Ea nu a precizat la cat s-ar fi ridicat investitia Gorenje intr-o astfel de unitate si nici daca proiectul a cazut definitiv.

“Asteptam sa vedem ce se intampla mai departe. A fost un proiect. Nu depinde numai de noi investitia”, a mai spus Gheorghe intrebata daca, totusi, pe viitor s-ar putea deschide o fabrica Gorenje in Romania.

In prezent, producatorul de electrocasnice detine fabrici in Slovenia si Serbia, in jur de 95% din productie fiind realizata in Slovenia. In Serbia sunt produse boilere si lazi frigorifice.

Gorenje Romania a avut o cifra de afaceri de aproximativ 12 milioane de euro anul trecut, iar conducerea companiei estimeaza ca i n 2012 businessul va fi la acelasi nivel. Compania a avut anul trecut cote de piata cuprinse intre 3 si 10%, pe diferite categorii de produse.

In jur de 80% din cifra de afaceri a Gorenje in Romania este reprezentata de vanzarile de electrocasnice mari.

“Am inceput sa ne concentram pe zona de electrocasnice mici si am ajuns la o cota de 20% din cifra de afaceri”, a mai spus Andreea Gheorghe.

Managerul a precizat ca produsele din portofoliu care se vand cel mai bine sunt electrocasnicele incorporabile, piata in care brandul are o cota de peste 10%. O alta zona cu vanzari mari pentru companie este linia de produse realizate in parteneriat cu designeri, care inseamna intre 10-20% din business.

Desi piata de electrocasnice a continuat sa scada anul acesta, Gheorghe afirma ca producatorul sloven continua sa isi mareasca vanzarile in Romania, un factor important fiind contractele semnate cu retelele de retail ori cash&carry. Practic, compania este prezenta din acest an si in magazinele Altex, si a inceput sa lucreze direct cu Cora si Dedeman.

De asemenea, la finalul anului trecut producatorul a lansat un magazin online pe site-ul companiei, acesta inregistrand cresteri de circa 35% de la luna la luna.

Directorul de marketing al Gorenje estimeaza ca aceasta linie de business va insemna in jur de 1% din cifra de afaceri de circa 12 milioane de euro pe anul acesta.

Citeste si:

De altfel, vanzarile online (magazinul companiei si vanzarile prin alti retaileri online) vor reprezenta in jur de 3-4% din businessul producatorului in Romania.

In prezent, Gorenje are in jur de 15 angajati pe piata locala, iar pana la finalul anului ar putea creste pana la 20, recrutarile urmand sa fie facute in zona de vanzari.

“Pentru a ne extinde avem nevoie de mai multi angajati si de o forta mai mare de vanzari, de aceea investitiile noastre vor fi mai ales pe partea de vanzari”, a mai spus directorul de marketing al Gorenje.

Una dintre schimbarile importante prin care a trecut compania de la inceputul anului este numirea in functia de director executiv a Loredanei Butnaru, un manager care a lucrat si pentru biroul Gorenje din Londra.

Gorenje are filiala in Romania din 2002, inca de atunci directorul general al companiei fiind Tone Prislan.

Producatorul sloven a lansat recent pe piata locala categoria pompelor de caldura, aceste echipamente adresandu-se celor care isi doresc sa isi reduca consumul de energie sau vor sa isi construiasca o casa si sunt interesati de tehnologiile verzi.

Cele trei tipuri de pompe de caldura au preturi cuprinse intre 5.000 si 10.000 euro.

„In ultimul timp, si romanii au inceput sa se orienteze tot mai mult catre folosirea energiilor regenerabile. De aceea, estimam ca piata romaneasca va ajunge la nivelul celei slovene in aproximativ 2 - 3 ani, atat din punct de vedere al valorii, cat si al volumului de pompe de caldura comercializat”, a explicat Darko Gorjup, directorul categoriei de sisteme de incalzire din cadrul Gorenje Slovenia.

Compania vinde in Slovenia in jur de 160 de pompe de caldura pe an. Pompele de caldura Gorenje sunt comercializate in Polonia, Slovacia, Cehia, Germania, Austria, Elvetia si Romania.

Gorenje este un producator sloven aparatura electrocasnica, sisteme de incalzire precum boilerele, radioatoarele, sistemele solare si pompele de caldura infiintate in urma cu mai bine de 60 de ani. Anual, vanzarile depasesc suma de 5 milioane de produse in peste 70 de tari.