„Cand vorbim despre o “noua economie”, trebuie sa avem in vedere contextul in care ne aflam astazi: dupa o lunga perioada dominata de economia de consum, ne confruntam cu o criza sistemica generata intr-o prima faza de sistemul bancar si care apoi a condus la o perioada de recesiune economica.

In noul context economic, organizatiile trebuie sa dovedeasca mai multa flexibilitate si adaptabilitate, sa isi reconsidere prioritatile si sa identifice acele zone care le pot aduce avantajul competitiv, adoptand un management prudent bazat pe un management adecvat al riscurilor. Mixul dintre expertiza deja acumulata si inovare creeaza premisele succesului in conditiile de piata actuale”, a declarat Florian Aldea, directorul general HeidelbergCement.

In opinia sa, noua economie aduce cu sine schimbari majore la toate nivelurile si o noua abordare a problemelor cu care ne confruntam. „Ea presupune o reasezare si o repozitionare a valorilor si prioritatilor companiilor, stimuland spiritul inovator al acestora atat in relatia cu piata, clientii si produsele lor, cat si pe plan intern, pentru a fi performante si pentru a ramane competitive si sustenabile pe termen mediu si lung”.

Citeste si:

Grija fata de mediu, individ si societate definesc un nou sistem de management definit de profit dupa sustenabilitate, continua directorul general HeidelbergCement: „Constientizarea problemelor legate de mediu si sanatate, asigurarea de investitii in tehnologii prietenoase mediului si a unor conditii de munca in deplina siguranta pentru toti angajatii sunt caracteristici tot mai prezente in noua economie la nivel global. Aceste noi caracteristici definesc un nou sistem de management definit de profit dupa sustenabilitate, de rezultate non financiare decisive pentru viata fiecarei companii si prin urmare pentru intregul sistem economic”.

In ceea ce priveste repozitionarea publicatiei wall-street.ro, Florian Aldea considera ca „noua economie” este o idee valoroasa care vine intr-un moment prielnic pentru mediul de afaceri din Romania.

„Pentru a putea actiona in fiecare zi, orice afacere are din ce in ce mai multa nevoie sa fie la curent “in timp real” cu lucrurile importante care au loc in economia mondiala si cu schimbarile ce intervin in modul de actiune al companiilor si institutiilor internationale. De aceea, o publicatie care sa scoata in evidenta si sa dezbata tocmai aceste tendinte, deciziile (si implicatiile lor) care vor conduce la conturarea “noii economii” va fi una din resursele importante ce vor ajuta companiile sa se integreze in noul peisaj”, a incheiat Florian Aldea, directorul general HeidelbergCement.