„Radiografia «Generatia BAC 2013» arata diferente importante in atitudinile si convingerile despre invatare si cariera, fata de respondentii care au sustinut acest examen in anii anteriori, unele fiind explicabile prin prisma gradului mare de utilizare a tehnologiei, altele prin modelele sociale pe care acesti tineri le au la dispozitie pentru a se inspira si a avea succes in viata. Am facut aceasta analiza pentru a vedea cate dintre miturile care circula despre candidatii de la examenul de maturitate sunt adevarate, dar si pentru a afla motivatiile lor“, a afirmat Eliza Rogalski, Founding Partner Rogalski Damaschin Public Relations.

Educatie si cariera: mai putin dispusi sa se confrunte in competitii de admitere la studii superioare, totusi constienti de valoarea brandului personal pentru a reusi in cariera

„Generatia BAC 2013” considera ca diploma de facultate este indispensabila pentru gasirea unui loc de munca suficient de bine platit (64,7%). Procedurile cele mai apreciate pentru admiterea la facultate sunt, in opinia lor, inscrierea pe baza de dosar (33%, aproape dublu fata de cei care au sustinut examenul de maturitate inaintea lor, respectiv 17,5%), proba scrisa (39,8%, cu aproape o treime mai putin decat generatiile anterioare, respectiv 61,7%) si interviul (21,6%). Cele mai apreciate centre universitare sunt Bucuresti (39%), urmat de Cluj-Napoca (32,5%) si Iasi (18,2%).

Acesti tineri apreciaza cursurile online ca fiind o metoda foarte buna de a invata si au urmat cel putin o data o astfel de forma de instruire (53,57%). Ei cred in mai mare masura decat ceilalti respondenti ca prezenta in mediul online le poate influenta cariera (68,2% dintre cei care au implinit anul acesta 18 ani, fata de 58,8% la generatiile anterioare). Ei au incredere in managerii tineri (63,9%) si considera ca e important sa ai un brand personal, insa doar in anumite domenii de activitate (57,7%).

Tehnologie: o generatie mai degraba dependenta de social media decat de smartphone

53,3% declara ca Facebook este platforma de socializare utilizata cel mai des, urmata de Yahoo Messenger (27,2%), Skype (7,6%), Twitter (6,5%) si altele. Spre deosebire de ceilalti, „Generatia BAC

2013” are in proportie mai mare doua conturi active pe platformele de socializare (31,3% in cazul adolescentilor care au implinit anul acesta 18 ani fata de 24,9% in cazul celorlalti respondenti). In acelasi timp, 96,5% dintre tineri considera ca oamenii acorda o importanta prea mare retelelor sociale si peste jumatate simt deseori ca pierd controlul timpului petrecut pe internet.

Citeste si:

Un procent cu 10% mai ridicat decat in cazul celorlalti respondenti au declarat ca nu au un smartphone. Dintre cei care au un smartphone, 36,5% folosesc cel putin o data pe zi o aplicatie.

Preferinte pentru marci: brandurile alimentare romanesti au un mare potential de a deveni preferatele tinerilor care fac parte din „Generatia BAC 2013”

Tinerii care au 18 ani cumpara branduri alimentare romanesti in proportie semnificativ mai mica decat cei din generatiile anterioare (31,8% fata de 56,2%), iar aproape jumatate dintre ei declara ca le este indiferent ce fel de branduri cumpara.

„Generatia BAC 2013” nu si-ar face cumparaturile zilnice online (56%), e mare amatoare de promotii - 91,07% declara ca isi schimba decizia de cumparare in fata raftului datorita unei reduceri la un anumit produs.

Relatii, convingeri si influente sociale: mandri de apartenenta europeana si mai degraba europeni ca stil de viata

„Generatia BAC 2013” are un sentiment de mandrie privind apartenenta europeana intr-o masura mai mare decat generatiile anterioare (77% fata de 69,1%). In acelasi timp, considera ca stilul lor de viata este mai bun decat al majoritatii oamenilor pe care ii cunosc (61,02%), cu o treime mai mult decat respondentii din generatiile anterioare (42,6%). Tinerii care au 18 ani declara ca practica cel putin 30 de minute de miscare in fiecare zi, in proportie semnificativ mai mare decat generatiile anterioare (45,5% fata de 26%). De asemenea, ei considera intr-o masura mai mare decat generatiile anterioare ca lumea showbizului ne influenteaza perceptia asupra frumusetii (58,8% fata de 41% in cazul respondentilor cu varsta mai mare decat ei).

Colectarea raspunsurilor a fost realizata in primele 6 luni ale anului 2013, iar la cercetare au participat peste 2.000 tineri cu varsta de 18 ani.