Participantii la licitatie pot depune oferte pentru una sau mai multe din cele sapte grupe de sectii, se arata intr-un comunicat al companiei de stat, potrivit Mediafax.

O parte din liniile care pot fi inchiriate apartin sucursalelor din Bucuresti (Ploiesti Crang - Ploiesti Vest; Ploiesti Vest -Targoviste Nord - Fieni - Pietrosita; Ditesti - Gura Palangii; I.L. Caragiale - Ditesti - Moreni; Bucuresti Sud Calatori -Titan Sud; Bucuresti Sud Calatori - Oltenita; Caciulati - Snagov Plaje; Buda - Slanic; Ploiesti Nord - Maneciu), Craiova (Carbunesti - Albeni; Amaradia - Barsesti; Babeni - Berbesti - Alunu; Argeselu - Campu Lung - Golesti; Valcele - Curtea de Arges; Rosiori - Turnu Magurele Port; Golenti - Poiana Mare), Timisoara (Simeria - Pestis; Simeria - Hunedoara; Jebel - Liebling; Timisoara Est - Radna; Carpinis - Ionel; Lupeni - Lupeni Tehnic - Livezeni) si Cluj (Oradea Vest - Cheresig, Campia Turzii - Turda; Baia Mare - Baia Mare Nord).

Totodata, cei interesati pot depune oferte si pentru linii aferente sucursalelor Brasov (Sebes Alba - Petrestii de Padure), Iasi (Dornesti - Gura Putnei - Putna; Dornisoara - Floreni; Gura Humorului - Darmanesti; Crasna - Husi) si Galati (Faurei - Tecuci, Marasesti - Panciu, Buzau - Berca; Comanesti - Moinesti).

Durata de valabilitate a contractului de inchiriere este de patru ani, iar criteriul de atribuire va fi pretul cel mai mare. Termenul limita pentru depunerea ofertelor este 10 noiembrie, ora 09:00, deschiderea acestora urmand sa aiba loc in aceeasi zi la ora 10.00, la sediul BRM.

"CFR SA are posibilitatea sa ofere in regim de inchiriere - prin licitatii publice la Bursa Romana de Marfuri -, sectiile de circulatie apartinand infrastructurii feroviare neinteroperabile catre operatori economici, conform prevederilor HG 643/2011. Operatorii economici, desemnati castigatori, sunt obligati sa preia si personalul CFR existent sau care isi desfasoara activitatea pe sectia sau grupul de sectii aferent necesar pentru asigurarea pachetului minim social existent la momentul inchirierii, in conformitate cu prevederile legislative", se precizeaza in comunicat.

Inchirierea unor parti din infrastructura feroviara neinteroperabila reprezinta unul din angajamentele incluse in programul de eficientizare a sistemului feroviar, care vizeaza reducerea cheltuielilor si a activitatilor neprofitabile.

Citeste si:

Prin programul de eficientizare a activitatii, CFR urmareste respectarea angajamentelor Guvernului cuprinse in Scrisoarea de Intentie, semnata cu Fondul Monetar International si Memorandumul de Intelegere cu Uniunea Europeana.

Guvernul a decis in iunie inchirierea a circa 1.000 kilometri de linii de cale ferata si inchiderea altor aproximativ 1.000 de kilometri tronsoane feroviare, estimand ca operatiunea va genera economii de 109 milioane lei la bugetele companiilor CFR, masura convenita anterior cu Fondul Monetar International.

Executivul s-a angajat in urma negocierilor cu Fondul Monetar International sa inchida 20% din liniile de cale ferata aflate in administrarea CFR SA, reprezentand aproximativ 4.000 de kilometri, daca nu gaseste un investitor care sa realizeze intretinerea acestora si care va fi selectionat in urma unor licitatii.

Potrivit datelor CFR, la nivelul anului 2009, lungimea totala a liniilor de cale ferata ale infrastructurii feroviare era de 20.210 km, din care 17.691 km infrastructura feroviara publica si 2.519 km infrastructura feroviara privata.