“In cazul Bentley, am crezut ca va trece repede criza, am facut un stoc de 5 masini pe care l-am vandut, dar nu a fost usor. Pentru Bentley, sfarsitul anului 2009 a fost cel mai greu moment”, a precizat Pascu.

Daca in cazul Bentley, problema erau masinile din stoc, pentru Porsche s-a simtit numarul mic de masini gata de livrare.

“Pentru Porsche o oportunitate pierduta a fost ca am avut prea putine masini din modelul Cayenne vechi, nu am crezut ca se va vinde atat de bine la sfarsit de viata si puteam sa vindem mai multe unitati. Ianuarie-februarie 2010 a fost un moment dificil pentru marca din cauza disparitiei modelului anterior de Cayenne si aparitiei celui nou. La fel, anul trecut in ianuarie-februarie toata lumea astepta Cayenne diesel, iar livrarea a inceput prin mai”, a adaugat Pascu.

Seful celor trei marci in Romania spune ca banii sunt investiti cu atentie in marketing, preferind campaniile directe la clienti.

“Investim cu mult mai multa atentie banii in marketing, nu mai aruncam bani pe marketingul de masa, reclame in publicatii sau internet, suntem mult mai tintiti, in special mergem pe campanii de mail direct la clienti sau prin posta. Am redus destul de mult cheltuielile de marketing. In aceste momente dificile nu este cazul sa facem imagine, conteaza mai mult vanzarea, marketingul direct”, considera Pascu.

De la inceputul anului, compania a livrat un Lamborghini Gallardo Spyder Cabrio cu un pret de peste 200.000 euro fara TVA. Modelul a fost portocaliu si a avut un interior bicolor.

Anul acesta, Porsche Romania a mai vandut trei unitati Bentey, unul nou si doua second-hand (o masina de demo si una rascumparata de la clienti). Pentru masinile de demo discounturile sunt de pana la 20%.

Pretul de lista pleaca de la 154.000 euro fara TVA pentru un Bentley Continental GT, in functie de model si optionale poate ajunge la 200.0000 – 250.000 de euro fara TVA.

Nu exista inca o comanda ferma pentru noul model Mulsanne insa este interes, masina pleaca de la 247.000 euro fara TVA, iar cu optionale poate ajunge la 300.000 euro fara TVA.

Citeste si:

Pentru Porsche printre modele speciale livrate a fost un Cayenne hibrid si mai sunt altele pe drum.

Directorul marcilor Porsche/Bentley/Lamborghini considera ca “in luna august, sfarsitul lui iulie s-a simtit o oarecare revigorare a pietei auto, dar inca nu am intrat pe un trend pozitiv”.

Pe timp de criza, clientul este mai realist, pentru ca finantarea se acorda mult mai greu. Majoritatea clientilor inainte de criza cumparau masini prin finantare (85% in leasing).

“A disparut o anumita categorie de clienti. In momentul de fata clientul este mai realist, mai rational, se orienteaza catre modelele mai economice, nu inseamna ca renunta la optionale insa este ceva mai calculat in luarea deciziei si in configurarea masinii. Clientul trebuie sa aiba o firma foarte stabila financiar. Incepand cu sfarsitul anului 2008 chiar a existat un blocaj in finantare. Cererile peste o anumita valoare erau refuzate indiferent de client”, a mai adaugat Pascu, care spune ca poate peste 5 ani, 10% din vanzarile Porsche ar putea fi hibride.

Seful Porsche spune ca si-ar cumpara un automobil hibrid, iar modelul Cayenne S care dispune si de o motorizare electrica prezinta avantaje destul de importante fata de modelul pe benzina Cayenne S, diferenta de pret fiind mica, de 5.000 euro (circa 7%).

Reprezentantul marcilor de lux de la Porsche Romania conduce o masina de firma la intalnirile cu clientii. La iesirile in interes de serviciu un Porsche, Cayenne, Panamera, 911, Cayman, depinde de situatie, insa personal si-ar dori un Porsche Cayman S, orice culoare.

Livrarile pentru o comanda Bentley Continental dureaza 4-5 luni, iar pentru Mulsane perioada de asteptare ajunge la 9 luni, insa in cazul Lamborghini se asteapta 4-5 luni.

Intrebat despre cum vor merge vanzarile anul acesta, Adrian Pascau, a spus “sunt discutii cu alti clienti pentru Lamborghini si Bentley insa nu cred ca va mai lua cineva decizia de cumparare pana la finalul anului. In schimb, vanzarile Porsche or sa mearga destul de bine anul acesta, livrarile vor depinde de productie, este cerere foarte mare pentru Cayenne. Sper sa ajungem la 75-80 de unitati pana la sfarsitul anului”.