"Instrumentul este mai degraba o tehnica pe care am intitulat-o tehnica S.P.E.C.I.A.L. Ea vine in sprijinul vorbitorului pentru a avea un debut in forta in fata oamenilor, dar si pentru a incheia un discurs intr-un mod memorabil. Il ajuta pe acesta sa creeze conexiunea cu sala intr-un mod in care Steve Jobs, Sir Ken Robinson, Osho sau Anthony Robbins au facut-o sau o fac, astfel incat sa capteze atentia, sa starneasca interesul si sa-i faca pe oameni sa il doreasca chiar si dupa ce a terminat discursul", spune Catalin Chirilescu, training & development specialist la MMM Consulting INT'L.

Ce inseamna Tehnica S.P.E.C.I.A.L.?
S = Statistici
P = Povesti cu talc
E = Experiente personale
C = Citate
I = Intrebari
A = Actiune
L = Laugh

Cum decurge un discurs eficient:
• prin prezentarea unei statistici, ilustrand-o cu o imagine vizuala de calitate superioara in Prezi sau PowerPoint.
• prin expunerea unei povesti cu talc, care sa aiba de preferat legatura cu subiectul discursului:
„Un om l-a intrebat pe Socrate care este secretul succesului. Socrate i-a spus omului sa vina a doua zi dimineata la rau si o sa-i arate. A doua zi Socrate l-a luat pe tanarul nerabdator si a intrat cu el in apa, pana la genunchi, pana la coapse, pana la talie, pana la umeri, pana la gat. Pe neasteptate, Socrate l-a apucat pe tanar, i-a bagat capul sub apa si l-a tinut strans acolo pana aproape sa se sufoce. Apoi l-a scos afara in ultima clipa, l-a lasat sa traga o gura mare de aer si l-a intrebat: Ce-ti doreai cel mai mult cand erai sub apa? Tanarul a raspuns: Aer. La care Socrate a replicat: Cand o sa-ti doresti succesul la fel de mult cum iti doreai aerul, atunci o sa-l atingi. Nu e alt secret.”
• prin expunerea unei experiente personale
un citat de marca, introducand astfel tema discursului: “Ai grija de oamenii pe care ii intalnesti in drumul tau catre inaltimi, caci cu aceiasi te vei intalni si pe drumul tau spre coborare.”
• Debuteaza chiar si cu o intrebare catre sala, de genul: “Stiati ca... ?” sau “Nu-i asa ca... ?”
• cu ceva actiune, in care sa pui sala in miscare. Realizeaza un joc de grup sau un exercitiu scurt, dar care sa ofere energie salii.
• Bineinteles, a spune o gluma, un banc sau ceva amuzant aduce plus valoare pentru coeziune si energia din sala. Dar ai grija sa fii specialist la acest capitol, caci daca nu-ti iese bine s-ar putea sa vorbesti degeaba apoi.

Firma de consultanta MMM Consulting Int’l are o echipa de 6 consultanti, un portofoliu de clienti locali si internationali si se afla in primele 15 companii romanesti de profil din piata locala ca notorietate si portofoliu de proiecte, potrivit datelor proprii. In 2013, la 10 ani de activitate, brandul companiei a fost redefinit, sub sloganul MMM Consulting – Arhitecti ai invatarii.