"Romanii comanda de 1,4 ori pe luna mancare chinezeasca, in medie, in valoare de 60 de lei, pentru 2,5 persoane. (...) In al cincilea an de criza simtim o frecventa de consum scazuta, este un an care macina in continuare foarte puternic. Observ o inghetare a consumului", a declarat intr-un interviu acordat wall-street.ro Sabin Cernea (foto), proprietarul brandul Wu Xing.

Potrivit lui Cernea, in topul preferintelor de consum al romanilor se afla pizza si pastele pe primul loc, urmate de mancare traditionala (1,9 ori pe luna) si pe locul trei de mancarea chinezeasca.

"Pentru a testa piata am redeschis un canal de livrare, in Calea Grivitei, in care se gasesc pe langa produsele Wu Xing si produse dintr-un meniu international si romanesc, denumit Fooda. Am considerat ca putem sa oferim o alternativa de consum clientului Wu Xing, plus ca prin aceste bucatarii putem obtine un volum mai mare", a explicat Cernea.

Compania nu este la prima incercare de acest gen, dupa ce in 2002 a deschis restaurantul romanesc "Hai la masa", care ofera un meniu cu preparate traditionale romanesti. Restaurantul a fost insa inchis ulterior.

In prezent, compania opereaza trei puncte de livrare si restaurantul din AFI Palace Cotroceni.

Planuri de extindere a conceptului mixt

Daca primul punct de livrare mixt va da rezultatele asteptate proprietarul Wu Xing ia in plan deschiderea altor trei unitati, dintre care una stradala, in sectorul 3, si in centrele comerciale Mega Mall si Parklake Plaza.

Cel mai curand ar putea fi deschisa unitatea stradala, pana la finalul acestui an.

"In momentul in care nu te dezvolti si nu vii aproape de client poti sa pierzi teren. (...) Mizam pe eficienta mult mai mare a productiei, avand costuri fixe care se vor imparti pe doua canale de vanzari. Folosim aceleasi masini pentru livrare si acelasi call-center", a precizat Cernea.

Citeste si:

Potrivit acestuia, costurile deschiderii unui punct mixt se ridica la 120.000 euro pentru o unitate cu suprafata medie de 120 metri patrati.

A inchis restaurantul din Centrul Istoric si se concentreaza pe livrare

Pana recent, Wu Xing a detinut un restaurant in Centrul Istoric, care a fost inchis la putin peste un an de la deschidere (octombrie 2011), din cauza incasarilor mici.

"Nu am reusit sa il tinem de break-even (n.red. - cand cheltuielile sunt egale cu venituri), l-am suportat peste un an de zile pe pierdere si am luat decizia sa il inchidem. Piata acolo este destul de atipica, functioneaza foarte bine puburile, cluburile, dar pe segmentul de chinezesc, cu toate ca eram apreciati de clienti, nu am reusit sa ajungem acolo unde ne-am dorit", a explicat Cernea.

El a adaugat si ca si costurile cu chiria sunt foarte mari in Centrul Vechi, pentru restaurantul de acolo platind peste 5.000 euro.

"In Centrul Istoric, din pacate, valoarea tranzactiei este una foarte mica, iar afacerile merg in special in week-end. La sfarsit de saptamana ai o perioada mica in care poti face vanzare, ceea ce inseamna ca ai nevoie de o suprafata mare in care sa ai o procesare mare pe un timp mic. Centrul Vechi este un miraj, pentru ca Bucurestiul nu a mai avut zone pietonala, e acea atmosfera boema, atrage insa oamenii stau cu o limonada cateva ore. Chiria este impotriva a ceea ce se intampla acolo, nu slabeste deloc, noi plateam 5200 de euro pe luna", a precizat Cernea.

Dupa ce anul trecut livrarile Wu Xing au crescut pentru prima data dupa 2009, Sabin Cernea spune ca in continuare focusul companiei va fi pe zona de delivery.