Intrebat ce se va intampla cu angajatii Dacia dupa cele doua saptamani in care activitatea uzinei va fi intrerupta, daca este posibil ca aceasta perioada sa se prelungeasca, François Fourmont a spus ca totul va depinde de nivelul comenzilor pe care le va inregistra pana atunci. "Vanzarile sunt la un nivel foarte scazut, mai ales in Romania", a spus Fourmont, citat de NewsIn.

Directorul general al Dacia a mentionat ca, daca piata auto nu se va redresa pana in primavara, va fi necesara disponibilizarea circa 3.000-4.000 angajati.

"Am decis sa asteptam lunile de primavara, inainte de a lua decizii dificile. In lunile ianuarie, februarie, martie, ajustarile pe care le vom face pentru a adapta productia la cerere vor consta in perioade de intrerupere a activitatii (somaj tehnic) si in neprelungirea contractelor pentru salariatii care au angajamente pe durata determinata. Speram ca in primavara, in functie de deciziile luate de celelalte tari europene, care inregistreaza si ele scaderi ale pietei auto, si de masurile Guvernului roman, piata se va redresa si vom reveni la un nivel de productie normal. Insa, daca piata auto nu se va revigora, vom fi nevoiti sa suprimam unul din cele trei schimburi in care se deruleaza activitatea de fabricatie (adica 3.000-4.000 persoane).

Aceasta masura ar avea efect si asupra furnizorilor. In judetul Arges s-ar pierde 12.000 locuri de munca, si 25.000 in toata tara, in urma unui efect de domino", a precizat François Fourmont.

Reprezentantul Dacia cere Guvernului roman sa ia masuri pentru a evita tranformarea Romaniei in lada de gunoi auto a Europei, prin limitarea invaziei de vehicule de ocazie de import. Totodata, oficialul Dacia considera ca pentru revigorarea pietei este imperios ca programul Remat sa inceapa cat mai repede.

Autoritatile romane ar trebui, in opinia lui Fourmont, sa ia masurile necesare pentru a determina scaderea costului creditelor in lei. O alta masura propusa este crearea unui fond de sustinere care sa permita furnizorilor din industria auto sa contracteze credite, dupa modelul fondurilor create deja in tari cu industrie auto, precum Germania, Franta, Statele Unite, Italia sau Rusia, si oferirea de facilitati pentru obtinerea de credite la rate ale dobanzii acceptabile.

Citeste si:

Dacia a anuntat ca isi va suspenda activitatea pe o perioada de doua saptamani, in intervalul 26 ianuarie - 8 februarie 2009, productia urmand sa fie reluata incepand cu data de 9 februarie 2009. Conform Contractului Colectiv de Munca Dacia pe 2008, salariatii care vor ramane la domiciliu, in somaj tehnic, vor fi remunerati cu 85% din salariul individual brut.

Uzina Dacia a mai fost nevoita totodata sa intrerupa productia si in perioada 11 decembrie 2008 – 11 ianuarie 2009, ca urmare a scaderii brutale a pietei auto din Romania si pentru a reduce stocurile.

Piata de vehicule noi din Romania a inregistrat o scadere dramatica a vanzarilor incepand cu luna octombrie 2008. Dupa declinul de 30% iregistrat in octombrie 2008, fata de luna octombrie a anului 2007, vanzarile de vehicule noi au scazut cu 55% in noiembrie 2008 fata de noiembrie 2007 si cu 53% in decembrie 2008 in raport cu decembrie 2007.

Prabusirea pietei romanesti de vehicule noi este provocata de efectele crizei financiare, care a redus accesul clientilor la credite, de invazia de vehicule de ocazie importate si de indecizia clientilor, cauzata de posibila modificare a taxei de poluare, considera reprezentantii Dacia.

"Piata de vehicule noi din Romania este asfixiata de comertul cu vehicule de mana a doua provenite din import", potrivit reprezentantilor companiei Dacia. In decembrie 2008, inmatricularile de vehicule vechi importate au atins nivelul de 54.712 unitati, in crestere cu 471% fata de luna decembrie 2007. In cumul, la nivelul anului 2008 au fost inmatriculate 300.891 masini de ocazie de import.