"Anul 2010 este anul maturizarii pietei de transport din Romania. Firmele mari incep sa isi revina, insa cele mici au sfarsit din cauza ratelor de leasing", a spus secretarul de stat.

Pistru a mai spus ca 60% din camioanele de peste 3,5 tone se apropie de varsta de casare, 16% din acestea au o vechime de peste 15 ani.

"Exista industrii unde volumele operate au scazut cu 20-40%. Daca pana in 2008, aveam un raport de 2 camioane la 1 in activitatea de import-export, in prezent acest raport s-a inversat", a precizat Pistru.

Citeste si:

Secretarul mai spune ca "numai 16% din operatorii de transport si logistica au sistat investitiile, restul s-au axat pe investitii menite sa le scada costul de operare. Este o alta lectie a crizei, pe care o invatam cu totii sa fim eficienti si sa nu irosim resursele financiare".

Tronsoanele Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu vor fi finalizate in 3 ani. Un alt proiect major este Bucuresti-Comarnic 110 km si Comarnic-Brasov 56 km ce va fi realizat prin concesiune fiind gata in 2014.