Studiul Simactiv a fost derulat in randul a aproximativ 400 de studenti, iar rezultatele arata ca tinerii consiliati in cariera, insa care nu au efectuat un stagiu de practica intr-o companie, au optat doar in proportie de 10% pentru antreprenoriat. Pe de alta parte, tinerii care au efectuat si un internship, au aratat o dorinta mai ridicata de a avea un business propriu (44,9%).

Rezultatele studiului arata ca dorinta de a-si deschide propria afacere este strans legata de experienta de munca avuta intr-o organizatie.

Cei mai dornici sa isi conduca propria afacere sunt studentii de la Medicina si Farmacie, 88,9% dintre acestia dorindu-si sa devina antreprenori si sa isi deschida propriul cabinet medical.

Intentii serioase de a demara un business propriu l-au aratat si studentii de la Inginerie civila (60.6%), Psihologie si stiintele educatiei (56.8%) si cei de la Economie si afaceri (48.5%).

In ceea ce priveste viitorii IT-isti, doar 29,1% dintre acestia isi doresc o afacere a lor, in timp ce niciunul dintre studentii la Stiinte umane nu a afirmat ca si-ar dori sa devina antreprenor.

Citeste si:

"In discutiile cu studentii de la «Stiinte umane», care si-au exprimat in totalitate refuzul de a porni o afacere pe cont propriu, principalele doua motive pentru care acestia nu intentioneaza sa deschida o afacere sunt: ca nu intrevad multe oportunitati de acest fel in domeniu, si doi, ca fondurile necesare pentru a derula o afacere profitabile sunt peste posibilitatilor lor financiare", se arata in cercetare.

Din punct de vedere al distributiei pe anii de studiu a studentilor care intentioneaza sa devina antreprenori, pentru studentii anului intai exista un procent de 48.7%, pentru cei din anul doi procentul este 37.5%, si 50% pentru studentii anului trei.

Grupul APT a incheiat in 2015 proiectul Simactiv, finantat prin POSDRU, cu o valoare de 450.000 de euro, derulat in parteneriat cu Universitatea Titu Maiorescu.

In cadrul Simactiv au fost consiliati in cariera 386 de studenti, dintre care 196 au efectuat stagii de practica (fiind remunerati cu suma de 800 de lei).

Compania de resurse umane a fost infiintata in anul 1994 si are ca obiect principal de activitate recrutarea de personal, alaturi de servicii de marketing si comunicare, precum si software pentru maximixarea proceselor de HR. APT Group a inregistra o cifra de afaceri de 24 de milioane euro in 2015 si o medie de 2.000 de persoane (majoritatea cu studii superioare), angajate in servicii BPO si misiuni de munca temporara.

Principalii concurenti pe piata de recrutare ai APT Group sunt Lugera, ManpowerGroup, Adecco, GiGroup si Agentia Professional.

Sursa foto: Antonio Guillem, Shutterstock