Rewe Romania are in prezent 144 de magazine pe plan local, din care 7 unitati de dimensiuni mari sub brandul XXL Mega Discount.

Compania a avut in ultimii ani un ritm de 15 deschideri pe an, insa si-a majorat obiectivele de noi deschideri la 20 de unitati anual, obiectivul pe termen lung al companiei fiind sa ajunga la 400 de unitati pe plan local.

Pe langa noile magazine, Rewe are in plan si remodelarea celor deja deschide, proiect inceput deja (55 de unitati fiind remodelate in 2011 si 2012-n.r.) si pentru care in acest an oficialii Rewe au alocat 6 mil. euro pentru 40 de unitati. Unitatile ramase urmand sa fie remodelate in 2014. In 2011 si 2012 au fost remodelate si magazinele XXL, care au revenit la denumirea Mega Discount.

Macelarii si brutarii incluse in noul concept de magazin Penny Market

Remodelarile includ si deschiderea unor macelarii in inciunta unitatilor Penny, dar si a unor zone de brutarie, totul in scopul de a sublinia ideea de prospetime, unul din conceptele de baza din noua campanie de imagine a Penny Market. De asemenea procesul de remodelare presupune si cresterea vizibilitatii in magazine.

Bugetul total de investitii al companiei a urcat fata de anii trecuti cand se situa la 30-38 mil. euro anual, la 58 mil. euro pentru 2013, urmand sa fie tot in jurul a 50 mil. euro anul viitor, a spus Daniel Gross, directorul financiar al Rewe Romania. Potrivit acestuia banii vor fi folositi atat pentru dezvoltarea de noi magazine cat si pentru achizitia de terenuri care sa deserveasca noi constructii.

Avand in vedere faptul ca retailul traditional reprezinta inca 50% din piata romaneasca credem ca mai este mult loc de crestere pentru retailul modern. Piata este nesaturata si vedem cresteri mari in urmatorii 10 ani, a spus Martin Bruning, managing director corporate communications Rewe.

Comertul modern a ajuns sa atraga 49% din valoarea totala a pietei de FMCG pentru consumul acasa, raportul fata de retailul traditional fiind in ultimul trimestru al anului trecut 50/50 in valoare, arata un studiu GfK.

Orasele mici in continuare vizate, dar sunt "ochite" si terenurile din orase mari

Ca strategie de dezvoltare, compania mizeaza in continuare pe orasele mai mici din tara, unde si competitia este mai mica si unde au avantajul primului venit, de multe ori, insa vizeaza, “profitand de preturi in scadere la real estate” si imbunatatirea prezentei in orasele mari. Profitand de preturile mai mici la real estate , compania achizitioneaza terenuri in Bucuresti si zonele limitrofe, dar au cumparat un teren si in Dorohoi si vor sa deschida un magazin si in Botosani. 70% din magazinele din retea apartin companiei, doar 30% fiind inchiriate. Astfel, compania este impartita in doua entitati separate, una de imobiliare si una care se ocupa efectiv de operatiunile de retail. Strict compania care se ocupa de operatiunile de retail a fost pe pierdere, insa global, consolidate cu rezultatul firmei de imobiliare, rezultatul dupa taxe si dobanzi a fost de 1,6 mil. euro.

In 2014-2015 vor fi culese roadele noului concept de magazin

Noua campanie de imagine dar si deschiderile ii face pe oficialii Rewe sa tinteasca afaceri de 500 mil euro anul acesta in Romania, peste nivelul de peste 430 mil. euro din anul precedent. In ceea ce priveste profitabilitatea, directorul financiar al retailerului spune ca in 2014 se vor vedea roadele investitiilor in noua imagine ( investitiile totale in marketing, advertising, inclusiv cataloagele, se ridica la 9 mil. euro-n.r.) iar profitabilitatea va urca la 3,5 mil. euro, dupa ce anul trecut a fost pe pierderi. Anul trecut atat afacerile Penny, cat si cele ale XXL au fost in crestere in lei. XXL a revenit anul trecut pe crestere, dupa ce in perioada 2009-2011, din cauza “uzarii conceptului” businessul a scazut cu 9% anual. De asemenea numarul clientilor a crescut cu peste 10% pana la aproape 60 de milioane, in timp ce numarul de angajati a crescut cu 7%, la 2.800 de personae. Pana la finalul anului acesta, oficialii Rewe estimeaza ca numarul angajatilor va depasi 3.000.

Oficialii companiei estimeaza ca vanzarile per magazin vor ramane constant. Bonul mediu in Penny Market este de 30 de lei, in timp ce in XXL ajunge la 42 de lei.

Citeste si:

Penny Market este de altfel retailerului cu cel mai mare volum de publicitate pe segmentul lor de activitate, in primele trei luni ale anului 2013, potrivit mediaTrust, unul dintre cei mai importanti furnizori de servicii de monitorizare.

Penny Market a avut cele mai multe reclame difuzate, 13.152 de spoturi, acestea avand un cost la rate card de 24,3 milioane de euro.Sumele la rate card sunt investiile brute, fara discount, reducerile ajungand si la 80-90%.

Pe locurile urmatoare se afla Lidl (cu 7.430 de reclame), Carrefour (4.726 de reclame), Real,- (4.335 reclame difuzate), Billa (3.294 reclame), Metro Cash & Carry (1.238 reclame,) si Mega Image (973 reclame).

Simte managerul Rewe ca Penny Market actioneaza cu usoara intarziere fata de competitor in pozitionarea si comunicarea fata de client? “Cred ca putem sa o facem mai bine. In retail ai nevoie in permanenta de o improspatare, in fiecare zi trebuie sa vii cu ceva nou”, spune Christian Beck, noul CEO al Rewe Romania.

Planuri de intrare in online?

“Cred intr-o dezvoltare buna in online pe termen mediu, insa in prezent vrem sa ne pozitionam mai aproape de client, sa imbunatatim loialitatea pentru ca aici trebuie ca lucrurile sa mearga bine pentru a putea ajunge sa faci comert online”, spune Christian Beck, viitorul Ceo-ul Rewe Romania, ca urmare a plecarii lui Guenter Becker, ca head of Penny International.

Formatul de tip discount acopera 9% din cheltuielile gospodariilor din Romania pentru bunuri de larg consum. In comparatie cu anul precedent, se remarca o crestere de 11% in valoare absoluta, potrivit unei analize GfK. Analiza ia in considerare evolutia Penny Market, XXL Mega Discount si Lidl, fara Profi care s-a repozitionat in supermarket incepand cu februarie 2012.

Scor egal: retailul modern a ajuns din urma comertul traditional

Scor egal: retailul modern a ajuns din urma comertul traditional

6 din 10 gospodarii din Romania si-au facut cumparaturile cel putin o data din discounteri, iar frecventa medie de cumparare este de doua ori pe luna.

Atunci cand merg la cumparaturi in magazinele de tip discount, categoriile preferate sunt din zona de mancare si bauturi (sucuri, cafea, bere, apa). Segmentul care inregistreaza cea mai mare crestere in valoare este cel al produselor alimentare, marcand un plus de 19% fata de 2011. Pentru bauturi, gospodariile au cheltuit cu 10% mai mult in magazinele de tip discount pentru aceeasi perioada analizata.

Rewe Romania detine 137 de magazine Penny Market cu o suprafata totala de 103.000 mp si 7 magazine XXL Mega Discount cu o suprafata totala de vanzae de peste 17.000 mp. Valoarea activelor imobiliare ale companiei se ridica la 281 mil. euro.