O parte importanta a persoanelor intervievate considera ca produsele ecologice sunt cele cumparate de la micii producatori (de la piata) sau produse in gospodaria proprie (reprezentand 8% dintre cei care au participat la studiu).

Doar 19% dintre romanii intervievati au oferit o definitie cat mai specifica a alimentelor ecologice, asociind aceste produse cu atribute cum ar fi: produse netratate chimic, produse nemodificate genetic, produse care se vand in magazine ecologice specializate (doar 1% mentionand spontan acest lucru), crescute intr-un mediu nepoluat sau care nu dauneaza mediului inconjurator.

Pe de alta parte, doar 5% dintre acestia achizitioneaza produsele ecologice din magazinele specializate in comercializarea acestora. Mai mult de jumatate dintre ei (53%) sustin ca au cumparat produse ecologice din comertul traditional (piata, vanzatori stradali, magazine mici, mici producatori) evidentiindu-se inca o data suprapunerea cu intelesul larg al alimentelor “naturale/ sanatoase”, produse in mediul traditional.

Citeste si:

Aproximativ 19% din populatia din mediul urban (orase peste 50.000 de locuitori) sustine ca obisnuieste sa cumpere alimente ecologice din comertul modern (supermarket, hypermarket, magazine de tip discount) cel putin o data pe luna.

Studiul ISRA Center Marketing Research a fost realizat pe un esantion de 1.108 respondenti, reprezentativ pentru populatia din zona urbana (orase peste 50.000 de locuitori), cu varsta intre 20 si 60 de ani.