).
Piata autovehiculelor noi a inregistrat o crestere generala de 1% (239.084 unitati fata de 236.808 unitati in 2007), autoturismele inregistrand o scadere de 2,9%, respectiv 198.934 unitati fata de 204.866, cat se inregistrau in primele opt luni ale lui 2007.

Scaderea inregistrata de autoturisme este compensata de cresterea vanzarilor de vehicule comerciale (23,6%) respectiv 37.310 unitati fata de 30.198 unitati in 2007.

Productia nationala de autovehicule a inregistrat un avans de 13,6%, la 167.552 de unitati.

Din cele 167.552 unitati produse pana acum, 67% au plecat la export, acesta inregistrand o crestere de 41,9% (100.438 unitati) fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Importul de autovehicule a inregistrat in intervalul ianuarie-august o crestere de 9,8% la 171.301 unitati. Aceasta crestere a fost sustinuta in special de segmentul autovehiculelor comerciale care a inregistrat un avans de 20,3%, in timp ce la autoturisme, cresterea a fost de 7%.

Dacia este liderul pietei si in primele opt luni, cu 61.024 unitati vandute si o cota de piata de 25,5%, fiind urmata de Skoda cu 18.104 unitati si o cota de piata de 7,6%, Renault cu 16.860 unitati si o cota de piata de 7,1%, Volkswagen cu 16.611 unitati si o cota de piata de 6,9% si Ford cu 16.411 unitati si o cota de piata de 6,9%.

La autoturisme, Dacia (53.929) este urmata de Skoda (18.005),
Renault (14.820), Volkswagen (14.165) si Ford (12.635).

Citeste si Vanzarile Dacia au scazut cu peste 15% in Romania la 8 luni.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri