Renault Nissan Romania se asteapta la o usoara scadere a cifrei de afaceri in 2006, fata de nivelul atins in acest an, determinata in principal de prognozata stagnare a pietei si de incertitudinile cu privire la continuarea programului de innoire a parcului auto.

De mai multe ori pe parcursul acestui an, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor Auto (APIA) din Romania, Brent Valmar, prognoza o crestere de doar 5% a pietei anul viitor, fata de anul acesta.

250.000 de masini noi in 2006

De altfel, piata autovehiculelor noi va oscila in 2006 in jurul nivelului din acest an, de circa 250.000 de unitati, pentru ca factorii care au influentat avansul din ultimii ani si-au epuizat potentialul, au declarat, ieri, reprezentantii unor constructori si importatori auto.

Mai mult, vicepresedintele Automobile Dacia, Constantin Stroe, apreciaza, in schimb, ca piata va marca un regres.

„Contrar optimismului afisat de colegii de la APIA, cred ca piata nu numai ca va stagna in 2006, ba chiar se va restrange cu 7-10%. In acest an am asistat la o crestere care ne-a surprins pe toti, dar care nu poate fi una durabila.

Cu toate acestea, exista posibilitatea atingerii nivelului din 2005 daca programul de innoire a parcului auto va continua“, a apreciat Stroe.

Citeste si:

Anul acesta vanzarile de autotursime noi au crescut, pana in noiemebrie, cu 53,7% fata de perioda similara anului trecut, iar ponderea autoturismele vandute prin programul national de casare a fost de 8% din total (15.000 de autoturisme din cele 197.000 comercializate).

Vicepresedintele Dacia este pesimist

In aceste conditii, prognozele celor de la Renault par pesimiste. Aceasta in conditiile in care in acest an marca Renault a reusit sa depaseasca in vanzari producatorul intern Daewoo Craiova.

Obiectivul de 23.000 de autovehicule stabilit de Renualt pentru acest an va fi depasit, vanzarile urmand sa atinga un prag dublu fata de anul trecut, cand au intrat pe piata 12.000 de autovehicule.

Ei si-au programat o cifra de afaceri de 287,5 milioane euro, corespunzatoare unor vanzari de 23.000 de masini, in scadere usoara fata de nivelul de 300 milioane euro consemnat in acest an, cand vor fi comercializate in jur de 24.000 de autovehicule.

Din totalul vanzarilor de anul viitor, circa 2.500 de unitati vor fi marca Nissan. Pe segmentul autovehiculelor comerciale, targetul fixat pentru acest an, de 2.200 - 2.400 unitati, nu a fost atins, vanzarile oprindu-se la circa 2.000 de unitati.

Renault Nissan Romania va continua sa-si dezvolte infrastructura de vanzari si service la nivel national, prin cresterea numarului de dealeri de la 33 la 44, catre sfarsitul anului 2006 (cate unul aproape in fiecare judet si cinci in Bucuresti).