Mihai Chisu isi incepe ziua cu televizorul pe un canal de stiri, de obicei economice. Astfel, in functie de informatiile care apar, isi da seama cum va arata ziua respectiva. De cele mai multe ori sare peste micul dejun, mai ales cand este nevoit sa il prepare singur.

Brokerul reuseste sa evite timpul pierdut in trafic, datorita faptului ca locuieste in apropierea la biroului. Odata ajuns la job, citeste presa exclusiv online, cauta comunicate, analize nou aparute si verifica blogurile de profit pe care le urmareste.

“In meseria aceasta informatia este esentiala, totul pleaca de la rapiditatea cu care ajungi sa o accesezi. De cand piata romaneasca este strans corelata cu pietele externe am inceput sa citesc si presa straina. Sentimentul pietei este cel care da trendul, iar acest sentiment se intrevede adesea din concluziile pe care le extragi din articolele citite. Bursa este o perceptie, iar cel care are cea mai fidela si obiectiva concluzie, va fi cel mai castigat”, a declarat Mihai Chisu.

Tiparul unei zi nu poate fi creionat, pentru ca “neobisnuitul face parte din obisnuinta unui broker” si zilele nu seaman intre ele.

“Este o meserie in care preiei informatii din zeci de locuri, pui in acelasi cos premise economice, conjunturale, date financiare, elemente de psihologie a pietei, decizii AGA si multe multe altele. Rezultatul difera de la o zi la alta si reactia mea ca broker la produsul final este de fiecare data ajustata la acesta. Cu alte cuvinte, suntem obligati sa fim foarte adaptabili deoarece a ramane intr-o stare de incapatanare subiectiva poate insemna inceperea unui esec garantat”, a mai explicat brokerul.

Daca pietele externe au generat agitatie peste noapte si bursa romaneasca va urma acelasi tipar. Astfel, Chisu spune ca incarcatura psihologica se acumuleaza si mai mult daca perioada isi pastreaza volatilitatea, ceea ce declanseaza din partea clientilor solicitari din ce in ce mai mari de comunicare.

Uneori este epuziant, dar ma simt mult mai bine si mai plin de energie in astfel de zile, decat in cele in care nu se intampla nimic si dezinteresul preia conducerea”.

Chisu obisnuieste sa ia pranzul langa birou, dar numai in zilele in care piata nu este volatila sau nu are ceva de facut sau de urmarit, in mod special.

“Sincer, jumatatea anului trecut cred ca am luat pranzul zilnic si am pus cateva kilograme. Cand bursa nu are lichiditate, ma ingras”, a mai spus brokerul.

Citeste si:

Zi de zi, partea de informare consuma cel mai mult timp. Sunt multe surse ce trebuie accesate zilnic, filtrate si transpuse in estimari, grafice de studiat sau webinarii de urmarit.

“Toate aceste activitati se intampla cu un singur scop, acela de a putea raspunde la orice intrebare a unui client, de a identifica trendurile pietei, de a surprinde psihologia pietei si de a nu rata marile oportunitati pe care ti le ofera bursa”, explica Mihai Chisu.

El foloseste mult e-mailul ca mijloc de comunicare, considerandu-l facil si eficient prin faptul ca ramane scris. Si reteaua de socializare Facebook intra in activitatile zilnice, dar nu doar pentru ca este apreciat, ci ca sursa de informare. Mai mult, incercarile sale de a popularize bursa prin aceasta retea au fost esuate.

“Sunt multe organizatii de profil care transmit stiri interesante. Si eu incerc sa transmit date despre bursa pentru popularizarea acesteia, dar feedback-ul este descurajant”.

Mihai Chisu sta la birou pe tot parcursul sedintei de tranzactionare, insa inainte sau dupa are multe intalniri, mizand pe faptul ca socializarea in acest domeniu este esentiala pentru a castiga increderea colaboratorilor.

Timpul liber din timpul saptamanii sau din weekend il petrece in compania prietenilor sau citind.

Timpul consumat eficient este un bun relaxant psihic. Intotdeauna am doua carti pe care le citesc: una de profil, alta despre orice altceva. Un film bun, o carte buna, o discutie interesanta sau o masa delicioasa sunt criteriile pe care le iau intotdeauna in calcul pentru o consumare placuta a tipului liber”, explica brokerul.

In ce priveste calatoriile in interes de serviciu, Chisu prefera avionul pentru a evita pierderea de timp si oboseala indusa de masina, spunand ca nu a parcurs niciodata mai mult de 350 de kilometri la volan.

O ZI DIN VIATA UNUI MANAGER este un produs editorial exclusiv care prezinta saptamanal viata de business a celor mai puternici manageri din Romania.