1. Cum ati descrie piata de papetarie si birotica din Romania?

La ora actuala este o piata in formare, care cauta sa se defineasca. Din pacate, in ultimii ani tendinta jucatorilor de pe piata a fost mai curand influentata de decizii pe termen scurt (dat fiind contextul macro-economic), decat de construirea unei relatii temeinice bazata pe servicii si solutii pentru organizarea eficienta a activitatii clientilor acestora. Acest fapt a dus, evident, la o devalorizare a perceptiei clientului final fata de valoarea adaugata pe care o aduce furnizorul sau de „solutii” pentru organizarea biroului, rezultand o batalie acerba la nivelul pretului. Bineinteles, erodarea marjelor jucatorilor de B2B a facut ca piata de specialitate sa sufere din punct de vedere al profitabilitatii si al cash flow-ului.

2. Cum se incadreaza compania Esselte pe aceasta piata?


Esselte, in toata aceasta perioada, a ramas fidela strategiei sale: manufacturarea de produse de cea mai buna calitate, adaptarea produselor la nevoile actuale ale utilizatorilor, precum si inovarea de noi tehnologii care stau la baza solutiilor moderne de organize eficienta a birourilor.

3. Cum s-a incadrat aceasta strategie in contextul general?

In prima faza, vanzarile noastre au fost afectate de situatia macro-economica, cat si, consider eu, de comunicarea deficitara a mesajului pe care noi doream sa-l ducem catre utilizatorul final. Esselte, ca si producator, nu-si comercializeaza produsele direct catre clientul final, acest lucru realizandu-se cu ajutorul partenerilor nostri autorizati.

4. Ce diferenta este intre piata din Romania si piata din estul Europei?

Consumul de papetarie in Romania pe cap de angajat este mult mai scazut decat in alte tari din Europa de Est. Mai mult, pot spune ca, in ceea ce priveste consumul constient (atunci cand utilizatorul foloseste intr-adevar solutia corecta pentru nevoile sale) este extrem de scazut. Acest lucru duce la birouri dezorganizate (sau organizate cu solutii invechite, mult depasite), desi bugetele de cheltuieli asociate nu sunt foarte mici si ar permite o organizare cat de cat eficienta.

Biblioraft Leitz Prestige






5. Carui fapt credeti ca se datoreaza acest lucru?

Principalul factor este lipsa de interes din partea managementului sau a persoanelor specializate in achizitii pentru gasirea solutiilor adecvate fiecarui proces de organizare a activitatii de la birou. Foarte multe persoane cu putere de decizie pe care le-am cunoscut priveau bugetul alocat pentru produse de papetarie ca pe un consum si nu ca pe o investitie in eficienta si in crearea unui mediu profesionist de lucru.

6. De ce credeti ca persoanele de decizie n-ar fi interesate de o crestere a eficientei?

Cu siguranta ca sunt interesate, insa cred ca majoritatea nu realizeaza impactul pe care l-ar putea avea asupra activitatii lor zilnice de la birou. De aceea, observam, din spusele partenerilor nostri, ca majoritatea celor ce sunt interesati de solutii moderne de organizare a biroului sunt companii multinationale, ce au sisteme de organizare bine definite dupa criterii de eficienta si care de multe ori se implementeza dupa modele din exterior.

7. Cum credeti ca va evolua piata in continuare si care va fi pozitia Esselte?


Incepand cu a doua jumatate a acestui an am simtit o intensa preocupare a partenerilor nostri de a-si redirectiona eforturile catre prezentarea clientului final a unor solutii responsabile de organizare eficienta a activitatilor de birou. Esselte se va implica activ si va sustine orice astfel de initiativa si, de asemenea, va continua, prin propriile eforturi si canale de comunicare, sa incerce sa schimbe mentalitatea si criteriile pe baza carora se iau deciziile de achizitie pentru produsele de papetarie la ora actuala. Practic, evolutia noastra este strans legata de cresterea numarului de companii romanesti care isi doresc sa fie mai eficiente si sa poata concura cu cei veniti din afara. Noi simtim ca numarul acestor companii este in continua crestere.

Alexandru Parvanescu
Country Manager - Esselte Romania


CombiFile