In Ariston Thermo Romania SSC, centrul de servicii al companiei de centrale, lucreaza in jur de 50 angajati, cu varsta medie de 27 de ani, pe servicii de contabilitate pentru mai mult de 10 tari. Astfel, in centrul din sediul deschis in Bucuresti in 2007, se vorbesc engleza, franceza, spaniola, italiana, germana si olandeza.

In compania de origine italiana angajarile se fac dupa o combinatie de abilitati: tehnice si ligvistice, testate in urma unor teste de limba si teste de logica, la care un candidat ajunge daca trece de un interviu cu un specialist in recrutare. Dar nu va faceti griji. Contabilitatea pe o limba straina este un domeniu care tine cu candidatii. Evident, daca ei cunosc indeajuns de bine a doua limba straina, pe langa engleza, caci priceperea la programele de calcul mai poate fi imbunatatita pe parcurs.

In centrul de servicii al Ariston

"Creste bataia pe absolventii de contabilitate pentru ca multe companii decid sa-si deschida centre. Cautam cunostinte tehnice/financiare si limba straina respectiva vorbita la cel putin nivel mediu. Cand combinatia este cu limba germana sau olandeza, devine mai greu de gasit candidati, in doua-trei luni. Sunt putini vorbitori de limba olandeza si sunt bine ancorati in alte companii. Cam toata lumea incearca sa si-i tina. Este la fel si cu germana, bineinteles", spune Lavinia Toader, account payable team leader la Ariston Thermo Romania SSC.

Ne doare cand pleca cineva, pentru ca urmeaza haosul cu recrutarea.

Ca dovada, in Ariston, fluctuatia de personal este de 20% pe an. "E mare, traim in plina dezvoltare si ascensiune", spune Lavinia Toader. Asa ca cei care pleaca sunt pe posturi de contabili, mai rar cineva de pe posturi de conducere. "Nu am stat sa fac o statistica, insa pleaca si cei care cunosc italiana, iar italiana este mai usor de gasit decat germana. Daca ne intrebati unde ne doare mai rau, ne doare tot timpul cand cineva alege o cariera in afara companiei noastre, pentru ca urmeaza haosul cu recrutarea in care conteaza cat de repede suntem in stare sa gasim o persoana potrivita pentru pozitia respectiva", continua reprezentantul Ariston.

Citeste si:

Ca atare, compania incearca sa-ti tina angajatii in companie cu bonusuri de fidelitate, bonusuri de retentie si bonusuri de performanta cu un anumit procent. "Pe acei oameni care isi dau intr-adevar interesul vrem sa ii tinem alaturi de noi si sa-i crestem pentru cat mai mult timp. Nu ne permitem sa angajam la fiecare 6 luni o alta persoana pe acelasi post, pe care sa o luam de la capat", completeaza AP team leader-ul de la Ariston.

In centrul de servicii al Ariston

Pe langa bonusuri, compania trece angajatii prin traininguri tehnice in SAP, traininguri de limba straina si cursuri de project management, iar cei care depasesc 1-2 ani in companie sunt rasplatiti cu certificari CECCAR si ACCA, despre contabilitate si management financiar. In prezent, 15% din angajatii Ariston, cum ar fi teamleaderii, au certificare ACCA, care reprezinta mai degraba o investitie in timp, desi este o certificare destul de costisitoare.

La noi se reduce totul la «time is money».

Ariston ofera si traininguri de tip Six Sigma, pentru reducerea defectelor pe orice tip de proces. "La noi se reduce totul la «time is money». Ca urmare, angajatii trebuie sa proceseze cat mai rapid o factura. Toate greselile se deduc prin controale astringente, prin diferite nivele de aprobare, prin responsabilizarea oamenilor", spune Lavinia Toader.

Dar in Ariston si angajatii trecuti prin aceste traininguri invata colegii din strainatate din experienta lor. Asa ca romanii din sediul din Bucuresti au avut ocazia sa plece in China si in India pentru ai invata pe angajatii de acolo sa lucreze in SAP.

Sursa foto: Superangajat/Shutterstock.com